Family link

  • 13 June 2023
  • 12 reacties
  • 223 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi,

ik ben 13 en mijn ouders hebben family link op mijn telefoon en ik word er helemaal gek van maar ik krijg t er niet af. Weet iemand hoe ik dit kan bespreken met mn ouders?


12 reacties

Hoi hoi,

Mijn ouders hebben dat ook gedaan bij mij.

Eerst moet je denken aan waarom hebben ze het erop gezegd, is het omdat ze je willen beschermen of vertrouwen ze je niet?

Als ze je willen beschermen kan je ze uitleggen dat dat niet nodig is en/of afsprake  maken dat ze 2x per week bijvoorbeeld in je telefoon mogen kijken.

 

Is het dat ze je niet vertrouwen? 

Probeer hun vertrouwen te winnen door dingen te vragen zoals "pap, mag ik iets plaatsen op instagram" of "hey mam mag ik deze app downloaden". Op deze manier heb ik ook het vertrouwen kunnen winnen van mijn moeder🙂

 

Ik hoop dat je iets had aan mijn tips!😁

 

Succes! 🍀

Hey,

Je zal het zelf effe uit moeten zoeken, maar via instelling kun je het volgens mij wel verwijderen, enige nadeel is dat je ouders volgens mij een melding krijgen dat er al lang geen activiteit is geweest en daardoor kunnen ze het ontdekken. Wat je ook kan vragen is Northon family app, daarvan weet ik precies hoe je die moet verwijderen, dus als je die vraagt, wil ik wel uitleggen hoe😉.  Nonsens! 

Ajuus!

Reputatie 7
Badge +9

Ik zou vragen aan je ouders of je geen family link mag maar bijvoorbeeld dat ze je telefoon idd door kijken 2 keer per week.

Ik persoonlijk had toen ik 12 of 13 was ook die k#t app op mn telefoon. Die rommel krijg je er niet vanaf tot je 16 bent😑 Alle apps behalve browsers en mn whatsapp waren geblokkeert (behalve natuurlijk de google play store en de systeem apps)

Ik heb alles geprobeerd om het te verwijderen. Lukt niet. Dus, je moet omwegen gaan vinden... en zoals je weet zijn browsers niet geblokkeerd maar alle google browsers hebben wel safe search en zijn zwaar geblokkeert... dus ik installeerde gewoon fire fox, hetzelfde als google. Alleen blokkeert het alle trackers en dus ook family link😂

Ik kon youtube kijken, ik kon eigenlijk alles zolang het op het internet was te verkrijgen. Toen ik 14 was kocht ik van mn eigen geld een nieuwe telefoon die ik nu nog steeds heb, dus f#ck you family link🖕 🤣

 

Veel suc6 tenminste

Reputatie 2
Badge +1

Ik heb  nu familie link op mijn telefoon sinds dat ik 11 ben. en nu ben ik 15 en ben er nog steeds  niet vanaf. De enigste oplossing is te telefoon in een vulkaan komen en een nieuwe telefoon kopen 

Reputatie 7
Badge +14

 Hoi @AnoniemMeisje2009 ,

 

ik heb zelf (gelukkig) geen family link, dus ik weet ook niet precies hoe het werkt en als je het zelf uit kan zetten zullen je ouders wel een melding krijgen en schiet je er waarschijnlijk niks mee op…

 

Ik zag wel op google dat als je 13 bent je zelf je google-account mag beheren, dus misschien heb je daar iets aan::

https://support.google.com/families/answer/7106787?hl=nl

 

en verder vond ik dit;

https://support.google.com/families/answer/7184159?hl=nl&ref_topic=7336731

 

Misschien er eerst eens over praten met je ouders ofzo en vragen of sommige dingen uit mogen staan ofzo en misschien heeft iemand anders nog tips om family link uit te zetten…

 

Ik ben bijna 15 en heb geen family link, maar ze kunnen thuis wel altijd zien waar ik ben…. en dat kan ik niet uit zetten en iemand anders ook niet volgens mij, want het zit niet in mijn telefoon, maar in een chip die ik heb, net als een hond of kat… Ze zeggen dat ze er eigenlijk nooit naar kijken, alleen als ik echt niet te bereiken ben en ze het niet vertrouwen ofzo, dus dat het voor mijn eigen veiligheid is… als ik een ongeluk krijg en bewusteloos ben of ontvoerd ofzo en dan snap ik wel dat het handig is dat ze weten waar ik ben. Volgens mij hebben al mijn broers en zus dat ook en sommige zijn al in de twintig, dus ja.

 

Als ik jou was zou ik het gwn bespreken met je ouders en ff kijken wat officieel wel en niet mag als je 13 bent (dus over dat google account)

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb  nu familie link op mijn telefoon sinds dat ik 11 ben. en nu ben ik 15 en ben er nog steeds  niet vanaf. De enigste oplossing is te telefoon in een vulkaan komen en een nieuwe telefoon kopen 

Dat heb ik dus gedaan😂 niet de vulkaan in maar gewoon de batterij er uit gehaald

Ik heb  nu familie link op mijn telefoon sinds dat ik 11 ben. en nu ben ik 15 en ben er nog steeds  niet vanaf. De enigste oplossing is te telefoon in een vulkaan komen en een nieuwe telefoon kopen 

Dat is niet de enige oplossing, mijn broer heeft ook family link gehad en die kan je gewoon omzeilen. Net als Norton family app. Je moet alleen effe uitzoeken hoe. Via instellingen kun je er veel tegen doen, volgens mij.

Reputatie 7
Badge +9

-onnodige quotes verwijderd-

Neu, ze hebben een paar maanden geleden een update gemaakt. Ze verpesten je hele apparaat ermee.

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @benebird, en @AnoniemMeisje2009 ,

 

ow, gelukkig heb ik het niet, maar ik zie wel dat mijn gecheckte reactie hierboven ergens is geplaatst en daar heb ik iets geschreven over je google account. Dat je die zelf vanaf je 13e mag beheren.

Misschien werkt de tip van @OnbekendeAnnoniem …

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +4

hoi ik heb ook family link en het is inderdaad gewoon vervelend misschien kun je je ouders vragen of het er af mag en dat je zelf in de gaten houd hoelang je op je telefoon zit? ik laat het nu maar gewoon zo tegenin gaan heeft bij mij toch geen zin…

 

groetjes Tinker.fan

Badge

eigelijk heel simple hoe ik het er af kreeg niks er mee doen vragen voor verlenging in de vakantie je ouders worden er gek van en daarna worden ze er zo gek van en ook nog een andere tip locatie uitzetten als dat niet werkt

Reputatie 2
Badge

Omg, ik ben ook 13 en heb da dus ook op mijn gsm!

Mag ik vragen wat je tijdslimiet is? Want ja normaal zou je vanaf 13 zelf je google account mogen beheren, maar u ouder(s) moet daarmee akkoord zijn. Ma mn moeder vond dak teveel op mijn gsm zat dus ze eeft da der terug opgezet. Ma opzich leer je daar wel mee omgaan, ma k snap da je da vervelend vind, ik vind da soms ook echt k**. Vooral als ik iets interessant aan het doen ben (chatten bv) en da springt oppeen uit😭. Dan ben ik echt gwn boos. Ma duus... je zou eventueel:

 

- met je ouder(s) praten en vragen of ze je limiet wat hoger kunnen zetten

- vragen of je een weekje zonder limiet mag testen. Dan kunnen jullie daarna de resultaten bekijken en samen beslissen of je 't zonder kunt

 

Suc6 alsiens🤭👍

 

 

 

Reageer