Vraag

geestelijke mishandeling?

  • 1 September 2021
  • 1 reactie
  • 107 Bekeken

Reputatie 1
Badge +2

Hoi, ik vraag me soms af of ik met geestelijke mishandeling te maken heb. Ik leg het wel even uit... 

 

Mijn ouders zijn super snel boos. Vooral me vader. Ik ben een keer ik slaap gevallen met m'n telefoon onder m'n kussen, en toen zei m'n vader: als je zo doorgaat krijg je echt kanker in je hoofd, en ja toen zei me zus: ik hoorde gisteren ook allemaal geluiden van deze kamer... En ja dan word me telefoon afgepakt. En ik maak vaak echt heel veel fouten met sociale media. En dan gaan ze iedere dag het weer herhalen wat ik fout doe, en ja daar wordt ik niet echt blij van ze hebben ook family link geïnstalleerd, ik kan niks downloaden en ik heb daar vaak ruzie over en ik kom vaak daardoor in de problemen. (Word ook later nog een topic van gemaakt)Als me vader echt heel boos is dan grijpt hij bij m'n arm (hard) en sleurt ie me mee, en dan ga ik schreeuwen. Als je soms me vorige topics leest, ben ik vaak wel verdrietig of ik zit in de problemen. Maar we hebben het soms ook heel gezellig met z'n allen. En dan voel ik me heel blij! En ja dan vind ik iedereen echt heel lief.  En ja we kijken met z'n allen het Jeugdjournaal en soms hebben ze het over mishandeling, en dan zeggen me ouders dat dat echt erg is, en dat dat gelukkig hier niet voorkomt (dan tussen het programma door) ik vraag dat me soms wel af. Kan iemand helpen? 

 

 


1 reactie

Hmm, vervelend dat het niet zo goed gaat thuis. Al lijkt het misschien op veel momenten goed te gaan en gezellig te zijn, er zijn blijkbaar ook genoeg momenten waarop het wel mis gaat - te vaak.

Ik ben niet zo ontzettend goed met dit onderwerp maar wil je in ieder geval wel aanraden om contact op te nemen met de Kindertelefoon en/of Veilig Thuis (dat kan ook in combinatie - VeiligThuis bellen met een medewerker van de KT). 

Ik vermoed dat zij je wel kunnen helpen bij het verbeteren van de situatie want deze mishandeling moet stoppen.

Beide instanties zijn iedere dag geopend, de openingstijden zijn afhankelijk van de vorm van contact:

Tel.nr. Kindertelefoon: 0800-0432 (11:00-21:00)

Tel.nr. VeiligThuis: 0800-2000 (24 uur per dag)

Chatten met de Kindertelefoon (11:00-21:00; uitgezonderd jongerenchat en terugkomchat)

Website/chatten met VeiligThuis (09:00-17:00)

Heel veel succes en sterkte!

Reageer