Skip to main content

Geen contact meer met papa

• December 2, 2025
  • 5 reacties
  • 89 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey guyss,

Ik heb jullie advies nodigg. Ik ben een meisje van 15 en heb vanaf mei dit jaar geen contact meer met mijn vader. Dit is mijn eigen keuze geweest, maar toch merk ik dat ik het heel lastig vind om aan te denken of over te praten. Ik heb het gevoel dat ik iets mis, maar weet niet of ik hem mis, of een vader-figuur. Ik wil geen contact meer met papa door zijn gedrag, maar toch merk ik dat ik het lastig vind. Weet iemand wat ik het beste kan doen?  Of hoe ik ermee om kan leren gaan?

Alvast bedankttt

Xx,

5 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+9

Hi,

Wat lastig voor je zeg😞♥️ kun je het er met je moeder over hebben of iemand anders die je vertrouwt? Misschien kan het ondanks dat je geen contact meer wil hem wel een brief schrijven als je dat oplucht? Ik hoop dat je hier iets mee kunt en er meerdere reageren. 😊

Groetjes 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • December 3, 2025

Hoii, 

Ik weet precies hoe je je voelt ik heb ongeveer 3 jaar geleden het contact met mijn vader verbroken en vind het af en toe nog steeds lastig.

Mijn tip is om het een plekje te geven en dan bedoel ik niet vergeef hem en accepteer het, maar ik bedoel dat als je hem mist dat het je niet meer zo erg pijn doet.

Voor mij helpt het altijd om er gewoon over te praten, schrijf je gevoelens op, maak een tekening. 
Hoop je gemis vooral niet op, het is natuurlijk altijd verdrietig dat je het contact moet verbreken.
En denk vooral aan hoe ver je al bent gekomen zonder hem, want ik weet hoe lastig het is.

Xx,

Niek_
Forum|alt.badge.img
  • moderator
  • December 4, 2025

Hoi ​@Annoniem1044 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Niek_ (De Kindertelefoon) 

Forum|alt.badge.img+6
  • Praat goed mee
  • December 9, 2025

hoi ​@Annoniem1044Mijn tip is om het een plekje te geven en dan bedoel ik niet vergeef hem en accepteer het, maar ik bedoel dat als je hem mist dat het je niet meer zo erg pijn doet.

Anoniemetrien
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • December 9, 2025

Hey hey,

Dit is inderdaad een erg nare situatie.

Je zou misschien mentaal (of op papier) een lijstje  kunnen maken met wat je tegen hem zou zeggen en denken; Wat zou hij hier nou op zeggen?

Je zou ook naar je grootvader (als je die nog hebt/contact mee hebt) kunnen gaan en met hem kunnen praten. Misschien voel je je dan iets beter?

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

~Anoniemetrien