Skip to main content
Vraag

geen contact meer met vader

• June 28, 2025
  • 2 reacties
  • 38 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Heyy mensen ik heb even hulp nodig.

ik ben Ansie 16 jaar en woon op een groep 

ik heb 3 maanden geleden het contact verbroken met mijn vader omdat het teveel voor me word omdat hij mij dingen heeft geflikt waar ik echt super boos en verdrietig over ben,  maar hij snapt niet dat het voor mij echt klaar is en ik weet niet wat ik moet doen wand ik heb hem overal op geblokkeerd maar hij maakt dan telkens andere accounts aan via tiktok en insta of neemt een nieuw nummer om toch nog in contact te komen maar ik weet niet meer wat ik moet doen wand het gaat elke dag steeds slechter met mij en ik wil heel graag dat gelukkige meisje zijn maar dat lukt niet omdat hij dat telkens moet verkloten 

hebben jullie misschien tips wat het beste is wat ik kan doen laat het me weten 

xxx Ansie 

2 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • June 29, 2025

Hey, wat naar lijkt me. Je hebt 'm vast al gezegd dat je echt niks meer wil horen en zien denk ik. En kunnen die socials op privé ? Ik heb er eerlijk gezegd geen ervaring mee. Ik hoop dat je meer reacties en tips krijgt waar je wat meer aan hebt. Ik denk in ieder geval dat je hier ook wel over kunt bellen met de Kindertelefoon. Zij zijn deskundig. https://www.kindertelefoon.nl/bellen . En anders kun je ook chatten. En het is misschien wat zwaar maar je kunt ook googlen op wat je kunt doen bij stalking. Maar dat is zoals ik zei misschien wat te zwaar gezegd. Ik hoop dat je kunt bellen en dan goede adviezen krijgt. Veel sterkte! Liefs, Tover xxx

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 4, 2025

Hey ​@ansie, wat rot om te horen dat je zo vastzit in die situatie met je vader. Het klinkt echt heel heftig en naar, zeker als je het gevoel hebt dat hij jouw grenzen niet respecteert en je er slecht door gaat voelen. Het belangrijkste is dat jij je veilig en goed voelt, en dat betekent ook dat je jezelf moet beschermen tegen mensen die je pijn doen, zelfs als het familie is.

Probeer waar mogelijk bewijs te bewaren van het contact dat hij probeert te maken, zoals screenshots of berichten. Dit kan handig zijn als je hulp wilt inschakelen van volwassenen of instanties.

Praat met een vertrouwenspersoon waar je het fijn mee vindt, bijvoorbeeld een begeleider op je groep, een therapeut, of iemand anders die jou kan steunen en je kan helpen om grenzen te bewaken. Misschien kun je samen met die vertrouwenspersoon of een hulpverlener kijken naar mogelijkheden om juridische stappen te nemen, zoals een contactverbod of iets vergelijkbaars. Dat klinkt misschien eng, maar het kan jou echt rust en bescherming geven.

Blijf goed voor jezelf zorgen: zoek dingen die je leuk vindt en die je helpen ontspannen, en probeer kleine stapjes te zetten om jezelf weer wat krachtiger te voelen. Je bent absoluut niet alleen in deze situatie, en het is heel dapper dat je hier om hulp vraagt. Het mag best even moeilijk zijn, maar jij verdient het om gelukkig en veilig te zijn.

xx liefs Wolf 🐺