Geen zin meer hebben in het leven

  • 26 September 2021
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Badge

Hoi ik heet L. ik ben aan de Breede kant en word daar thuis heel erg door gekleineerd. Me broer roept altijd nare dingen zoals '’f*cking dikke'’ of '’eet je nou nog steeds bolle'’, maar, niet alleen hij zegt het soms zegt zelfs me moeder dikke of dikzak ik ben daardoor heel erg onzeker geworden. Ik heb zeg maar een platte buik en alles is plat behalve mijn benen, omdat ik zulke benen heb probeer ik ze altijd te verbergen. ik voelde me heel alleen en zocht online vrienden op op snapchat ik had na een tijdje dus een vriend van het ander geslacht en hij begon na een tijdje met vieze gesprekken ik wilde het niet maar speelde mee omdat hij de enige was die om me gaf (atans dat dacht ik dus)   Me moeder was er dus erachter gekomen en is boos geworden en nu is me vertrouwden band met haar weg. Ze weet dat ik er veel spijt van heb, maar elke keer krijg ik nu om de kleinste dingen ruzie met dr en haalt ze me fout steeds erbij. Soms geeft ze me zelfs klappen voor sh*t. Ik ben dan altijd zo boos en of ik loop weg en kom dan pas miss 4 uur in de nacht thuis of ik zit op me kamer en verhonger mezelf.  Ik kan hier met niemand over praten omdat, ik niemand vertrouw. Ik huil mezelf elke dag in slaap en denk na bij mezelf ''Als ik dun was gaf iedereen dan om me'’ of ik denk dat de dood beter voor me kan zijn. Het liefst wil ik verdwijnen van de aarde. Zelfs op school gebeuren dit soort dingen soms roepen mensen in verschillende talen dikzak naar me of kleineren ze me.  Ik heb een keer geprobeerd mezelf te laten verdrinken bij een zwembad alleen hielpen een man en een vrouw me. Weet iemand alsjeblieft wat ik kan doen om uit deze depressieve hatelijke tijd te komen, want zo een tijd gun ik me vijand zelfs niet

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm anonimiteit


3 reacties

Heyy

 

Wat naar dat je je zo voelt!

 

Als je denkt dat je jezelf wat aan wilt gaan doen kan je altijd contact opnemen met 113 zelfmoordpreventie. Die zijn iedere dag, 24/7 bereikbaar op het telefoonnummer 0800-0113 en ook de chat is 24/7 open.

Je kan als je je onveilig voelt thuis ook contact opnemen met veiligthuis. Want dat je moeder je slaat en dat je familie zulke rare opmerkingen over je maakt is niet oké.. Veiligthuis is ook iedere dag, 24/7 bereikbaar via het nummer 0800-2000. De chat van veiligthuis is iedere dag van 9:00 tot 17:00 geopend.

Je kan ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon. De kindertelefoon is bereikbaar via het nummer 0800-0432.

 

Nog even op een rijtje:

Telefoonnummer 113: 0800-0113

Telefoonnummer veiligthuis: 0800-2000

Telefoonnummer kindertelefoon: 0800-0432

 

Ik kamp zelf ook met een depressie.. Ik snap daarom ook heel goed hoe je je voelt. Misschien is het een goed plan om hulp te zoeken.. Hoe lastig dat misschien ook is..

Ik weet hoe lastig en eng dat is, maar het is denk ik wel beter voor je. Je kan bijvoorbeeld met iemand gaan praten die je vertrouwd.. Je mentor kan je vertrouwen en kan je helpen, maar je zou ook met een andere docent kunnen praten, een vertrouwenspersoon of de huisarts. Die mensen zijn er allemaal echt voor je en die kan je echt vertrouwen. Die mensen kunnen jou denk ik helpen om je hopelijk weer wat beter te gaan voelen. Als je praten heel erg eng vind kan je ook een brief of mail schrijven naar iemand. Dat gaat misschien wat makkelijker voor je omdat je dan het persoonlijke stukje in 1e instantie niet hebt.

 

Verder helpt het misschien om afleiding te zoeken als je je slecht voelt. Wat is iets wat jou opvrolijkt of iets waar je altijd blij van word/werd? Misschien is dat muziek luisteren, een boek lezen, een rondje wandelen of een tekening maken.. In ieder geval iets waar je rustig van wordt.

 

Ook kan het helpen om je gedachtes op te schrijven. Dat is iets wat mij persoonlijk erg helpt als mijn hoofd overstroomd. Ik heb een soort van dagboekje waar in in schrijf als ik me slecht voel. Dat kan jij ook proberen en misschien helpt dat je een beetje.. Alles uit je hoofd op een papier schrijven waardoor je hoofd misschien een beetje kalmeert.

 

En nog 1 ding.. Jij doet er echt toe! Iedereen zegt misschien rare dingen tegen je, maar die opmerkingen kloppen niet! Jij bent echt mooi zoals je bent. Ik geloof in je:heart:

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Badge

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon

Dankjewel ik zal het met dat dagboekje proberen en ik ben al een stuk blijer geworden door dit berichtje dankjewel nogmaals:blush:

Dit is een permanente oplossing voor een (hopelijk) tijdelijk probleem. Zoek hulp (therapeut, zelfmoordpreventie)

Reageer