Skip to main content

Geen contact meer met moeder

• July 16, 2025
  • 1 reactie
  • 25 Bekeken

Forum|alt.badge.img

hey allemaal ik heb de laatste paar maanden ruzie met mijn moeder (sinds einde maart) en heb toen een tijdje geen contact meer gehad tot mei ongeveer toen kreeg ik te horen dat ze misschien bloedkanker heeft dus heb ik met haar gepraat over de telefoon en hadden we afgesproken dat ik bij haar langs zou komen de avond voordat ik langs ben gegaan heb ik een berichtje gestuurd over hoe ik nog boos was maar het eerst achter me zou laten omdat ze ziek was. De volgende dag was ik bij haar met een vriendin omdat ik niet alleen durfde toen net voordat we van plan waren weg te gaan begint mijn moeder tegen mij te schreeuwen omdat mijn vader had gezegd dat het misschien bloedarmoede kon zijn en over hoe ik niet bij haar te komen puur omdat ze ziek is dus zij zei als je hier niet wilt zijn en alleen hier bent omdat ik ziek ben kan je gaan en ik trok haar geschreeuw niet en ik stond bijna te huilen dus ik wou weg maar ze duwde me terug de kamer in en ik werd boos dus wees naar haar en riep dat me me niet moest gaan aanraken dus vervolgens duwde ze me weer toen sprong mijn broer ertussen in en stopte me moeder en duwde me uit het huis. Ik was gefrustreerd dus ik zei zonder er over na te denken zachtjes kkr hoer ze hoorde dat en rende me achterna door de brandgang heen gelukkig woon ik met mijn vader 2 straten verderop dus ik ben daar gauw naartoe gerend. Toen zijn mijn broer en mijn moeder die vriendin van me uit te schelden ik was thuis ik had een paniekaanval maar dee me best om alle deuren op slot te doen. Toen kwam me vriendin bij me ik dee de deur open en ze zag dat ik een paniekaanval had dus zette me op de bank neer en kalmeerde me en belde me opa en oma, mijn vader en mijn grote zus. Mijn vader was aan het werk en mijn opa en oma kwamen gelijk eraan mijn telefoon werd volgespamd  door mijn broer over hoe ik een slechte en ondankbare dochter ben en mijn moeder vertelde dat ik nooit meer terug hoef te komen.

maar nu dat ik geen contact meer heb besef ik hoeveel ik haar mis maar tegelijk ook hoe ze echt kan zijn en dat maakt me bang ik krijg constant nachtmerries over haar en constant paniekaanvallen en heb laatste tijd ook steeds weer neigingen om mezelf pijn te doen maar ik ben nu net een maand clean. anyways...ik wil me niet zo voelen ik voel me zo leeg daardoor ik weet niet wat ik moet doen. 

1 reactie

ScarletRift
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • July 18, 2025

Hey Esmeetje13 🌼

Ik vind het echt superdapper dat je dit hier durft te vertellen. Er zitten meer dan 100.000 mensen op dit forum en jij deelt je verhaal gewoon. Dat laat echt zien hoe sterk je bent, ook al voelt het voor jou misschien niet zo 💛

Wat je vertelt is echt heftig. Het ging van goed proberen te maken naar weer pijn krijgen en dat lijkt me zo verwarrend. Je wilde gewoon iets doen wat goed was, en dan krijg je ineens geschreeuw en word je zelfs tegengehouden... dat lijkt me zó heftig. En dan zegt je broer ook nog zulke nare dingen terwijl jij al overstuur was. Dat doet gewoon pijn.

Dat je haar mist en tegelijk bang voor haar bent snap ik goed. Soms voel je allebei tegelijk en dan weet je gewoon niet wat je ermee moet. En dat je nachtmerries krijgt of paniekaanvallen betekent niet dat er iets mis is met jou. Het zegt alleen maar dat je te veel hebt moeten dragen, misschien wel te lang in je eentje.

En dat je toch een maand clean bent gebleven… echt, dat is zó knap. Ik weet niet of ik dat zelf zou kunnen. Daar mag je echt trots op zijn, al voel je je nog zo leeg vanbinnen.

Je hoeft dit niet allemaal alleen te doen hoor. Praat met iemand die je vertrouwt, zoals je zus of je opa en oma. Of iemand op school. Jij verdient het om je veilig te voelen. En je verdient rust in je hoofd, dat je gewoon weer even kan ademen zonder bang te zijn.

Ik geloof echt dat je sterker bent dan je nu denkt

Groetjes
ScarletRift 💙