Hey allemaal,
Ik ben een meisje van 14, bijna 15. Een tijdje geleden bleef er een vriendin bij mij slapen en voordat we naar bed gingen moesten we ons omkleden. Dus gingen we naar de badkamer, maar toen ik bukte keek ik toevallig omhoog en leek het wel alsof ik een telefoon door het raampje boven de deur zag. Ik durfde het niet tegen mijn vriendin te zeggen en zei tegen mezelf dat ik het me verbeeld had.
Een paar weken later zat ik in bad, een serie te kijken en ik keek weer naar het raampje boven de deur. Ik zag een flits, het was echt vreselijk en ik kreeg het benauwd. Ik draaide me snel om in het bad en kleedde me daarna bang aan. Maar ik wilde niet geloven dat het echt een telefoon was die ik had gezien. Ik heb namelijk een broer van 17 en een vader en ik vond het vreselijk om te denken dat een van hen mij gefilmd had.
Toen ging het goed voor een tijdje en geloofde ik dus echt dat ik het me had verbeeld en dan het gewoon de lichten op de gang waren geweest, maar gister gebeurde het. Het was ochtend en ik ging onder de douche. Net voordat ik de shampoo wilde pakken keek ik naar het raampje en toen zag ik het. Een hand die een telefoon vast hield. Ik raakte in paniek. Ik ging heel dicht tegen de muur van de douche staan waardoor je me niet meer kon zien vanaf het raampje. Ik was verlamd en durfde niet meer te bewegen. Ik heb een halfuur stilgestaan en gehuild. Toen kwam gelukkig mijn moeder naar boven naar de gang en durfde ik me eindelijk aan te kleden, maar ik bleef achter het muurtje in de douchecabine. Ik wist echt niet wat ik moest doen, alleen maar dat ik weg moest van huis. Dus ik ben naar buiten gegaan en heb een uur gefietst in de kou. Toen was het drie uur en zouden mijn nichtjes bij mij thuis zijn. Gelukkig maar, met m’n nichtjes ben ik naar m’n opa en oma gegaan omdat we daar zouden eten. En ik heb heel de dag mijn vader genegeerd, m’n broer had ik niet meer gezien.
Nu is het de volgende dag. Mijn nichtjes zijn wezen logeren dus dat maakte de nacht wat minder erg. En vandaag ben ik heel de dag weg geweest. Maar nu ben ik weer thuis en moet ik de realiteit onder ogen zien. Mijn vader of mijn broer heeft mij gefilmd onder de douche. Ik schaam me er voor. Ik voel me thuis niet meer veilig. Ik weet bijna zeker dat mijn broer een blauw hoesje heeft en de telefoon die ik zag was duidelijk zwart. Ik vind het vreselijk om te denken dat het mijn vader was. Hoe kan hij dat mij aandoen. Het voelt alsof ons gezin is verpest en ik weet niet wat ik nu moet doen. Ik kan het aan niemand vertellen omdat ik me schaam voor mijn eigen familie en ik wil ons gezin ook niet uit elkaar halen. Praten met mijn vader durf ik al helemaal niet en mijn broer sluit zich best wel erg af van iedereen. Ze zijn allebei hardstikke lief normaal en daardoor kan ik het gewoon niet geloven.
En dan zijn er nog de zorgen die ik heb over dat er naaktfoto’s of filmpjes van mij op iemand zijn telefoon staan. Ik weet echt niet wat ik moet doen. Bedankt voor het lezen van mijn verhaal in ieder geval. Ik hoop dat het goed gaat in jullie leven.
-Lotte