Vraag

familie ruzie

  • 20 October 2021
  • 8 reacties
  • 126 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Ik ben 15 ja oud en ik heb vaak ruzie met mijn ouders ik wil gewoon niet meer bij hun wonen ik voel me niet fijn en ik snij me soort van🔪 ik heb nog geen littekens ook heb ik al een keer een zelfmoord poging gedaan omdat ik weer eens ruzie had met mijn ouder. Ik wil heel graag bij mijn beste vriendin wonen omdat ik niet het gevoel het dat ik gerespecteerd wordt en ze slaan me soms als we hele erge ruzie hebben. Ook vertrouwen ze me niet en heb ik bijna geen privacy. Wat moet ik doen? Ook twijfel ik of ik bi ben of lesbisch en ik durf ze het gewoon niet te vertellen.😔


8 reacties

Hoi Ingexx,

Ten eerste alsjeblieft niet nog een zelfmoordpoging. Denk aan die goeie vriendin, zij zou toch nooit willen dat jij er opeens niet zou zijn. Er zijn vast nog anderen die ook om jou geven.

Wat betreft je thuis situatie. Als je je echt onveilig voelt dan moet je er zeker wat meedoen. Je kan eventueel met je mentor praten, maar ik begrijp ook als je het niet daar over wil hebben met je mentor.

Als ik vragen mag, wat bedoel je met die privacy?

En dat je BI/lesbisch bent, ik zou je daar nu even niet te veel zorgen over maken. Je kan het vast aan je vriendin vertellen als je dat nog niet gedaan hebt. Maar ik weet niet wat je ouders er van zouden vinden. Ik wil niet dat ze je straks gaan slaan omdat je meisjes leuk vind.

 

Veel liefs,

1anoniempje1

Reputatie 1
Badge

Hoi Ingexx,

Ten eerste alsjeblieft niet nog een zelfmoordpoging. Denk aan die goeie vriendin, zij zou toch nooit willen dat jij er opeens niet zou zijn. Er zijn vast nog anderen die ook om jou geven.

Wat betreft je thuis situatie. Als je je echt onveilig voelt dan moet je er zeker wat meedoen. Je kan eventueel met je mentor praten, maar ik begrijp ook als je het niet daar over wil hebben met je mentor.

Als ik vragen mag, wat bedoel je met die privacy?

En dat je BI/lesbisch bent, ik zou je daar nu even niet te veel zorgen over maken. Je kan het vast aan je vriendin vertellen als je dat nog niet gedaan hebt. Maar ik weet niet wat je ouders er van zouden vinden. Ik wil niet dat ze je straks gaan slaan omdat je meisjes leuk vind.

 

Veel liefs,

1anoniempje1

Met privacy bedoel ik dat ze gewoon mijn kamer in komen terwijl ik dat niet wil en in mijn verleden heb ik een keer tegen mijn mentor gezegd dat ik gepest werd en daar deed hij niks tegen. Hij ging zelfs mee pesten. Mijn mentor schold me toen uit en de pesters sloegen me en daar deed mijn mentor niks tegen dus daardoor heb ik heel erge vertrouwensproblemen. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen😔

Reputatie 4
Badge +4

Hi Ingexx , wég met die zeldmoordgedachten aub ,er komen heus betere tijden . Stop ook met snijden , die littekens draag je voor de rest van je leven mee . Voor de rest herken ik me deels in je verhaal , ik ben 14 en heb thuis ook nagenoeg geen privacy , vooral mama is erg (het gaat zover dat ze zelfs in de wasmand kijkt welk slipje ik die dag aanhad en hoeveel sigaretten er uit mijn pakje zijn ) , met papa heb ik gelukkig wél een redelijke band . Dat heeft wel als resultaat dat ik de laatste tijd veel tijd doorbreng bij mijn bff  (een meid uit mijn klas) , dat mag gelukkig wel . Kan jij ook niet meer tijd doorbrengen  bij je vriendin ?

Reputatie 1
Badge

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Dat mag dus niet van mijn ouders ik moet aan mijn huiswerk en mijn toetsen leren terwijl ik juist bij mijn vriendin beter huiswerk kan maken maar als ik dat tegen hun zeg dan worden ze boos en zeggen dat ik naar mijn kamer moet en iets nuttigs moet gaan doen

Reputatie 4
Badge +4

-Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Dat sucks , mag je vriendin niet bij jou thuis komen  ?  Het voordeel bij mij is wel dat het prima gaat op school dus daarop kunnen mijn ouders me niet “pakken” .  Ik ben dit schooljaar veel veranderd en voel me nu veel beter in mijn vel , voorheen was ik een echt seutje  ( en ik denk dat mama die verandering niet goed verteert (papa veel beter)) . Op die bemoeienissen van mama na is het uiteindelijk voor de rest best ok bij ons . Maar ga jij aub geen domme dingen doen he , het betert echt wel . Dikke knuffel !

Reputatie 1
Badge

-onnodige quotes verwijderd-

Nee het gaat bij mij steeds slechter op school ik heb 1 voldoende en 1 onvoldoende en ik heb nog 2 toetsen in te halen ik kan het gewoon niet meer het lukt me ook niet om te concentreren ik heb teveel aan mijn hoofd.  Ik wou vandaag ook weer een poging doen maar dat lukte niet. Ik kan het gewoon niet meer aan😔🔪

Nee, nee nee,

Misschien kan je naar een andere docent gaan die je aardig vind of gewoon opzoek gaan naar hulp, maar geen zm.

Please, okal ken ik je niet. Ik zou het heel erg vinden.

Liefs,

1anoniempje1

Reputatie 6
Badge +5

Hi @Ingexx ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Renske (De Kindertelefoon) 

Reageer