Skip to main content
Vraag

gescheiden ouders

• December 6, 2025
  • 2 reacties
  • 50 Bekeken

Hey iedereen,

ik ben een meisje van bijna15 en heb nu al bijna een jaar gescheiden ouders, ik struggel hier al een tijdje mee maar nu heel erg. Mijn moeder ziet nou al een tijdje andere mannen en  zit daar best wel erg mee. Ze is deze keer echt te ver gaan en het voelt voor mij of ze ons in de steek laat (zus, broertje en ik). Ik vind het ook zielig voor mijn vader want hij weet hier helemaal niks van. Ik heb met een appje aan mijn moeder laten weten wat ik er van vind. Woensdag ga ik weer naar mijn moeder, maar na al dit weet ik niet hoe ik tegen haar moet reageren. Het liefst wil ik gewoon onzichtbaar zijn.

hebben jullie ervaringen hiermee?

tips zijn natuurlijk ook altijd welkom!

groetjes van mij🩷

2 reacties

Anymoymous
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 9, 2025

Hey!

Ik snap dat het zeer moeilijk voor je is om je moeder samen met iemand anders te zien, maar dat moet je denk ik ook kunnen accepteren! Zij wil terug een gezin opstarten en dat is niet om jullie af te stoten, maar om jullie te helpen met terug het gezinsgevoel te krijgen!

Liefs anymoymous

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • December 9, 2025

hi

mij ouders zij al uit elkaar sins ik me kan herinneren ik was 2 maar sins mijn ouders uit elkaar zijn heb ik er moeiten mee ik ben nu 12 en nog steeds vind ik het moeilijk ik woon nu bij mijn moeder en ik ga niet meer naar mijn vader 

hij heeft sins ik 5/6 ben een nieuwen vriendin en ik vind haar NIET aardig ze is vaak boos op mij en dat vind ik niet fijn daarom woon ik bij mijn moeder mijn broertje woont bij mijn vader en moeder om de week dus en mijn vader heeft nog een kind gekregen met mijn stiefmoeder hij is 2 en dat is wel leuk maar als hij niet wil slapen gaan mijn vader en stiefmoeder heel hard tegen hem praten en dat is best zielig 

wat je misschien kan doen is je kan naar je moeder gaan en zegen dat je het niet leuk vind en dat het voel alsof ze jullie negeert en als het niet werkt kan je je vader ook bellen om te vragen of je daar heen mag en het hem ook vertellen en ik denk dat als je 15 bent je vast wel mag beslissen bij wie je gaat wonen ik weet wel dat als je 12 bent je mag mee beslissen 

ik hoop dat het lukt groetjes lilou 😊