Ernstig ongelukkig

  • 26 July 2018
  • 4 reacties
  • 241 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben diep ongelukkig thuis. Momenteel ben ik bijna 15. Ik woon samen met mijn moeder, stiefvader en mijn broertje. Thuis kan ik het bijna niet meer noemen. Ik heb 2x een grote gout gemaakt, maar niks ernstig. Ik word compleet gewantrouwd. Begrijpelijk. Maar er wordt zo gezegd, een mes op mijn keel gehouden. Ik voel me opgesloten en kan nergens heen. Ik ben diep ongelukkig en vaak chagrijnig. Dan krijg ik weer opmerkingen naar mijn hoofd gegooid. Dit maakt het alleen maar erger.  Ik heb een hekel aana vakanties, want dan ben ik alleen maar thuis. Ik heb geen idee wat ik moet doen. Ik kan niet met mensen praten. Zeker niet overgevoelens en wat ik allemaal denk. Dit is een groot struikel punt. Ik kan dit niet lang meer volhouden want ik ga hier echt aan onderdoor. Ik kna niet naar mijn biologische vader. Die zie ik bijna nooit. Als ik er iets van wil zeggen tegen mijn moeder of stiefvader. Krijg ik allerlei opmerkingen en krijg ik als ik er tegen in ga, worden er allerlei straffen uitgedeeld. Van telefoon inleveren tot niet meer fitnessen. Fitnessen is het enige wat mij nog beetje helpt en dat doe ik 6x per week. Dit kan mij maar ongeveer 2 a 3 uur, beetje opvrolijken maar daarna is alles weer somber. Kan misschien iemand mij helpen? Ik kan dit echt niet meer.

4 reacties

Hallo EMC. J,

Wat enorm vervelend om dit door te moeten maken. Wat ik zou doen als ik jou was is het in eerste instantie uitpraten met je ouders, wil dit of durf je het niet (Wat in jou geval zo is)? Dan is de Kindertelefoon er voor je, je blijft anoniem en ze zullen samen met jou kijken naar een oplossing. Ook zat je te praten over je 2 grote fouten, hier kan je misschien ook met je Moeder over praten nadat de kindertelefoon je misschien wat vertrouwen heeft opgeleverd, accepteert je moeder je niet? Dan zou het mogelijk zijn om met Veilig Thuis contact op te nemen, hier kan je een melding doen over je ouders omdat ze naar jouw idee niet de ouders zijn waar je op zit te wachten wanneer je thuis komt.

Mvg,
Li2qs3
Hoi

Niet fijn dat het er thuis zo aan toe gaat. Jij verdient een thuis waar je je fijn voelt, en waar je graag bent. Zoals @Li2qs3 zegt, kan je steeds anoniem en gratis terecht bij de KinderTelefoon.

Misschien helpen deze tips je de vakantie door:
- Ga wandelen. De natuur kan rust in je hoofd brengen. Het is nog gezond ook.
- Lees een boek of kijk een film, en laat je meeslepen in het verhaal.
- Luister naar muziek, en bedenk er je eigen videoclip bij.

Groetjes
x
Hey,

Wat erg dat je dat moet meemaken, ik ben zelf ook diep ongelukkig en het lijkt een beetje op wat jij meemaakt. Ik heb een oplossing gevonden tegen die ongelukkigheid, ik ben op dit forum mensen gaan helpen die ook thuisproblemen hebben en soms lucht het op om iemand anders te behandelen hoe jij zelf ook behandelt wilt worden. Muziek is ook een hele grote steun voor mij aangezien het mij helpt om alles om me heen te vergeten.

Ik hoop dat je je hierdoor wat gelukkiger voelt! ❤️

Groetjes Mij
Kan je misschien na de vakantie het bij je mentor aangeven? Die kan waarschijnlijk samen met jou, als jij dat wil, hulp inschakelen.

Reageer