Vraag

Game verslaving?

  • 27 June 2021
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoi!

Ik ben "Durp" en ik ben 15 jaar oud..

Ik zit thuis niet lekker in mn vel maar daar heb ik ook al een ander topic over! 

Dus recht naar de vraag..

Ik had een school/prive laptop maar mijn stiefvader (die denkt dat hij mijn vader is) heeft 'm van de trap gegooid met de mededeling dat ik gameverslaafd ben en dat er geen nieuwe laptop/pc meer komt.. ook niet als ik er zelf 1 betaal want dan gaat die op dezelfde manier van de trap af ;-;

Ik gamede meestal savonds vanaf half 8 tot soms 10 uur en in het weekend iets langer…

Mijn ouders denken dat ik dan echt alleen maar game maar met vrienden hebben we het in de avond ook over school het nieuws de politiek allemaal dat soort dingen..

Maar mijn ouders horen dat natuurlijk "niet" en zeggen dat ik lieg en bedrieg/manipuleer..

 

Ik heb 3 baantjes en ik ben aan het sparen voor een brommer als ik 16 ben (in december) daarna ga ik verder sparen tot ik 18 ben en meteen op mn verjaardag t huis uit kan..

 

Iemand nog ideeën hoe ik het dragerlijker kan maken in huis?

 

Mvg Durp

 

PS: hij vind ook dat ik van mijn EIGEN geld niet 1 zak chips of snoep/chocola op mijn kamer mag hebben.. wat vinden jullie?


2 reacties

heeft 'm van de trap gegooid met de mededeling

Dat noem ik geldverspilling.
In het ergste geval verkoop je dat ding, maar als hij stuk is heeft niemand er meer iets aan.

 

Je ouders hebben ook niet echt door waar de lijn tussen een hobby en een verslaving zit.
In een ander topic geef je aan dat jij het red om veel te werken én prima cijfers te halen voor school.
School en werk worden dus niet nadelig beïnvloed hierdoor, waardoor je het lastig een verslaving kunt noemen.
Als je niet zou kunnen stoppen, waardoor je cijfers of je werk eronder zouden lijden zou het wel een verslaving kunnen zijn.
Jij stopt juist ruim op tijd, dus ook dat valt af.

 

Sociaal gaat het misschien niet super goed, maar hier lijkt je stiefvader de boel te saboteren.

 

Iemand nog ideeën hoe ik het dragerlijker kan maken in huis?

Kun je misschien bij een ander familielid dit verhaal kwijt?
Je ouders en je stiefvader willen dan niet luisteren, maar misschien iemand anders wel.

 

Misschien is het wat om contact op te nemen met Veiligthuis.
Jij wordt dan wel niet in elkaar geslagen door je ouders, maar je wordt duidelijk niet gewaardeerd.
Dat zie je zeker in je andere topic:

hij wilt me niet in huis hebben

Je thuis hoort een veilige plaats te zijn en jij lijkt er niet bepaald welkom.
Vervolgens wordt je privéleven gesaboteerd en worden jouw spullen stuk gemaakt om jou te straffen voor niets.
 

 

Reputatie 2
Badge +1

 
(onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

Heel erg bedankt! Het is thuis inderdaad niet te happen en sociaal ben ik nooit goed geweest ik zal kijken of ik bij veilig thuis!

 

Mvg Durp

Reageer