Vraag

geen fijne thuissituatie

  • 17 June 2020
  • 2 reacties
  • 83 Bekeken

Badge

Ik heb dus een vraag,

 

al jaren is er onrust bij mij thuis en vroeger werd dat afgeschoven op mijn zus en gaf iedereen haar de schuld, sinds zij uit huis is wordt het alleen maar erger en wordt alle woede van mijn moeder en vader naar mij geuit. 

 

Ik heb er zelf veel last van hoe ze mij behandelen, ze zeggen bijvoorbeeld dat ik niets waard ben en dat ik alles verkeerd doe, dit komt bij mij heel hard aan en ik krijg er een negatief zelfbeeld van, ook heeft mijn moeder hele erge woedeaanvallen en er zijn tijden dat ik echt bang ben voor haar.

 

Ook zorgen mijn ouders niet goed voor me, van hun moet ik zelf boodschappen halen van mijn eigen zakgeld (20,- per maand). ook wordt er nooit schoongemaakt in mijn huis tenzij ik het doe.

 

Ik voel me thuis gewoon niet meer veilig/goed, wat moet ik doen?

een vriend van me zei dat ik naar jeugdzorg moest stappen maar ik wil nog wat meer meningen over mijn situatie.


2 reacties

Hey,

Ik zou naar je vriend luisteren of naar een vertrouwenspersoon op je school gaan en vragen want de beste oplossing is

Gr. Aphrodite

Reputatie 4
Badge +3

Hoi,

Wat je vriend zei is het beste; jeugdzorg zorgt er namelijk voor dat je een veilige thuissituatie krijgt of uit huis wordt geplaatst. Ik raad je daarom ook aan om dit te doen. Praat er ook over met je mentor/docent/vertrouwenspersoon.
Sterkte.

Groetjes,
DutchFlag

Reageer