Skip to main content

Hee, 

Denken jullie dat ouders een favoriet kind hebben? of merk jij dat in je eigen gezin?

Hey @Anna-Fee,

Ik ben zelf enig kind maar ik denk persoonlijk dat veel ouders wel een favoriete kind hebben, Ikzelf vind dat eigenlijk best stom van ouders. 

Groetjes, Monkeyboy08

Ik heb 3 zusjes en een broertje en bij mij thuis gaat het voor het laatst een beetje slecht. Dus nu zijn er wel favorietjes gecreeerd. 

Ik weet dat we voorgetrokken worden als we "goed" gedrag uitstrallen en niet een probleem zijn. Mijn zusje was eergister boos geworden op mn moeder. Toen heeft mijn moeder gisteren iedereen chocolade gegeven behalve haar. Een paar dagen terug was ze boos op mij en gaf ze iedereen chocolade melk behalve mij. We zijn alleen de favoriet als we geen last zijn en onszelf uitsloven. Anders worden we buiten gesloten. 

Ik heb 1 oudere broer. Bij mijn ouders wisselt het nog al eens wie hun favoriet is denk ik😂 

Maar serieus, ik denk niet dat ze echt een favoriet hadden/hebben. En als dat wel zo was hebben ze dat nooit laten merken.
Wat bij ons meer een ding was is dat broer altijd dingen eerder mocht omdat hij 3 jaar ouder is. Heel logisch maar daar baalde ik altijd heel erg van (nu niet meer gelukkig).

Dit is zo'n interessante ropic want ik dacht hier vandaag nog aan. Ik sluit me heel erg aan bij @Lamp.ie ik ben tweeling en heb een oudere zus en ik merk dat mijn tweeling zusje wel een beetje het lievelingskind is, omdat ze altijd alles goed doet. Hele goede cijfers, sociaal, heeft veel talenten en dan merk ik wel dat mijn moeder altijd veel liever en blijer tegen haar doet. Dit raakt mij soms wel want ik vind dit echt stom. Mijn zus en ik hebben meet problemen en dan doet mijn moeder gelijk veel stommer als ik weer "het zoveelste probleem" heb. Als ik dan verdrietig word komt ze later wel weer overaardig naar me toe. Ik weet niet wat ik hiervan moet denken, maar ik denk dat ouders over het algemeen toch wel een lichte lieveling hebben voor het kind met de minste problemen en last.

Liefs M

Ja ik ben het favoriete kind

ik ben dan denk ik voor mijn moeder wel de favo maar voor mijn vader net niet! (vind ik niet erg)

Reageer