Vraag

Geen fijne thuissituatie (voor een vriend

  • 24 June 2020
  • 3 reacties
  • 59 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hai,

Ik heb dus een goeie vriend en ik weet dat ie geen goeie thuissituatie heeft. Hij word niet geslagen ofzo maar er word veel op hem gescholden door zijn vader. Zijn vader doet dat ook bij zijn moeder en hij zegt dat zijn zusje zijn vaders “Lievelingetje” is. Ik probeer hem eigenlijk zoveel mogelijk uit huis te houden ook al ben ik niet zeker als zijn vader op dat moment thuis is. Bijv ik hou hem na school nog even in het parkje bij onze school en koop wat eten en drinken voor hem(of hij voor mij). Ik vraag soms wel op de app hoe het gaat met hem hij is er wel eerlijk en open over maar wil er liever niet over praten(wat ik respecteer). Ik heb hem voorgesteld om naar de maatschappelijke werker te gaan(daar zit ik vanwege mijn situatie met broer). Hij zei dat hij erover na gaat denken maar ik denk dat hij dat niet gaat doen. 

Ik weet dat ie vandaag alleen thuis is met zijn vader(we hoeven vandaag niet naar school). Ik vroeg hem als hij met mij en een vriendin mee wilt fietsen(we gaan verzorgpaarden zoeken). Hij zei dat dat niet hoefde omdat hij ons niet tot last wilt zijn en dat ie zich in zijn kamer opsloot en dat er dan niet zoveel gebeurt. Maar met dit warme weer? 

Ik weet echt niet wat ik nog kan doen ik ga niet naar een docent toe want dat is aan hem. Zijn moeder wou volgens hem wel scheiden maar dat het niet uit kon met geld.

Help mij alsjeblieft zodat ik hem kan helpen.

Gr. Aphrodite


3 reacties

Iemand? En update: zijn ouders gaan definitief scheiden

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @Aphrodite ,

Wat naar zeg! Je zit nog op school dus zou jij zelf met je mentor kunnen gaan praten, over wat je denkt van hem en zijn situatie. Zeg ook waarom het je zo bezig houdt. Misschien kan je mentor dan een gesprek met hem aangaan, zonder dat je mentor zegt dat jij het tegen hem heb gezegt.

Ik hoop dat je dit begrijpt en er wat aan hebt!

Groetjes mij

Hey Anoniemhulpje,

Bedankt voor je antwoord dat is wel een goed idee maar het nadeel is alleen dat ik de enige ben die het weet :/.

Reageer