Geloof

  • 25 June 2013
  • 20 reacties
  • 1007 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mensen,
Ik ben 13 jaar oud en woon in Limburg ik wil graag een moslim maar durf het niet te vertellen aan mijn ouders/famiie
hebben jullie informatie over Islam en waarom ik het niet of wel moet worden?

Groetjes

20 reacties

Heey,

Ik heb niet echt informatie over het Islam (sorry)
Zijn je ouders zelf gelovig?
Ze snappen het vast wel als je het goed uitlegt waarom je het wilt.
Gewoon vertellen! In Nederland is er vrijheid van geloof dus maak er gebruik van.
xxxX
Mijn ouders zijn christelijk
Dat maakt het wat lastiger. Maar ik weet zeker dat ze het zullen begrijpen.
Als ik jou was zou ik eerst informatie opzoeken en misschien kan je de koran ook lezen.
Daarna kun je besluiten wat je doet.xx
Koran, hoe moet ik daar aankomen dan
Misschien kan je hem online lezen? x
Ja waarschijnlijk maar een Koran in echt is toch wat anders...
ja das waar, sorry maar verder heb ik niet echt tips ofzo:)
Hi!

Als je een moslim bent dan moet je 5 keer per dag in het arabisch naar mekka toe bidden, je heb strikte regels van wat wel en wat niet mag, je mag bijv. niet te veel huid laten zien als het dan 30 graden is moet je eigenlijk met lange broek en langen mouwen over straat. En je moet meedoen aan de ramadan(en dat is heel zwaar). Dat is nog maar het topje van de ijsberg. Ik zou het niet doen als je ouders Christelijk zijn! En de originele Koran is in de arabische taal en letters.

suc 6!!

xx Gleek
Ik ben een jongen.
hahaha,

als jongen is het  veel makkelijker.
idd! srry, ik dacht dat ik je profiel had gezien en dat er een meisje stond, ik heb je vast met iemand door elkaar gehaald.:$
Srry!!!!!!http://forum.kindertelefoon.nl/images/smilies/redface.png

xx Gleek
Maakt ni uit
Islam is letterlijk vertaald zich overgeven aan god. In de islam is god de alleswetende schepper van de mensheid, dieren, planten de aarde kortom alles. Hij staat boven alles. Er worden aan hem 99 titels toegekend. De belangrijkste zijn : Allah (God), Ar-Rahman ( de meest bramhartige) en Ar-Rahim ( de meest genadevolle). Hij openbaart zichzelf niet maar juist alles wat wij zien, horen, ruiken, voelen etc is het bewijs van bestaan. De veelal gebruikte zin Allahoe Akbar (God is groot/groots, Arabisch kent geen overtreffende trap groot-groter-grootst) wordt gebruikt door moslims om Allah te prijzen en eren voor een speciale gebeurtenis. Veel islamologen ( mensen die de islam bestuderen) zien het eerder als rechtssysteem dan geloof omdat in de landen waar de islam is ontstaan er altijd een moslim meerderheid is geweest door middel van de Koran. Er zijn 4 aartsengelen en miljoenen beschermengelen. Vee
Moslims geloven in twee bescherm engelen voor iedere persoon één rechts om de persoon zijn goede daden te noteren en een links om diens zonden te noteren. De duivel in de Koran is Ilbis een djinn, ontzichtbaar wezen dat bezit kan nemen van mensen en door Allah op de aarde is gezet. En net als mensen hebben ze de keus om wel,of niet in God te geloven.
Hey,
Het oude testament en het eerste gedeelte van de Koran zijn hetzelfde. Dus qua geloof lijkt het in dat opzicht best veel op elkaar. (allebei monotheïstisch). Misschien helpt het als je de overeenkomsten aan je ouders laat zien. Als je ouders niet heel streng christelijk zijn zullen ze het denk ik ook wel accepteren. Je gelooft immers nog steeds in God (Allah) je uit het alleen op een andere manier.
Ik ben zelf atheïst dus ik heb niks met geloof. Maar als je je er goed bij voelt moet je juist vooral geloven wat je wil. Als dat islam is gewoon doen.
Ik hoop dat dit helpt!
Xx
Hoi
Ik ben een meisje van 14 jaar en ik ben een paar weken geleden bekeerd tot de islam.
Mijn ouders weten dit niet...
Mijn moeder weet wel dat ik moslim wilde worden maar niet dat ik het al ben.
Mijn vader weet het helemaal niet.

Ik heb dit jaar meegedaan met de ramadan, ik bid nu 5x per dag en ik leer Arabisch.
De handleiding voor het gebed kun je vinden op het internet, het is helemaal niet zo moeilijk.
Ik zou zeggen zeker doen!
Als jij je goed voelt bij de islam en als het je gelukkig maakt, waarom zou je het dan niet doen?
Meid laat je alsjeblieft niet tegen houden door je ouders want het is jouw leven toch?

Een Koran kun je online lezen of in een app.
Maar ik begrijp dat je het liever in de versie van een boek hebt.
Ken je moslima's? Je kunt aan hun vertellen dat je je interesseert in de islam en dat je graag de Koran zou willen lezen.
Misschien mag je het lenen van hun? Of misschien krijg je het zelfs wel?
Je kunt het ook online bestellen en er zullen wel winkels voor zijn maar deze ken ik persoonlijk niet.
Dat kun je ook vragen aan andere moslima's.

Om moslim te worden moet je de shahada uitspreken en ghoesl (de grote wassing) verrichten. Hiervan vind je de handleiding op internet.
Het is een soort van douche waarbij je het hele lichaam reinigt.

Het uitspreken van de shahada kan je op verschillende manieren doen.

1) in de moskee bij de imam
2) gewoon thuis of op een andere plaats en met getuigen erbij die zelf moslim zijn
3) het mag ook tussen jou en Allah, dus gewoon zonder getuigen bijvoorbeeld in je slaapkamer.

Houd er rekening mee dat je zo goed mogelijk bedekt moet zijn tijdens je bekering
Bv hoodddoek (sjaal die je opdoet ofzo)
De shahada gaat als volgt en moet in het Arabisch gezegd worden: "Ashadoe an la illaha illallah, wa ashadoe anna Moehammadan rasoelloellah"
Vertaling:
"Ik getuig dat er geen god is die het recht heeft aanbeden te worden behalve Allah, en dat Mohammed zijn boodschapper is.

Ik weet niet hoe groot je kennis over de islam momenteel is, maar ik zou zeggen: blijf er veel over opzoeken, zo ging het bij mij ook.
Praat met moslim(a')s of een imam of islamleerkracht...

Op internet vind je ook veel bekeringsverhalen.
Je bent immers niet alleen.
Er zijn nog honderden mensen die zich willen bekeren tot de islam in Nederland alleen al!
Geef niet op en doe je best, je kunt het wel!

(En de kleding in de zomer valt best wel mee, hoor ;))

Nog veel succes en als je vragen hebt kun je ze hier stellen, ik zal ze allemaal proberen te beantwoorden.

Groetjes Amar
Oh en om het aan je ouders te vertellen zijn er ook enkele mogelijkheden:
1) schrijf hen een brief
2) vertel het hen in een berichtje
3) praat vaak over de islam en maak weleens "grapjes" over moslim worden. En na een tijdje zeg je: "ik moet iets vertellen. Ik maakte vaak grapjes over moslim worden maar eigenlijk bedoelde ik het serieus..."
4) zeg "ik zou jullie even willen spreken", ga zitten, sluit je ogen en vertel alles
5) zorg dat ze er zelf naar vragen door steeds meer te gaan leven als moslim bv. erg tegen alcohol zijn, varkensvlees weigeren enzo...

Ik heb het gedaan door nummer 3 en 5 toe te passen.
Wees niet bang om het te vertellen want Allah is bij je.
Dit is een beproeving van Allah, en Hij zou je nooit zetten in situaties die je niet kan handelen.

Nog veel succes ermee X Amar
Als jongen zijnde moet je wel de voorhuid van je lul er afsnijden volgens mij dus denk wel echt heel goed na voor dat je je naar je geloof toe keert en ik zou he ter wel even goed met je ouders over hebben
Succes
Ilyx-m
Denk na over wat jouw doel is in je leven met de Godsdienst die je wilt aanhangen.
Let niet op alle dingen die je moet doen om te voldoen aan de eis ergens bij te horen.
Ik ben van mening dat je geloof liefde is tot God en liefde tot mensen om je heen.

Xx

ik heb deze topic 4 jaar later gevonden ik vraag me af ben je bekeerd zoja MasAllah

Ik denk niet dat je reactie zal krijgen aangezien hij zijn account heeft laten verwijderen

Reageer