Skip to main content

Hallo allemaal, ik heb op vrijdag mijn fietsleutels op school  kwijt geraakt. Ik dus zoeken langs alle lokalen. En ik zag de sleutels in een lokaal op de grond. Ik vroeg de concierge of ze het lokaal konden openen, maar ze zeiden dat ze pas tijd hadden om 14.15. Maar ik had een afspraak dus ik rende naar huis. Zonder te weten dat ik herfstvakantie had en dus niet de volgende dag mijn fiets kon ophalen. Mijn ouders weten door alle haast nog niet dat mijn fiets op school is. Ik durf het niet te vertellen. Ze gaan me slaan en knijpen met mijn laptopoplader of met een slipper of met een  stok omdat ze vinden dat ik onhandig ben. Slaan is gewoon in ons gezin. "De corrigerende tik". Dus van broers en zussen en ooms en tantes hoef ik geen hulp te verwachten daar is het ook normaal. Rustig praten met mijn ouders is geen oplossing, dat heb ik al geprobeerd in andere situaties. Help aub!

Hey @Quicksilver,

Ik vind wel stom van die concierge dat hij/zij het lokaal niet hebt geopend. Heb je je fiets nodig in de vakantie? Zo ja, dan zou je het gewoon eerlijk tegen ze kunnen vertellen, dat is de beste oplossing.

Maar 1 ding: Slaan is niet gewoon. Dat kan gewoon niet. Als je ze slaan, dat is huiselijk geweld!

Groetjes, @Monkeyboy08

Je kan niet veel doen nu naast het toegeven. Waarschijnlijk gaan ze het wel door hebben en dan zit je net zo goed in de nesten. 

En zoals @Monkeyboy08 al zei: slaan is niet oké. Dat is huiselijk geweld. En je moet niet stil hierover blijven alleen omdat het een familie ding is. Dat maakt het niet een oke ding. Als je erover wilt praten kan je altijd met de kindertelefoon bellen of chatten. Daarvoor zijn ze 

Reageer