Vraag

Geen Familie

  • 18 March 2019
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
He, ik ben een meisje van 14 jaar, ik woon samen met mijn 2 ouders een oudere zus van 17 en een jonger zusje van 11. En 2 hele lieve honden.

Als ik heel eerlijk ben voel ik mij niet thuis bij mijn familie. Ik heb het gevoel dat niemand van mijn gezin om mij geeft. Mijn ouders zijn gemeen naar mij, ze tonen geen respect en alles wat ik doe doe is fout volgens hun en mijn 2 zussen. Hierdoor hebben we vaak ruzie's en dan is het 9 van de 10 keer 4 tegen 1, ik ben dan degene die wordt aangevallen (met woorden) door mijn gezin.

Daarbuiten is mijn oudere zus van 17 zo gemeen tegen mij dat ik haar echt haat. Ze doet me denken aan een meisje die mij mijn hele basisschool tijd heeft gepest, zo erg is het. Mijn oudere zus doet altijd heel minachtend naar mij, alles wat ik zeg is dom en stom, ze heeft letterlijk op alles wat ik doe commentaar.

Mijn jongere zusje van 11 is heel verwend en krijgt alles wat ze wilt, altijd als wij een kleine ruzie hebben krijg ik de schuld daarvan, want ik ben ouder dus ik moet mij beter gedragen.

Mijn vader is het ergst, hij geeft mij letterlijk voor alles de schuld, 5 dagen van de 7 in de week is hij zonder reden boos op mij. Dit geeft mij het gevoel dat ik iets fout doe terwijl dat meestal niet zo is.

En dan heb je nog mijn moeder, eigenlijk is zij een meeloper, ze doet mee met wat mijn vader zegt mijn oudere zus zegt en wat mijn jongere zusje zegt.

Als 1 van mij 2 zussen gemeen tegen mij doet kiezen mijn ouders nooit mijn kant. Oftewel ik heb een kut gezin en ik weet niet wat ik er tegen moet doen. Sommige mensen zullen zeggen ga uit huis maar dat wil ik ook weer niet, ik weet niet waarom, maar het is wel zo.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen want ik wordt gek.

1 reactie

Hoi

Thuis voel je je niet prettig. Wat naar dat het er in jullie gezin zo aan toe gaat.

Je hebt er alvast goed aan gedaan om je verhaal te delen op het forum. Ik hoop dat dat opluchtte. Heb je iemand in gedachten waarmee je je thuissituatie zou kunnen bespreken? Een vriend(in) bijvoorbeeld, een familielid, of een leraar? Op school kan je aan je mentor vertellen wat er thuis gebeurt. Voel je je goed bij je mentor?

Je hart luchten voelt vaak fijn. Als je dat liever anoniem doet, kan je terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je je verhaal doen, wordt er naar je geluisterd, en krijg je vast een hoop nuttig advies mee.

Groetjes
Kenshin

Reageer