Skip to main content
Vraag

Geloof

  • 6 June 2024
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Ik ben sinds kort christelijk alleen mijn ouders weten het nog niet en ik weet niet hoe ik het ze moet vertellen want ze zijn zelf niet gelovig heeft iemand tips (ik ben 13 bijna 14)

1 reactie

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Iemand op de wereld,

Je kunt misschien eerst eens laten merken dat het christendom je interesseert. Ik weet niet of jouw familie daar gemakkelijk over spreekt of niet.

Heb jij een goede band met je familie? Denk je dat ze het goed zouden vinden? Dan kun je het gewoon meteen vertellen.

Ben je bang voor hun reactie? Kom je wat minder goed overeen met je familie? Dan kun je misschien beginnen met wat kleine tips. In gesprekken kun je iets kleins zeggen dat in de richting van het christendom gaat, misschien moet je voor school in de Bijbel lezen, dan kun je erover vertellen tegen je ouders en zeggen dat je het eigenlijk wel interessant vind, je vind zelf wel iets hoor.

Op die manier geef je hen de tijd om gewoon te worden aan het idee en dan is de verassing wat minder groot. 

Maar twijfel niet om het te vertellen. Denk hieraan: wat is het ergste dat je ouders zouden kunnen doen? Als het jouw keuze is om te handelen naar Gods wil, wat kunnen jouw ouders hier dan tegen doen? 

 

Liefs, Salaam 

Reageer