geen sociaal contact

  • 6 February 2021
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Badge

hallo,

mijn vader flipt heel erg uit het komt net niet op slaan uit maar ik ben wel erg bang dat hij me gaat slaan.

nu is mijn telefoon en andere dingen afgepakt en ik heb in deze tijd al zo weinig sociaal contact en nu al helemaal niks. Heeft een van jullie tips hoe ik misschien kan zorgen dat ik op zen minst mijn telefoon kan terugkrijgen?

alvast bedankt

 

( aangepast door de Kindertelefoon vanwege anonimiteit )


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hee

Vervelend zeg.

Misschien kan je met je vader gaan praten? Aangeven wat je hier ook beschrijft. Dus dat je sowieso al weinig sociale contacten hebt en nu al helemaal. Dan kan je hem vragen of je alleen je mobiel terug mag.

Hee soofisdebijnaam,

Wat vervelend dat je telefoon en andere dingen zijn afgepakt, en dat je vader zo erg flipt.

Ik kan me voorstellen dat het dan ook lastig is om je bijvoorbeeld je telefoon terug te krijgen. Zoals Jaivy aangaf, kun je als argument gebruiken dat je op deze manier bijna helemaal geen sociaal contact hebt.

Je kunt sowieso aan je vader vragen of je je telefoon terug mag, wij kunnen niet inschatten of je die wel of niet terug krijgt. Als dat niet het geval is, zou je kunnen proberen te middelen door middel van afspraken.

Misschien kun je wel wat afspraken maken met je vader. Bijvoorbeeld dat je per week/dag/tijdseenheid een aantal uur op je telefoon mag. En kom dan zelf met een voorstel: bijvoorbeeld elke dag mag ik van 8:00-9:00 en van 20:00-21:00 op mijn telefoon (is maar een voorbeeld).

Daarnaast kun je misschien afspreken wat je wel/niet op je telefoon mag doen en waarom.

Probeer dit rustig met je vader te bespreken, geef aan dat je het vervelend vind en wat het met je doet. Vraag ook naar zijn argumenten om je spullen af te pakken, probeer daarnaar te luisteren en niet gelijk jezelf te gaan verdedigen, dat werkt vaak averechts. Misschien kunnen jullie ook samen nadenken hoe je kan voorkomen dat dit een volgende keer gebeurd. Succes!

Groetjes,

Simply Me

 

Reageer