Vraag

eutenasie van mijn moeder

  • 10 March 2024
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi ik ben 15 jaar en mijn noeder heeft terminale kanker en ligt met 1 of 2 maanden in een hospies een huis waar je eigenlijk sterft maar ze wil mischien eutenasie doen maar ik twijfel als ik erbij wil zijn kijk het is mn moeder maar ik vind het gewoon eng en ik ben ook bang dat ik er spijt van ga krijgen als ik er niet bij ben ik weet het gewoon niet ook met de begravenis enzo ik weet het allemaal gewoon niet


3 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, dat lijkt me inderdaad een moeilijke keus.  Ik vind het ook niet makkelijk om je een advies te geven, maar misschien kun je hier  goed over praten met mensen in je omgeving die je vertrouwt en die bij je zullen zijn als het zo ver is.  Misschien kun je er indirect bij zijn, dus afscheid nemen en dan op het moment zelf in een kamer er in de buurt zijn, en daarna weer bij haar zijn. Ik weet echt niet wat hier een goede tip is, maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat je toch in haar buurt wilt zijn.  Hopelijk zijn er hier mensen die dit zelf hebben meegemaakt die je kunnen adviseren? Of dat je de kindertelefoon belt of ermee chat. Zij denken ook zeker met je mee!  Heel veel sterkte met dit  alles ! 

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 1
Badge

Hoii top dankje ik vind het heel moeilijk ook om te praten maar het helpt idd wel om hier te praten bedankt

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Mees2008 

Wat verdrietig, dat je moeder zo ernstig ziek is, en zal overlijden.

Heel goed van je dat je steun zoekt op ons forum. Je krijgt al helpende reacties.

Ken je ‘Achter de Regenboog’? Zij helpen kinderen en jongeren die met een overlijden te maken krijgen, met informatie, met lotgenotencontact etc.  Zij kunnen je vast meer vertellen over wat er gebeurt bij euthanasie. 

https://achterderegenboog.nl

Je kunt natuurlijk ook bellen met De Kindertelefoon, elke dag van 11:00 tot 21.00,  (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je hiermee om kunt gaan. Nogmaals heel goed van je dat je hierover komt praten!

Veel sterkte!

Mariska

Reageer