Vraag

familie

  • 12 March 2021
  • 2 reacties
  • 89 Bekeken

Badge

Hoi, Ik raak heel erg geïrriteerd door mijn ouders ze bemoeien zich veelste veel met mijn school ze zeggen altijd dingen zoals; je gaat het niet halen zo, je moet betere cijfers halen, je moet beter leren ( en nu lijkt het misschien niet zo erg maar dat is het zeker wel elke keer hebben ze het erover). en het gaat nooit om mijn goede cijfers als ik een goed cijfer heb zeggen ze ‘oké’ en als ik een slecht cijfer heb zeggen ze ‘je moet beter je best doen, je moet beter leren, je gaat nooit over op deze manier’. Ik word er helemaal gek van. en omdat ik niet zo graag naar school wil (ik heb wel gewoon een heel leuk groepje waar ik heel close mee ben’) moest ook van mijn moeder gaan praten ik heb heel erg duidelijk een aantal keren gezegd dat ik het niet wil, maar ze heeft het toch gedaan en het was vreselijk. Verder word ik heel erg agressief enzo. Zoals gister, en vooral als ze mijn telefoon of laptop afpakken. ik scheld met hele erge dingen (zelfs ziektes) en dat komt omdat ik sowieso al een flapuit ben, maar dan kan ik op zich mij wel inhouden maar als ik boos ben niet. Verder ga ik keihard schreeuwen slaan en schoppen. Ik heb mezelf niet goed onder controle waardoor ik laatst een flesje bier naar buiten kapot heb gegooid van mijn vader (hij was nog vol), maar als ik mijn laptop pak of mijn telefoon of zie en kan pakken (dat het niet is afgepakt ten minste) word ik weer rustig en zit ik alleen maar te huilen bijna (terwijl ik nooit huil!!) Verder heb ik een vreselijke band met mijn ouders en broertje. Mijn ouders zijn altijd aan het werk (wat niet heel erg is want ik heb niet zo veel aandacht nodig en ik wil geen aandacht van hun) als het geen corona was geweest dan was mijn vader weer in een ander land geweest!! Kan iemand mij hiermee helpen?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @pandaaaatje ,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Jammer dat je nog geen reacties hebt gehad.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Veel sterkte en de hartelijke groetjes,

 

Marieke, De Kindertelefoon

Badge

Ik heb hetzelfde al vind ik mezelf niet echt agressief. Ik word gw gek en zeg soms gemene dingen en als t echt erg is ga k gw gillen. Geen idee wat k er mee moet mn psycholoog/gezinscoach denkt dat alles goed gaat dus ze gaat weg.Rip mij

Reageer