Skip to main content

Hallo mijn naam is Nicolas achternaam doet er niet toe.

Ik haat mijn familie (broer,zus,moeder,stiefpa)

vanwege het volgende aub neem je tijd en geef me wat raad en of leef met me mee en zeg of ik in fout ben of niet.

ergens in oktober waren me stiefpa en moeder op reis en ik was op school met me klas en toen begon ik in die week dat me moeder en stiefpa weg waren opreis wiet te roken en hasj en ik was dus een hele week met broer en zus alleen thuis (broer 23Jaar,  zus is 21.

De dag dat me ouders terug waren van reis bleef ik ook wiet roken en ik kocht verkocht ook en zo ging dat dus nooit problemen niemand die het wist thuis en ja mijn school was in orde goeie punten hier en daar wel eens nablijf maar goed ik bleef naar de fitness gaan en steeds beter eruit zien en dan op een tijdje begonnen me ouders te vermoeden dat ik rookte van cannabis ik wist dat ze het vermoede maar het maakte mij niet uit ik ben altijd eerlijk maar in midden maart 2020 in de corona lockdown vonden me moeder en zus me wiet en ze verstopten alles en spraken me aan en waren helemaal boos en ze wouwden met mij praten waarom ik dat deed hoelang en die dingen en ik gaf antwoord maar niet van wie ik het had en met wie ik rookte ik ben geen snitch dan vroegen ze waarom ik dat rookte ik legde uit omdat ik dat tof vind omdat ik dan iets te doen heb, ze waren het niet mee eens ze waren pist en we gingen in discussie en ze wouwen  politie bellen ik zei waarom politie en ze antwoordde  omdat het moet en  je bent verslaafd , ik  ben er niet aan verslaafd vertrouw me en ja dan ging ik boos naar boven me moeder vertelde iedereen over mijn wiet en hasj gebruik en iedereen was boos op mij en noem maar op en ik zat dan gewoon weken aan een stuk te gamen met vrienden online opeens mocht ik niet meer in de avond gamen na 11u30pm en mocht ik niet meer vloeken niks meer en ze hadden dan de politie die paar weken er voor niet gebeld maar wel een afkick centrum en waar ze me gaan controleren op thc voor na de corona lockdown.

sinds dien is het allemaal begonnen thuis nu in eind april als ik maar 1keer mijn mening durf te geven op een formeel of informele manier word ik al gelijk aangevallen met woorden en geroep van zowel moeder stiefpa zus en broer ik mag niks meer niks ik deel mijn kamer met mijn broer als hij wilt slapen moet ik uit mijn kamer of ook slapen niet gamen niks geen telefoon als ik dan zeg ik woon hier ook begin hij te roepen me moeder halen begint zij ook te roepen op mij en dan komen de andere 2 ook dus sta ik er weer alleen voor en zo blijft het gaan elke dag opnieuw opnieuw en opnieuw en ik word hier gewoon moe en boos van ik wil mijn broer in mekaar slaan me moeder gewoon laten lijden maar niet door haar pijn te doen of zo gewoon haar kwetsen me zus haar ook laten lijden en me stiefpa ook slaan maar ik houd mij altijd in wat moet ik doen ik wil een nieuw gezin of een ander leven.

voor gewoon kut wiet zulke drama...

Hi

Ten eerste wil ik zeggen dat ik het super knap vind dat je dit hebt volgehouden. Ik vind ook dat je ouders en vooral je broer en zus niet goed met deze situatie zijn omgegaan. Ook snap ik volledig dat je haatgevoelens hebt tegenover je familie. Ze zouden beter naar je moeten luisteren en je wat ruimte geven. 

Mijn tip is: Probeer op een rustige manier je ouders te benaderen. Zeg bijvoorbeeld tegen je ouders: we moeten praten of ik wil het met jullie ergens over hebben. Probeer zo rustig mogelijk te blijven ook al is dit misschien lastig. Wil je misschien weg van de situatie. Loop dan niet boos weg. Maar zeg: sorry ik moet even tot 10 tellen. Dit helpt altijd wel. Je hoeft dan niet per se naar buiten. Als je ouders niet naar je luisteren., niet terug schreeuwen. Ik denk niet dat dit handig is. En als het dan niet lukt om met je ouders te praten of je kan het niet, ga dan naar een ander persoon die je misschien kan helpen.

Ik hoop dat dit je een beetje kan helpen. 

Suc6

Dankje

Reageer