Geen privacy thuis

  • 10 October 2021
  • 7 reacties
  • 233 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Hoi , ik voel me wél goed in mijn kamer maar mijn probleem is het gebrek aan privacy . Met het excuus dat ze moet kuisen snuffelt mama voortdurend in mijn spulletjes  , vooral mijn kleerkast is haar doelwit om te kijken of ik stiekem geen al te pikante dingen (in haar ogen) heb gekocht (te korte rokjes , ondergoed) . Ook komt ze dikwijls binnen zonder kloppen  , ben bang dat dit ooit eens gaat gebeuren als ik aan het vingeren ben of  online op “foute” dingen zit te kijken .


7 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Zet een slot op je deur je moeder zou daar waarschijnlijk alleen maar heel boos van worden maar alles wat je van je eigen geld koopt mag je moeder je niet afpakken

Reputatie 4
Badge +4

Zo denkt mijn moeder niet , en met een slot op de deur wordt ze hélemaal gek , haha

Zoals lucky zij is wel de beste manier volgens mij 

Reputatie 5
Badge +5

Hier wel privacy bff slaap vaak bij me . En moet zelf kamer opruimen.  Schoonmaken word gedaan voor me . En schone was word op bed gelegd moet het zelf in de kast leggen .

Mama weet dat ik speeltjes heb zal ze nooit naar zoeken of kleding kast uit pluizen. 

Wel komt af En toe jongste zusje binnen stormen als bff er is of als ik alleen op mijn kamer ben  maar geef niet .

 

Reputatie 4
Badge +4

-onnodige quotes verwijderd-

Aan zo’n regeling had ik ook al gedacht maar ik denk dat het schoonmaken gewoon een excuus is  om rond te snuffelen .  Speeltjes heb ik (nog) niet dus die kan ze niet vinden haha . Eigenlijk valt hier niks te vinden (behalve wat kledij die zij te gewaagd vind en misschien enkele dingen op mijn telefoon (die ze gelukkig nog niet doorzocht heeft)) . Vooral dat soms behandeld worden als een kleuter stoort mij . En wat ik nog minder snap is dat ze heel soepel is voor sommige dingen (ik mag bijvoorbeeld roken ) terwijl ze voor andere dingen gewoon kinderachtig doet ? Mijn nieuwe bff heeft trouwens gevraagd of ze eens hier mag blijven slapen , benieuwd hoe mijn moeder hierop zal reageren als ik het vraag .

Reputatie 6
Badge +7

Misschien toch eens met haar over hebben.

Het kan dat ze alles ontkent, en haar beschuldigen van snuffelen zal niet helpen - dan gaat ze ontkennen.

Wat je kunt proberen: Rustig blijven, niet je verstand verliezen maar op een rustige volwassen wijze zeggen dat die kast helemaal schoon was, dat er niets gekuist hoefde te worden.   Of dat ze niet onaangekondigd binnen hoeft te lopen.  En of jullie misschien als volwassenen kunnen praten zonder je achter smoesjes te verschuilen…   dat zou kunnen werken. 

 

Reputatie 4
Badge +4

-Onnodige quotes verwijderd-

Heb nooit makkelijk kunnen praten met mamma , dat doe ik eerder met papa , die behandelt me niet als een kleuter . Tot vorige zomer was ik trouwens een stil,verlegen seutje die nergens tegenin durfde gaan en ik heb de indruk dat mama mijn nieuwe ik (nu wél met een eigen willetje en mening) niet wil/kan aanvaarden  .

Reageer