Gepest door broertje

  • 1 January 2014
  • 3 reacties
  • 449 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik wordt soms gepest door mijn kleine broer. Nu ja, niet echt gepest, maar uitgescholden en geslagen.
Hij is een verwend nest. Om een voorbeeld te geven, met Nieuwjaar vroegen onze ouders wat het leukste was we hadden gekregen dit jaar. Mijn broer begon over zijn nieuwe surfplank, nieuw skateboard, nieuwe gsm, en een kamp.
Ik kon alleen maar het kamp vermelden. Voor de rest kreeg ik niets(zelfs niet voor mijn verjaardag).
Nu heb ik maandenlang moeten smeken om een nieuwe gsm(de mijne is al kapot) en mijn vader zei eerst dat dat te duur was, maar uiteindelijk heeft mijn moeder hem kunnen voerhalen.
En die gsm was niet te duur vergeleken met die van mijn broer. 100€ verschil hadden wij(de mijne was minder duur)
Nu zie je hoe verwend hij soms is. Hij is ook onbeleefd tegen mijn ouders en scheld hen soms uit. Hij haat het om boodschappen te doen en andere dingen te doen voor andere mensen.
Soms is hij wel lief, maar hij wordt steeds irritanter en stouter.
Wat het slaan betreft, soms krijgen we ruzie, en slaat hij mij(soms zelf met stokken), maar ik ben veel te sterk voor hem, en breek die stokken meestal met gemak. Ik sla hem dan ook terug, maar ik hou me in.
Soms ben ik zo boos, dat ik de indruk krijg dat ik doorheen een muur kan slaan(nooit geprobeerd).
Nu ben ik begonnen met mediteren, maar ik kan dit nergens meer in vrede doen zonder iemand die mij zit te irriteren. Hij volgt mij overal naartoe, op school, op toilet(gelukkig moet hij wel buiten blijven),…
Ik wou weten of iemand anders dit ook heeft meegemaakt.

3 reacties

Ik heb zelf een oudere broer (18 jaar) zelf ben ik 14 jaar, toen ik nog iets jonger was had ik ook altijd het gevoel alsof hij meer kreeg, maar ik kwam erachter dat ik net zoveel kreeg. daarnaast is een taak van een ouder niet gemakkelijk helemaal niet als het om verdelen gaat. ouders hebben het druk en dan zijn dit ook nog dingen om aan te denken. ik heb net je verhaal gelezen en zie inderdaad dat er toch wel grote verschillen zijn, maar heb jij vroeger niets iets groter/duurder gekregen dan je broertje want ouders ga vanaf je geboorte al reken wat je hebt gekregen. je broertje is was jonger dus die heeft iets minder gekregen in zijn leven dan jij. dit kan nog wel een tijdje duren. naar een tijdje staan jullie gelijk en hebben jullie hier geen last van, maar als je het gevoel krijgt dat het allemaal erger word zou ik met je ouders praten over het verschil.
Groetjes,
Jamie
Hoi,
mijn tip: praat er over met je ouders. en dan bedoel ik een echt goed gesprek zonder je broertje erbij. vertel hen wat je dwars zit en dat je het gevoel hebt dat je geen privacy hebt door je broertje. vertel ze ook dat je er helemaal gek van wordt dat jij je overal volgt. terwijl je gewoon soms alleen wil zijn om bijvoorbeeld te mediteren en om andere dingen te doen die pubers doen (je weet wel, haha).
Een goede vriendin van mij had hier ook mee te maken. Haar kleine broertje had echter een stoornis. Is daar sprake van in jouw geval?

@jamieboy80 Jij noemt dat je uiteindelijk wel even veel kreeg als jouw broertje, terwijl het leek alsof dat niet zo was, maar in dit geval zie ik wel een duidelijk verschil. Het broertje kreeg allerlei cadeautjes terwijl de ouders pas na lang smeken een goedkope(re) telefoon wilden kopen. Dat heeft er dus niet mee te maken dat zij overdrijft of dat ze zich dingen inbeeldt.

Jouw ouders weten van de agressie - hij doet het tenslotte ook tegenover hen. Vinden zij daar niet wat van, en doen zij er niets aan? Als je een kind niet straft voor dat soort dingen, zal hij ook nooit weten dat hij iets fout doet. Misschien geven zij je broertje wel meer omdat ze bang zijn dat hij anders een woedeaanval krijgt. Dat was wel het geval bij die goede vriendin van mij.

Reageer