familie leent van mij?

  • 6 October 2017
  • 9 reacties
  • 373 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey allemaal,

dit klinkt heel raar maar laat ik bij het begin beginnen: ik ga heel goed om met geld en kan in korte tijd hel veel sparen terwijl ik helemaal niet rijk ben geen baan heb of iets in die richting, ik zeg liever niet hoeveel ik heb maar nu komt het. Omdat ik als 14 jarige het beste omga met geld in de familie denken mn gezinsleden dat het normaal is om altijd geld van me te lenen en ik kan niet echt nee zeggen want het is onbeschoft volgens mijn moeder en vaak vragen ze het niet aan mij maar aan mn moeder of halen ze zomaar wat van mn rekening. vaak krijg ik het niet terug en dan mag ik het niet opbrengen want dan lijk ik ondankbaar. Nu heb ik wat berekeningen gedaan en in totaal zou ik van mijn broers en vader echt tegen 600 moeten terugkrijgen. ook vind ik mijn vader heel sneaky hij doet alsof hij geld van de bank haalt voor mij en dan geeft hij mij minder dan de helft dan pint hij dus 100 en zegt ie hier heb je 40 euro ik geef je de 60 later nog wel en dan zie ik het nooit (dat heb ik overigens er niet bij opgeteld) en mijn broers ook die geven me dan een keer in de maand allebei twintig maar dan lenen ze elke week een andere 20je zo krijg ik het nooit terug naturlijk. Ik vind deze situatie heel irritant en ik kan niet zomaar alles terugvragen is er een manier om het vanaf nu tegen te houden? en pasje verstoppen geld verstoppen gaat niet want het wordt na een week gewoon "geleend" en weggeven door mijn moeder. ze weten dondersgoed dat ik probeer te sparen voor mn studie later want dat wordt niet gedaan voormij( ik betaal voor trouwens alles zelf kleren telefoon beltegoed laptop computer bed kast ikamer inricting fiets schoenen etc)(mijn familie leeft op uitkering dus we hebben het niet zo breed ik woon nog als enige thuis de rest is allemaal boven de 27 met een goede baan) en wie weet wordt over een paar jaar de studiefinanciering niet meer "vergoed" en dan zit ik daar en ik weet nu al dat ze het dan willen laten lijken alsof alles mijn fout is : moest je maar niet zoveel spenderen ja je geeft teveel uit aan dit dat maar dat is niet mogelijk want ik spaar al het briefgeld en geef bijna alleen muntgeld uit en gebruik nooit mijn pasje. Ik zou heel graag tips willen want het is gewoon vrij irritant want elke keer als ik nee probeer te zeggen wordt mn moeder boos en zegt ze dat ik ondankbaar ben .
alvast bedankt

9 reacties

Heb je al eens een keer met je ouders gepraat, met name je moeder.
Ik vind persoonlijk dat dit echt onbeschoft is van je ouders en als ik jou was zou ik er vanaf nu heel streng op zijn en ze alleen laten lenen met rente
gwn het meeste geld van je pin afhalen (niet alles dan merken ze het minder snel op) en vooral praatten. ik weet niet zeker maar volgens mij is dit ook strafbaar om zoveel van je kind af te pakken. kijk maar ff gwn op internet.
Hoi!

Ik begrijp je frustratie! Bij mij thuis gebeurt dat niet, maar het moet heel irritant zijn, zeker als je spaart voor je studie, dat zouden je ouders juist moeten ondersteunen!

Kun je de code van je pinpas veranderen? En als je briefjes hebt, die meteen naar de bank doen?
Ken je iemand die een grote invloed heeft op je ouders? Zoals grootouders, familie of vrienden? Iemand, liefst rond de leeftijd van je ouders, die je ouders duidelijk kunnen maken dat dat lenen heel vervelend is, en dat je dat geld echt nodig hebt voor je studies?

Groetjes
x
Kun je hun toegang tot jouw account blokeren?
hey allemaal,

bedankt voor jullie reactie en ja ik heb geprobeerd te praten met mijn moeder en die zegt dat ik niet zo ondankbaar moet doen en niet zo onbeschoft en dat ik het nog wel terugkrijg (zij denkt dat ik maar 50 euro ofzo moet terug krijgen) en ik mag zelf mijn pasje niet gebruiken en ik heb hem nooit in mijn bezit en als ik mijn wachtwoord verander wordt ik waarschijnlijk raar aangekeken en wordt ik gierig irritant onbeschoft en ondankbaar genoemd. Ze zijn heel erg ingesteld op het : je krijgt studiefinanciering en dat hoef je het niet terug te betalen. En alles werkt wel uit ondertussen wordt er wel inmense druk op mn schouders gezet zo erg zelfs dat ik nu chronische hoofdpijn heb zodra ik alleen al probeer te lezen en meerdere malen per week naar de fysio moet om van mn stijfe nek aftekomen 50% van de tijd kan ik mn nek niet bewegen door school stress en hoewel ik maar 14 ben denk ik al veel over later want mijn moeder vertelt nu al dingen zoals: de hele familie hangt van jou af jij moet ons later in huis nemen puur en alleen omdat ik in nl geboren ben. en omdat ik een jongeren account heb kan ik dus niets blokkeren zonder toestemming van mijn ouders
Kun je dit met je mentor bespreken? Die kan je ouders jouw standpunt uitleggen.

Heb je een goede band met je mentor? Kun je die een mail sturen of aanspreken?
Rekt -> "͉̬̼̬̜͇̺̭̪̭͓̣͎̠̰̘̦͓̬͖̞͔̩͔̩͚͔̝͈̻̳̬̫̘̝͕̗̝̱̩̖̼͖̻̜̤̬̱͕͔͍͔͎̥͖̘̣̭̭̞̲͈͚̟̘͇͕̣̫̟͖̰̮͕̣̮̥͕̰̝͖͇̱̙̞̝͖͍͙̺͓̟̹̪̳̳̘̖̫̦̞̜͎̙̝̰̣̠̯̙͚̞̫͍̗̦̹̣̥̞̳̙͉̩̥͓̦̯͍͓̝̫͓̰̰̠͓̟͔̰̠̜͇̱̖̤̥̘̱̱͈͈͎͉̥̝͈̪̳̻͕͔͇̜̱̬̙̲̰̮͈̜͍̥̥̙̤̗͖͇͕̠̮̗̟̟͍͕̯̠͍͉̙̘̲͎̱͍̭̱̳̙̦̻͇̯̠̳͔̫̰̮͉̠̗̪̯̦̤̦̠͇͎̱͉̩͕̯̮̯̣̠̝͚̗̲̟̺͚͓͍͔̰͔̹͈̫̻̪̙͇̲̦͍̹̣̞̫̻͎̳̥͚̤̮̹̭̙͇̥̪͎̠͉̘̺͔͕̙̖͔͉̣͕̩͙̝͕̳̻͕͚͉̼͖̲̮͔̹̗̗͈͓͎̜̪̜̩̭͍͎̥̞̭͙̥͉̲̭̱̺̯͍̪͍̳͓̖̙͙̘̰̦̤͇̭̘͍̺̙̪͖̮̯̹̩̥̖̺̱͇̘̱͎̣̟͎̳̗̬̰̱̻̫̼̤̖̳͉̼̦̻̮̺̣̭͉̖̯̰̟͖̲̙̘̣͈͔͍̞̖̟̟̯̱̝̠̜͎͉̻̘͙͍̟͓͉̙̺͍͚̞̮͎͎̮̰̠̲̮̭͙̲̤̩̬͍̰̟͙͍͍͇̖͚͓̻̯̻̰͈͕̳͔̤͎̝̣͈̩̤͈̭̯̪̟̻͓̪͙̼̬̠̹̙̖̫̰̪̻̦̩̻̟̦͖̲̰̘̜̣̖̤͙͖͎̻̩͍̤̱͍̙̫̫̙͖̠̲͉̗̱̰͔̻̳̩͙̱͈̠͇̯͚͉̮̘͕͉͕͚͎̮̦̫͇̙̥̯̳͖̜̳̻͔̪̝͚̖̜̮̞̥̩̼̯̬̺̦͉̖̭̥̫̝̪͈̟̼̺͕̬̙̰̠̳͈͇̰̹̳̝͎̩̫̱͔̰̦̪̦̣̗͖̦̮̦͕̜̦͖̪̗̺͉̮̹̗̝͖̺̲̥͓̻̣̞͕̗̱̻͙̪̥̜̥̻̗̙͈̟̙̪͕̘̻̙̥̦̣̟͉̱͖̫͓͔͔͕̼͚͎̱̭͍̖͖͍͕̗̻̗̖̱̼̲̜͖̲̘̘̤̙̠͖͙̼̮̟̗͓͎͙͓͈̭̩̺̯̬͓͖͓̲̪̹̲̲̭̠̘̰̰̝͖̙̯̪̺̳̮̥͇̹̪̗̯̭͚̖̘̞̺̥̪̳͎̦͕̼͕̠̥̤̖͎̣͕̟͇̟̣͍̼̩̲̙̯͇̥̮̭͍̝͇͙͍͙͖̞͈̣̦̭̖̠͓̯̫̟̙̥̦̗̥̻͎͈͇̝̱̭͉̫͚̘͚͍͉͔̙̩̼̰͙̙̙̭̟̗̟̪̞̣̻̖̙͙̘͎̩̠͔̣̰̜̬̳̜̦̮̠̹̝̥͙̲̼͙̭̜̰̜̲͙̝̩̻̮̬͖̦͈̣̟̺̮͈͉͙͇͔̞̩̰̣̟̫̯̠̫͖̙̩̺̞͈̝̥̩͖̱͈̞̲͇͓̬͚̟͖͔̦͙̞̞̫͈̠̫͖̞͔̹͖̼̲̥͔̘̜̦̖̝̪̫͖̫̫̝͙̬̩͖̬͎̗̲̣̫͕͎͕̼̮̱͚̅̏̍͛͆̍̈́́̽̾̔͂̓͋͋̊͆̍͂̃̅̑̋̌̌̈́̈̑͆́̄̎̎̉̐̐́̉̋̌̈́̔̈́͋̆͋̓̓͐̈́̀͐͛̈́̔͛͒̈̌͗̓̂͋̉̊̐̀̉̽̽͐̐̈̽͗̈́̈́̏̅͑͐́͑̎̽̿̈̈̃͒̾͌͋̏͋̉͆͌̏̇̈̆̇̀̅͐̃̅̂͐͆̅̓̓̐͒͆͛̈́̿̀̉͆͐̊̓̇̌̈́͑̽͌̀̎͐͊̂̉̓̇͐͊̂͛̏̔̓͋͛̆̈̀̇̐̽͂̏͋̓̂̅͐̔͌͆͒̉̌̈́̉̀̋̀̀͌̂̈́͋̀̈́̓̊̆͌̄̌̏́̂͊͂͛̀͐̌͋̈́̆̈́̈́͗̀̓̋͛͒͛̿̾͂̏̾͆͐̍̔͆̈͑̆̆̐̐̾̿̌̃̈́̅͆̃̔̈̌͆͑̃͆̐͋̓̈́́̎͒̎͒̎̽́̇̎͒̍̈́̃̒̓̀̾̌͌̉͊̾͐̄̈́̿̒̇̌͐̑̽̍͗͌͛̔̋͆͒̇͂̓͐̀̔̏̆̂͐̎̈́̊͒̑͐̎̃̈͒̎̊̂͑̋̏̒̉̐͊̌̄̅̾̀̀̋́̐̊̽̑͂̓̄̊̄͌̓̋͂̌̒̅̐͌͑̀͐͐̉̎̓͂͒̄͌͌͗̂̒̑̌͒͗̐̄̋͂̓͊̍̏̑͂̐̈́͂̆͆͐̽̈́̑͌̿͛̅̇̀̇͗́͑̉̂͑͗̑͑͋̇̈́͒͂̍̓̊͛͛͛̔̔̀̅̀͆̍̿̒̐͋̔͛̔̈́̃͊͐̿̋͗́̌͐͑͂̓̊̏̆̿̈́̈́̀͗̔͂̈́̅̄͛͗̽́́̔̉̅̔́̂͒̀̅̌͑̇͆̾͆̓̔̑͒̃̄̏͂̎̀̊̒͌̿̒̒̋̅̂̐̒̅͑̋͊̇̓̊͆̄̀͌͆̋̂̅̈́͒̈̌͌̈́̍̾̏̓͆̾̍͊̽̀̌̋̅̏͛̋̀̉̎̽̿̍͌͂̋́͗̾͌͒́̉̅̈́͐̐̆͆́̋̐̏̂̐͋̉̒̏̐͗̉͐̉̐̏̑̅̂̆̔̀̽̿̂̽̏͛͊̒̂̌̓̂͒̃̐̓̔̃́́̈́̓͐̌͌̽͌̑̿̔̅́̽̂̔̐̂̈́͐̂͒̍̍̉̓̽̎̔̐͛̎̀͂́̿̀̑̇͂̊̆͋̓͊̐̽̈́͂́̅̒̏̔̾̈́̇̈̃̓̿̃̈̃̀̂͋̿̿͌̏̉̋̆̐̃̃́̃̀̒͛̉̂̓̾̃̏͛͊̅̈́̄̀́̌̓͌͂̌̏̆͋̋̾̑̏͑͗̿̽̽̉̎̑̂̓̈̂̃̇́̐̋̈̾̓̇̆͛̑͊̏̓̆̊̋̑͛̓̀̉͌̽̓̍̈́̏͂̈́̔̓̑͌́̐͒̅̃͆͆̌͑͆͆̅̈́͊̄͋̅̊́̍̅͋̀̓͗̄̄̌̔̅͂̈́͂̆̃̌͊̔̓̊̀̆̒̅̃̔̎̒͆̌̈̈́̈̿͐̑́̊̒̓̐̀̎̀̈́̾̀́̽̋̊́͑̔͑̏͑͋̊͐͗̍̈̔͌͑̅͆̽͋̾̅͆̿̈̂̀̽͒̔̌͆̄́̾͊̌̇͑̀͑̂̐̾̒̿̈́͆̀̔̈́̈́̃̈́͒͂̈́̀͂̈̋͑́̀̇̒̐̀̅̿̓͋͊̏͊͌͛̈́͂̈́̐͗̅͛̌̐͗̈́̈̔̇͐̓̓̏͊͊̔̅̈̊̉̓̇͌̀̊̎̄̑̈̎̎̔̈́͋̍͗́̅̈́̈́̍͛̊̿̔͊͐͆̍̈̔̌̒̈̑̉̑̀̀̂̎̌̅͌́̎̊͐̏̊̀̉͋́̑̈́̍̈́̀̿̀̓̊̓̓̂͋̐̒̊̒̽͒͐̀̾͌̇̾͒̒̃̎̏̒͑̇̆̐̓͑̇̍͊͛͌̃̈́̌̿̉͆̽̈́̌̓̋͆̇͒͛̉̑̓͐̀̀̅̿̇̏͋̀͑̒̌̏̏͊̐͒̈̄̅͂̎̓͗̊͆͑́̍̍̋͋̾͐̓̂̀̊́̄̒̄̅̑̑̑̆̀͊̇̃̾̆̿͊͂͐͂̃̎̂͊̇̾̿̒̊̔̃̉͗̄̓͗̑̂̏̓̿̀͆͊̐̄̀̐̈́̎͌̐͑͗̌͐̉̿͗̂̈͌͊̔͋͌̈́͋̾̈̀͌̓̂̿̐͑̅̏͌̆̔̂͗̓̌̐́̈̎̾̈́̀̑͛̍́̄̈́́̓̀̄̑̆͋͒͛͌̎̓͒̀͒̀͐̊̊̆̀͂̓̔͛͗̍͆̅̔̀́̓̌͐̐̓̉́̑́͒̽̏̔̃͊̽̌͗́̃̐̀͆̈́̂̇͋̈̆̋̋̍̈́̍̑͂́́͛̉̂̿̓̉̿̽̎̽̓̏͛̃͒̀̓̐́͐̿̌̅̅̐͐͆͛̈̓̈͌̎̅̽̌͋͛̏̀̎̍̐͛̽̅̿̈̑͐̑͊̍̏̃̐̎̀̊̍͑̇̈́̅̉̂̓̈́̏̋͒̽͆̌̈́̋͛̾͋̐̎̉̇͋̌́̽̽̈̽͆͛̃̀̄̑͆̄̓̈̓͗̀̔̏̆͊̈́͆̀̽̓̍́̄̊͑̈́͆͆̅͛́̂̃̏̉̈́̔̈̓̀̈́̄̄͊̆̽̐͒͑̈́͑̿̏̽̓̀̊́̊́̏́̈́̂̒̀̾́͑́̒͒̄̎̒̋͑̆̇̋͆̐̀̽̌͛̏̓̄͐͆͑̓̎̽̿̿̈́̈́̇̉͐́͆͌͌̆͛̊͆̓̏̽͒͆͌͂͊̾̓͋͋̿̋̈́̈͐̓̑̐̃͛͋̈́́̃̉̏̓̂̋̓̌̈́͛͛̑͂̉͋̃̽͗́̒̀̓̔̅̋́̈́̾̈́̋̄̐̈́̒̇̋̑̆̆̓͂͌̈̒̀̐̇̅̉͗̆̏̓̌͐̉̀̂͂̓̄̌̓̍͗̄́̍̉̾̊͌̃̑̍́̈́̓̍̊̈́̌͐̍̅̃̈́̿̀̄̑̃̈́̂̆̇͂̒̈̑́̎͗̄̾̿͂̑́͑̈́̌͌̏͑̀̉̽̐̿̏̎̏̒̀́̂́̇̔́̌̾͗̈̂̎͆̄̀̎̑̌̄̍̔́̀̌̃̈̆̉̊̄̒̉̂͋͛̈́̃̒́̃͋́̒͛̊͗̌̄̓̔̅́̋͊͗͒̅̾͗̒͒̾̆̋͗̔̐̓͋̅͒̍͂̏̇͌͋͐́̓̓̓̋̊̂͂̀̀̏̉͌̈̓̎̈́̅̄̌̒͆̑̑̍̀̾̒̋͒̀͂̐̆̆͑̑̓͘̚͘̕͘͘̚̚͘͘̕͘̚͘̕̕̚̚̚̕̕̚͘͘̕̕̚͘͘͘̕̚̚̚̕͘̕̕͘̕̕͘͘̕̕͘̚̕̕̕̚̚͘̚̕͘̕͘̕͘̚͘̚̕̚͘̕͘̚̚̕̕̚̕̚̚͘͘̕͘̚͘̕͘͘͘̚̚͘͘͘͘͘͘̕̚͘̚̚̚͘̚͘̕̚̕̚̕͘̚͘͘̕̚̕͘̕͘̕͘̚̚͘̚͘͘͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͜͠͝͝͝͝͝͝͝͠͝͠͝͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝͠͝͝͠͠͝͝͝͝͠͝͝͝͠͝͝͝͝͝͝͝͝͝͠͝͝͝͝͠͝͠͝͝͝͝͝͝͝͝͝͝͝͠͝͝͝͝͝͝͝͠͠͠͝͝͠͝͠͠͠͝͝͝͝͠͠͝͠
Als ze zegen dat ze het geld lenen dan zijn ze verplicht het terug te geven en ander praat er met je gezin over en anders kan je een klacht in dienen bij de politie
Reputatie 3
Badge +4

hey,

 

bij mij thuis word er ook veel geld geleend vooral bij mij (ik geef nooit wat uit). maar dan bij grote bedragen hebben we meestal een deal van hey over hoeveel dagen komt het terug en wat krijg ik extra. (mij boeit het niet als ze me gierig noemen) maar meestal bij bvb een bedrag van €100zeg ik dan van oké waarneer komt het terug. oké over een week hoeveel krijg ik extra? (meestal iets van 5% en dan afgerond naar boven hele euro’s) en dan plak ik een briefje met het bedrag en de tijd op en dan na een week zie ik dat briefje en dan kijk ik op m’n rekening en als ze het vergeten dan ga ik naar hun toe en ze van. hey mag ik nog ff het geld terug van vorige week. en dan word het meestal direct overgemaakt

 

ik hoop dat je dr wat aan hebt

 

het is mischien een beetje laat maar ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben

MVG annoniemejongen

Reageer