Vraag

Familie ruzie

  • 6 August 2018
  • 2 reacties
  • 100 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik weet wat moet doen.... mijn opa is overleden en heeft alle problemen achtergelaten, ik was heel close met hem maar hij kon niet met zijn problemen om gaan daardoor hebben zijn kinderen ruzie. Mijn moeder zei tegen mij dat ze ruzie had met een van mijn tantes en dat ze elkaar even niet meer wilden zien. Maar ik ging vandaag bij mijn tante op bezoek en zij zei dat ze wordt genegeerd door mijn moeder en de rest van de familie. En ik weet niet wat ik moet doen want mijn tante word dus buiten gesloten en daar is ze kapot van maar ik kan ook niet de mediator gaan spelen en het proberen op te lossen. Ik heb niet eens een idee waar de ruzie over gaat. Ik zou het erg waarderen als iemand misschien advies heeft want ik weet het gewoon niet meer.

2 reacties

Hey
Dat is inderdaad een vervelende situatie. Hoewel je misschien wil helpen alles op te lossen, kun je je er eigenlijk het beste buiten houden, want zoals je al zegt, je kunt niet de mediator gaan spelen.
Wel zou je misschien een keer kunnen vragen (als je dat wil weten) waar het ongeveer over gaat. Jij hebt er ook last van dus heb je, vind ik, ook recht om te weten waar het over gaat.
Verder is het handig om er met iemand over te praten. Niet iemand die er bij betrokken is, maar een vriend of vriendin ofzo. Iemand die verder niks met de ruzie te maken heeft.
Ik denk dat het enige andere at je kunt doen is wachten tot het voorbij is, hoe moeilijk ook.
Jonah
Hoi

Wat vervelend dat je hiermee zit. Zoals @Jonahhf zei, kan het goed zijn je erbuiten te houden. De huidige situatie maakt je ongelukkig, en dat mag niet gebeuren. Misschien helpt het als een familielid je uitlegt waar de ruzie over gaat.

Heb je een plekje waar je aan je opa kan denken? Een mooi hoekje bijvoorbeeld, met zijn foto, een kaarsje, en een voorwerp dat je aan hem doet denken? Zulke dingen kunnen helpen om hem dichter bij jou te voelen.

Groetjes
x

Reageer