Vraag

familie probleem

  • 15 July 2019
  • 1 reactie
  • 75 Bekeken

Badge
Hoi allemaal, ik ben Lara en ik ben net 13! Ik zit (na de vakantie) in 2 gymnasium. Goede cijfers zijn voor mij erg belangrijk, maar mijn cijfers gingen gedurende de laatste periode erg naar beneden. Dit komt (denk ik) door familie problemen. Mijn opa is namelijk erg ziek en niemand wil voor hem zorgen dus mijn vader en een oom doen er alles aan om voor hem te zorgen. De rest van mijn familie denkt alleen aan de erfenis en ze hopen dat mijn opa dood gaat!!! Mijn vader beheert ook nog eens een bedrijf met mijn andere oom die natuurlijk geld uit de zaak wil trekken en deze oom woont ook nog eens naast ons!!! Ik hoor dus dagelijks mijn ouders letterlijk brullen over zware gesprekken en mijn hoofd zit zo vol dat ik soms niet meer normaal kan denken. Mijn hoofd zit dan zo vol dat er gewoon geen nieuwe informatie bij past en het leren voor proefwerken gaat dus ook niet echt soepel. Ik raak erg snel afgeleid en ik weet af en toe niet meer hoe ik dingen moet aanpakken........

anyways

heeft iemand misschien tips/ervaringen/opmerkingen die je graag met mij wil delen?

1 reactie

Hoi

Thuis gaat het er zwaar aan toe, waardoor je moeite hebt bij het concentreren voor school. Je maakt je zorgen om je grootvader, en hoort hoe je familieleden uit zijn op de erfenis.

Wat naar dat je zulke gesprekken aan hoeft te horen. Niet ok dat je familieleden je de indruk geven dat ze enkel op de erfenis uit zijn. Kan je deze dingen bespreken met een familielid? Je moeder bijvoorbeeld, of een broer of zus?

Als je het moeilijk hebt, is het niet ongewoon dat je schoolresultaten dalen. Het lijkt me nuttig om je thuissituatie met je mentor te bespreken, zodat hier rekening mee gehouden kan worden. Praten lucht vaak op, en wie weet kan school wat voor je betekenen. Er zou bijvoorbeeld een lokaal voor je vrijgemaakt kunnen worden, waar je in alle rust kan leren.

Als je graag anoniem je zorgen deelt, kan je terecht bij de KinderTelefoon. Daar zal aandachtig naar je geluisterd worden, en krijg je vast nuttig advies mee.

Groetjes
Kenshin

Reageer