Hallo
ik ben een meisje van 14 jaar En mijn ouders hebben geld problemen
nou mijn ouders hebben geld problemen met de huur en eten kopen etc.
vroeger hadden we nooit geld problemen maar sinds Corona begon is het wat slechter geworden mijn vader kan nu niet werken want hij is geopereerd en mag voor 6/9 maanden niet werken hij krijgt nog wel betaald alleen veel minder. Mijn moeder werkt niet want ze moet haal niveau 2 diploma halen en dat kost ook nog veel geld. Ik heb een broer van 16 jaar en hij mag wel werken maar hij doet niks want hij wilt dat niet. Ik ben zelf 14 jaar dus ik mag eigenlijk amper werken alleen krantenwijk enzo. Maar ja mijn ouders hebben geld problemen want ze kunnen de huur, water, gas enzo niet betalen. Ik ga soms gewoon stiekem naar de winkel om bijvoorbeeld bootschappen te halen en dan stiekem in de koelkast doen ik doe dit stiekem want mijn ouders die willen mij altijd terug betalen en dat wil ik niet. Ik heb zelf wel geld alleen niet zo veel ik krijg namelijk welke 3 maanden kinderbijslag. Maar ik ben bang dat we in hele erge problemen komen met geld want me broer die wil dus een scooter kopen en mijn vader die gaat dat betalen want mijn broer heeft geen geld, ik heb tegen hun uitgelegd dat het nu niet handig is om te kopen want dan komen we in nog meer problemen maar ja hun boeit het niet ofz. Mijn ouders hebben ook geprobeerd om lening enzo te doen maar dat lukte niet ofzo (ze vertellen me niet veel vandaar) maar ja ik probeer zelf ook gewoon soms minder dingen te verspillen enzo bijvoorbeeld minder vaak douchen bijvoorbeeld 2 keer in de week ik weet dat het een beetje vies klinkt maar het moet wel. Maar ik heb zelf smetvrees en OCD waardoor ik me zelf snel vies vind worden ofzo dus daardoor was ik me handen enzoooo heel vaak n bijvoorbeeld me kleding vaak wassen en dat kost ook nog eens geld geen idee hoeveel misschien weten jullie het? Maar ook weten jullie misschien wat ik moet doen? Ik ben echt bang dat we in serieuze problemen komen maar hun boeit het niet?