Skip to main content
Vraag

familie problemen hulp

• March 25, 2026
  • 0 reacties
  • 6 Bekeken

Oke hi, ik schrijf hier nooit echt, want ben te bang dat het gezien wordt maar het is me teveel. 

Ik ben 16, in mijn examenjaar. Mijn moeder is erg pushy. Ik startte op havo, ben gezakt naar TL en dit zit haar nog best wel volgensmij. Ze blijft duwen dat ik beter mn best moet doen en het word teveel. Ze heeft iets tegen mij, denk ik. In heb mentale problemen en daarbij een diagnose, dit geeft haar volgens haar veel werk en teveel stress. Ik wil bij mijn vader wonen maar dat laat ze niet toe. Ik voel me niet fijn thuis want elke keer dat ik ook maar iets doe word er naar me geschreeuwd en word er gezegd dat ze liever nooit kinderen had. Ze zegt dat ik het te veel negeer maar eigenlijk zit het me heel naar. Ik heb bijna examens en ben heel erg gestrest, ik weet niet wat ik moet doen want ze verbied me nu dat ik haar fiets gebruik en zegt dat ik mn eigen bus moet betalen (ik werk, maar heb geen geld nu en kan ook niet op werk komen zonder die fiets .) Het gaat heel slecht en ik weet eerlijk niet hoelang ik nog door kan gaan. Wat moet ik hiermee?