Skip to main content
Vraag

familielink

• November 15, 2025
  • 6 reacties
  • 122 Bekeken

Forum|alt.badge.img+6

Hoi iedereen,  Ik wil even mij verhaal delen en doen:

Ik ben 12 en zit op de middelbare school leerjaar 2, en ben 12 jaar.Mijn ouders hebben familielink op hun telefoon, en daarmee kunnen ze zien hoe lang ik op mij telefoon hebbt gezeten op school, Waar ik allemaal op heb gezeten op mij telefoon en hoe lang, ze kunnen zelfs mij locatie zien.want als ik op school ben, en ik ben om 4 uur uit, en mij hele klas moet nablijven 5 minuten, dan moeten we vijf minuten langer blijven en als ik dan eindelijk buiten ben dan is het al 10 over 4 of kwart over 4 en als ik dan zeg: ik ga naar huis. Dan zegt mij vader: Waarom duurde het zo lang, voordat je belde, want je moest voor 4 uur al buiten zijn.

Ik kan nooit iets op mij telefoon downloaden, want dat mag niet van mij ouders, want ik moet eerst een wachtwoord intypen, en dan pas download het, pas. Maar mij ouders krijgen dan een melding, waarin staat dat ik iets heb gedownload, en dan blokkeren ze het, want ze zeggen je mag alleen iets downloaden als het met school te maken heeft, want laast heb ik doulingo gedownload op school , en toen kregen ze een melding ik kon de app even gebruiken , maar in de pauze  van mij middelbare school hadden mij ouders doulingo geblokkeerd.

Dus ik kan nooit ergens heen, gewoon afspreken met vrienden al hoewel ik geen vaste vrienden  of vriendinnen heb, maar als ik die zal hebben,Dat  kan ik niet of even alleen naar de huisarts dat kan ik niet, om een recept voor de huisarts te krijgen. Ik moet van mij ouders altijd van school naar huis, en van huis naar school, ik mag nooit van mij ouders later thuis komen, want dan zitten ze in de stress, en dan gaan ze altijd mij locatie kijken. Daar wordt ik echt zo moe van en zo  niet vrolijk van, ik ben vrolijk, maar ik heb nooit echt vrijheid, want mij moeder en mij vader hebben allebei familielink, ik moet altijd mij telefoon in de woonkamer leggen, en als ik mij telefoon thuis nodig heb, dan kan ik het gewoon pakken, maar het allerergste is, is dat als ik een bericht ontvangt dan pak mij vader mij telefoon en dan ziet hij een onbekende naam, en dan vraagt hij aan mij: Wie is dit. Ik moet dan uitleggen dat het mij vriendin is en dat ze haar telefoon nummer aan mij gaf. Nu heb ik twee vriendinnen op mij telefoon. Ik heb zelfs geen sociale media op mij telefoon, behalve dan whatsapp.

Als ik een site moet bezoeken dan moet ik weer het zelfde wachtwoord intypen, zoals voor dingen te downloaden, daar wordt ik echt depresief van. Ik heb zelfs geen sspelletjes op mij telefoon, want als ik spelletjes op mij telefoon download  op school, of thuis dan blokkeren ze het gelijk, en dan worden ze boos.Maar gelukkig wordt ik hiervoor niet gepest op mij middelbare school, ik wordt nooit gepest eigelijk.

Dus heeft iemand tips of advies, wat ik hiermee aan moet, of wat ik moet doen, want ik ben ten einde raad.

6 reacties

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • November 15, 2025

Hey ​@miarabel457 dat is wel heel overdreven van je ouders! Ga met ze in gesprek erover. Of je doet dingen op je browser. Spelletjes kun je bijvoorbeeld spelen op poki.com! Dat zien je ouders niet. Maar je moet hierover echt in gesprek want ik vind dit niet normaal.

Liefs Yusa 😘

• November 19, 2025

Dat is idd vet overdreven, maar je bent pas 12 en ouders zijn dat heel beschermend voor hun kind in deze “gevaarlijke maatschappij” dus het kan dat ze denken dat ze er goed aandoen om je in het oog te houden uit angst dat je wat overkomt of je met “foute mensen” omgaat - de hele krant en social media en radio puilt uit van nieuws over de foute dingen die kinderen kunnen tegenkomen. 

Kan je die telefoon niet gewoon thuis laten liggen of niet gebruiken?  Heb je die nodig voor iets? 

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 19, 2025

Hoi ​@GewoonIkke  Ik heb mij telefoon nodig om de bellen op school en voor mij rooster op mij middelbare school.

• November 21, 2025

Dan zet je hem alleen aan als je wil bellen of je rooster wil bekijken. 

Volgens mij als je telefoon  is uitgeschakeld kan die niet worden gevolgd met familylink omdat er dan geen verbinding met internet is 

Maar nogmaals je ouders willen je waarschijnlijk (wel wss te veel en te streng) uit overbezorgdheid volgen om je te beschermen ,daar is heel dat track trace follow check family link gedoe dus voor uitgevonden - maar als je niks fout doet dan is het wel overdreven om je zo te volgen - maar ze zullen denken dat jij dat nog niet zelf kan beslissen of je wat fout doet of niet in hun ogen (en wettellijk gezien is dat ook zo als je 12 bent )

Vergelijk je telefoongedrag ook niet met klasgenoten ofzo want de een mag en kan al wat meer dan de andere

(Ikzelf gebruik ‘m alleen nog om praktisch te bellen, niet meer voor voze filmpjes of idioot gebabbel dat nergens over gaat, ik ben de filmpjes over poesjes en hondjes beu, en ook de texten dat iemand zegt net aan het eten of op restaurant of whatever)

smokey
Forum|alt.badge.img+7
  • Vaak actief
  • November 24, 2025

Hoi,

Ik heb helaas ook Family Link op m'n telefoon, maar als je je telefoon op vliegtuigstand zet dan kunnen ze je niet volgen (geen verbinding inderdaad)

Gr Smokey

Forum|alt.badge.img+6
  • Topic-opener
  • Praat goed mee
  • November 25, 2025

Dankjewel