Ervaringen pleegzorg

  • 4 October 2021
  • 1 reactie
  • 66 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Haai allemaal, 

Ik wou het graag hebben over pleeggezinnen. Kan iemand mij hier meer over vertellen? 
De situatie in het kort: het thuis wonen lukt voor mij niet meer, i.v.m. erg veel omstandigheden. Ik slaap nu meestal 's nachts bij mijn tante. Ik heb al wel thuishulp, maar dit helpt ons nog niet echt. Het probleem is dat ik dingen nu opgelost wil hebben, en geen tijd heb voordat ze echt kunnen helpen en er dingen veranderen/ze mij kunnen vertellen wat ik kan doen. In ieder geval, ik kom misschien in aanmerking voor een pleeggezin. Nu heb ik daar een aantal vragen over, en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Internet is erg verwarrend en ik kan niet veel vinden.

Kennen jullie iemand die in een pleeggezin woont? Of wonen jullie misschien zelf in een pleeggezin? Hoe is dat dan, hebben jullie goede ervaringen? Er hangt namelijk een groot taboe over, en je hoort ook wel ‘horrorverhalen’ terwijl ik denk dat het ook iets heel moois kan zijn. Hangt dit helemaal af van jezelf hoe je met de verandering/omgeving om kan gaan, of moet je echt geluk hebben dat je op een goede plek terecht komt? Nou, ik ben in ieder geval heel nieuwsgierig en benieuwd of jullie mij meer kunnen vertellen.

X Loes


1 reactie

Reputatie 5
Badge +5

Hoi Loes, 

Ik en mijn jongste zusje wonen in pleeggezin maar.was vriendin van mijn moeder. ( situatie is anders ). Hebben het prima.hier mogen veel meer als.eerst . Zij denk met mijn problemen mee en alles is bespreekbaar. 

Hebben 5 katten en is erg gezellig altijd .

Weet niet wat jou.situatie is en waarom je naar pleeggezin moet ?

Af en toe kan ze streng.zijn bijvoorbeeld dat ik mijn kamer op moet ruimen etc maar.10 minuten later is ze het vergeten .

Het is echt een schat van een vrouw veel beter als mijn vorige mama. Ik hoop dat je hier iets mee kunt .

Reageer