Vraag

gefilmd onder de douche

  • 30 December 2019
  • 5 reacties
  • 5422 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal,

Ik ben een meisje van 14, bijna 15. Een tijdje geleden bleef er een vriendin bij mij slapen en voordat we naar bed gingen moesten we ons omkleden. Dus gingen we naar de badkamer, maar toen ik bukte keek ik toevallig omhoog en leek het wel alsof ik een telefoon door het raampje boven de deur zag. Ik durfde het niet tegen mijn vriendin te zeggen en zei tegen mezelf dat ik het me verbeeld had.

 

Een paar weken later zat ik in bad, een serie te kijken en ik keek weer naar het raampje boven de deur. Ik zag een flits, het was echt vreselijk en ik kreeg het benauwd. Ik draaide me snel om in het bad en kleedde me daarna bang aan. Maar ik wilde niet geloven dat het echt een telefoon was die ik had gezien. Ik heb namelijk een broer van 17 en een vader en ik vond het vreselijk om te denken dat een van hen mij gefilmd had.

 

Toen ging het goed voor een tijdje en geloofde ik dus echt dat ik het me had verbeeld en dan het gewoon de lichten op de gang waren geweest, maar gister gebeurde het. Het was ochtend en ik ging onder de douche. Net voordat ik de shampoo wilde pakken keek ik naar het raampje en toen zag ik het. Een hand die een telefoon vast hield. Ik raakte in paniek. Ik ging heel dicht tegen de muur van de douche staan waardoor je me niet meer kon zien vanaf het raampje. Ik was verlamd en durfde niet meer te bewegen. Ik heb een halfuur stilgestaan en gehuild. Toen kwam gelukkig mijn moeder naar boven naar de gang en durfde ik me eindelijk aan te kleden, maar ik bleef achter het muurtje in de douchecabine. Ik wist echt niet wat ik moest doen, alleen maar dat ik weg moest van huis. Dus ik ben naar buiten gegaan en heb een uur gefietst in de kou. Toen was het drie uur en zouden mijn nichtjes bij mij thuis zijn. Gelukkig maar, met m’n nichtjes ben ik naar m’n opa en oma gegaan omdat we daar zouden eten. En ik heb heel de dag mijn vader genegeerd, m’n broer had ik niet meer gezien.

 

Nu is het de volgende dag. Mijn nichtjes zijn wezen logeren dus dat maakte de nacht wat minder erg. En vandaag ben ik heel de dag weg geweest. Maar nu ben ik weer thuis en moet ik de realiteit onder ogen zien. Mijn vader of mijn broer heeft mij gefilmd onder de douche. Ik schaam me er voor. Ik voel me thuis niet meer veilig. Ik weet bijna zeker dat mijn broer een blauw hoesje heeft en de telefoon die ik zag was duidelijk zwart. Ik vind het vreselijk om te denken dat het mijn vader was. Hoe kan hij dat mij aandoen. Het voelt alsof ons gezin is verpest en ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik kan het aan niemand vertellen omdat ik me schaam voor mijn eigen familie en ik wil ons gezin ook niet uit elkaar halen. Praten met mijn vader durf ik al helemaal niet en mijn broer sluit zich best wel erg af van iedereen. Ze zijn allebei hardstikke lief normaal en daardoor kan ik het gewoon niet geloven.
 

En dan zijn er nog de zorgen die ik heb over dat er naaktfoto’s of filmpjes van mij op iemand zijn telefoon staan. Ik weet echt niet wat ik moet doen.  Bedankt voor het lezen van mijn verhaal in ieder geval. Ik hoop dat het goed gaat in jullie leven.

-Lotte 
 

 


5 reacties

Heyo,

 

Dat iemand foto's en filmpjes maakt terwijl jij in bad of onder de doucbe staat is zeer ernstig en raar. Wel moet ik zeggen dat het in je topic net lijkt of je eigenlijk al meteen vaststelt dat je vader degene is die dit doet. Ik vind het dan oneerlijk tegenover hem dat je hem negeert en uit zijn buurt blijft terwijl hij misschien helemaal niet  de dader. Is je broer heeft een blauw hoesje om zijn telefoon, maar hoe makkelijk is dat wel niet om dat er af te halen, wellicht gebruikt de dader een 2e andere telefoon. 

Je bent er hoe dan ook van overtuigd dat je moeder het niet is. Haar lijk je volledig te vertrouwen nog. Als je het probleem wilt oplossen dan moet je met iemand erover gaan praten. Dus ik zou zeggen ga een keer naar je moeder toe en vertel het haar. Vertel haar wat je zag. Dat je eerst dacht dat je je verbeelden, maar dat je laatst een hand met daarin een telefoon zag en dat je ervan overtuigd ben dat iemand foto's maakt van jouw naaktheid.

Je moeder kan dan tegen je pa vragen of hij het was, en of ze misschien zijn telefoon mag door kijken. Al je pa van niks afweet kan je moeder naar je broer gaan en met hem een flink gesprek hebben.

 

Ik blijf zeggen wil je het probleem oplossen? Neem dan meteen actie. Het heeff niks te maken met familie kapot maken, nee iemand in dat gezin maakt jouw leven kapot en dat is schandalig! Dus ga praten met je moeder hierover en hopelijk is het dan snel is afgelopen.

Als het in de tussentijd weer is gebeurd dat je opvalt dat die telefoon weer boven het raampje komt, ga dan gewoon is mega hard schreeuwen of krijssen. Gegarandeerd dat je moeder of broer, of vader  er op af komt. Als je dan ineens iemand snel hoort weglopen dan heb je in ieder geval 100% de bevestiging dat er iemand foto's stond te maken.

 

See ya!

Spookyzx. 

Hallo Lottej :)

Je kunt het vertellen tegen je moeder dat er iemand (je broer of je vader) foto's maakt, als je ziet dat er weer een telefoon op het raampje zit dan kun je de deur keihard openen zodat je diegene kunt betrappen en dan weet je meteen dat het de dader is, en dan kun je het ook tegen je moeder vertellen dat het specifiek hem is die het doet, Ik vindt het persoonlijk niet normaal.

-Dr8gon99

hee lottej, 

volgens mij mag je mensen niet filmen zonder toestemming, en al helemaal niet naakt. Maar ja als het je broer of je vader is vraag ik me wel wat ze doen met die foto’s van jou, jullie zijn tenslotte familie. Maar misschien kan je het tegen je moeder vertellen of iemand die je heel erg vertrouwd. Je kan ook, wat niet helmaal netjes is, in hun telefoon spieken of er foto’s van jou op staan. Als je iets vind heb je meteen de dader. Maar ik zou zeggen praat er eens over met je moeder of een vriendin. Misschien kunnen die je helpen en de dader stoppen. 

Hey Lotte,

Jammer genoeg heb ik hetzelfde meegemaakt als jou. Bij mij is het vorig jaar gebeurd. Ik was toen net 16. Mijn zus heeft dit ontdenkt doordat ze spelletjes zat te spelen op de gsm waar de filmpjes opstonden. Op de filmpjes zag je mij en mijn zus, we waren ons aan het wassen en aan het omkleden. Ook was er een filmpje waar je zag dat mijn papa de camera verstopte. Het was dus duidelijk dat hij het was. Ik had enorm veel stress, ik heb gebeld naar mijn mama. Ze zijn gescheiden. En die is direct vertrokken. Ondertussen was ik zelf mijn papa gaan ondervragen over de feiten, hij zei dat er iemand van de familie soms steelt wanneer hij materiaal kwam halen. En dat  hij camera's wou ophangen, maar deze te duur vond en dan gsm's gebruikte hiervoor. Uiteindelijk was er maar 1 gsm en die was alleen in de badkamer. Toen ik vertrok heb ik hem recht in de ogen aangekeken en hem verteld dat ii hem nooit meer wou zien. Toen zijn ik en mijn mama naar de politie geweest en hebben we aangifte gedaan. Ik mocht nog niet overhoord worden zonder inspecteurs. Uiteindelijk ben ik gefilmd geweest in een soort verhoorkamer. Toen heb ik hem 3 maanden niet gezien. Na die 3 maanden wou mijn zus hem zien onder toeztemming van de rechtbank. Ik ben dan ook langs geweest, eigenlijk alleen maar voor de hondjes, ik heb er 2😁. Na al deze lange tijd zag ik hem vaker en vaker, en nu lijkt het als er niks gebeurt is voor hem. Ik ben het nog niet vergeten en heb het enorm moeilijk gehad. Nog steeds is het lastig om erover te praten, graag zou ik eens mijn hat luchten bij iemand die ik niet ken en wat vragen stellen. Ik vind het heel jammer wat er bij jou gebeurd is. Lotte aub, zeg het tegen iemand die je vertrouwt, bespreek het met je mama en ga naar de politie. Het is zo belangrijk dat die persoon (die je gefilmd heeft) therapie krijgt. Stel dat het je vader/broer was mag je nog steeds contacy houden als je dat wilt. Ik hoop dat alles nu goed met je gaat. En weet dat dit illegaal is en er iets aangedaan moet worden .

 

Reputatie 3
Badge +1

Hiiii,

Echt vreselijk dat je vader dat gwn doet.. het lijkt me echt zo naar dat gwn je eigen vader zoiets doet.  

Miss moet je gwn doen alsof je gaat douchen, gwn je telefoon neerzetten ergens en dan gwn filmen ofzo? Maar aan de andere kant lijkt me dat ook ver eng enzo dus ik weet niet of je dat wilt. Ik zou het in ieder geval vertellen aan je moeder al is het super spannend

super veel sterkte ik hoop echt dat hij nooit dit soort rare dingen meer doet ik wens je heel veel geluk

Reageer