Er is geen afscheid voor ons, waar je ook bent, je zult altijd in mijn hart zijn😥

  • 5 August 2020
  • 9 reacties
  • 180 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Non ci sono addii per noi. Ovunque tu sia, sarai sempre nel mio cuore. (er is geen afscheid voor ons, waar je ook bent, je zult altijd in mijn hart zijn)

Ik heb eigenlijk helemaal geen woorden of zin om dit te schrijven. Maar me ouders slapen, en me broer ook. En ondanks dat ik ze zo hoe dan ook ga wakker maken wou ik eerst me verdriet hier maar op schrijven. Ze zeggen dat het kan helpen.

Soms kan ik nog steeds het leven niet begrijpen. Soms begrijp ik nog steeds niet hoe alles zo snel kan veranderen. Nog geen 3 uur geleden spraken we elkaar voor het laatst. Ik had geen idee dat het onze laatste gesprek ooit zal zijn. Als ik het wist dan had ik langer met je gepraat, dan had ik niet gezegd dat ik moest gaan omdat de stream zo begint. We wisten het niet. 

Wat we wel wisten was dat dit moment zou komen. Ook al had ik zo ontzettend graag gewild dat we nog 1 keer je verjaardag konden vieren.  1 keer nog samen kerst konden vieren. Dat jij hier kwam met me nieuwe gezin. Je zou het fantastisch hebben gevonden. Ik had gewoon zo graag gewild dat we langer samen zouden zijn.

Je bent nu weer bij oma. Ze zou je vast en zeker opwachten bij de poort van de Hemel. Dat is de plek waar je in geloofde. Dus daar zou je nu ook zijn. Doe oma de groetjes van mij en vertel haar dat het goed met me gaat! We zullen elkaar vast ooit wel weer zien.

Me opa is vandaag overleden. Ik kreeg rond 01:00 een telefoontje van me biologische moeder. Die vertelde dat opa was overleden. Hij is rustig en in zijn slaap heen gegaan. Voor het eerst in jaren, misschien wel me hele leven heb ik tegen me eigen moeder normaal kunnen praten. Zonder dat we ruzie krijgen. Voor dat we ophingen vertelde me moeder de zin :Non ci sono addii per noi. Ovunque tu sia, sarai sempre nel mio cuore.❤

Spookyzx.


9 reacties

hey

gecondoleerd. 

sorry ik heb heel slecht in zulke situaties…

maar sterkte met het verlies 💙

groetjes blue 

Hallo Spookyzx :)

Gecondoleerd!

Kijk eens op een avond naar buiten en misschien zie je de ster van je opa.

Sterkte met het verlies van je opa.

-TheMightySlayer <3

Hey Spookyzx

 

Mijn deelneming :black_heart:

 

Je opa heeft zich bij je oma gevoegd. Je was je ervan bewust dat dat ooit zou gebeuren, maar nu dit moment daar is, lijkt het heel plotseling. Dat snap ik. Je was nog maar net geïnstalleerd op je nieuwe thuis, je dacht opa nog te zien nu en dan, en dan voegde hij zich al zo snel bij zijn voorouders, en bij je oma. Dat was vast schrikken. 

 

Toen je biologische moeder belde, hebben jullie kalm kunnen praten. Ze eindigde zelfs met een mooi Italiaans gezegde. Wel, ik denk dat dat een zin is waar je nog veel steun uit zal halen, net zoals je naar mijn vermoeden nog veel steun zal halen uit je nieuwe gezin.

 

Ik had je graag nog een hoop mooie momenten met je opa gegund, maar wanneer ‘t lot daar is, is het daar. Zoals TheMightySlayer zei is je opa nu een ster aan de hemel, blinkend naast een andere ster, die je oma kan noemen. 

 

Gr. Kenshin

Hi Spookyzx,

 

er gebeurt wel heel veel in dit jaar…..

woorden schieten tekort, heel veel sterkte bij het verwerken van het verlies van je opa

 

Guus Meeuwis - De Weg

 

EDIT: het lijkt wel of opa heeft volgehouden tot hij zeker wist dat er goed voor jou gezorgd zou worden….

 

Sterkte,

M&M's en twin

Hey Spookyzx, 

 

Gecondoleerd met het verlies, mijn oprechte deelname.  Uit respect zal ik een kaarsje branden.

Ik zelf ben niet van de emoties en heb hier even geen woorden voor.

Zoals TheMightySlayer al zei. Zie je een ster blinken met daarnaast een andere die je oma is. 

Fijn dat je met je biologische moeder hebt kunnen praten zonder ruzie! 

Ik kan helaas niet veel tips geven. Iedereen verwerkt het op zijn eigen manier, ga lekker met je nieuwe familie hier over praten als je dat wilt. Huilen mag.  Zolang je het maar niet weg stopt.  Zoals ik al zei, ik zal een kaarsje branden!en ik zal een kaarsje vanavond branden op een blad op het water in het park. Ik wens je veel sterkte met het verlies,  hij zal er altijd bij je zijn,en hij kijkt met je oma van boven mee. En als een engeltje op je schouder.zei zullen je steunen. 

Sterkte! 

Gebruiker c 

Ik wil nog even een liedje erbij zetten die misschien mijn woorden kan uitleggen omdat ik ze zelf niet heb/of niet op kan komen.

 

Misschien kan dit mijn woorden uitbrengen in een lied.

 

Sterkte .

Gebruiker c 

 

En wat M en Ms al zei bij de edit , denk ik dat ook.

Hey allemaal,

Thanks for de condolences. 

We gaan vandaag weer naar me ouders toe. Ene kant vind ik het wel bijzonder dat het overlijden van oma en nu dus ook opa weer nieuwe deuren opent. Misschien is dat niet de juiste gezegde. Maar laat ik het zo zeggen. Toen oma overleed besefte ik me dat het leven veel meer te bieden heeft dan alleen depressie en zelfmoord. Oma heeft mij toen het duwtje in de rug gegeven om verder te kijken in het leven. 

Opa is gisteren overleden en nu zijn me eigen ouders ineens veel aardiger. Nodigen ze ons uit om bij te praten en zo. Misschien is het allemaal alleen maar schijn. En is zodra opa begraven is, dat me ouders me weer de rug toekeren. Vandaag gaan we eigenlijk zover ik het heb begrepen alleen bij praten. Of zoals me eigen pa zei we gaan de familieband verbeteren. Nou kijken of dat gaat lukken. 

Thnx trouwens ook voor de liedjes ze zijn erg mooi. Ik zat zelf ook te denken om ee liedje hier toe tevoegen, maar ik kwam eigenlijk maar 1 liedje tegen die hier wel bij past.

 volgens mij heb ik dit liedje al 100 keer over dit forum geplaatst, maar ik vind hem zelf echt heel mooi. Opa wou graag het liedje viceversa

En deze:

Op zijn begrafenis laten afspelen. Ik vind viceversa zelf ook een erg mooi liedje. En gelukkig zijn het niet allemaal zielige liedjes perse. Er komt denk ik nog wel ergens een zielig liedje op de begrafenis. Hier was oma altijd zo goed in. Zij kon zo op YouTube of Spotify nummertjes opzoeken die mooi klinken en tegelijkertijd een mooie betekenis hadden.

@M en Ms misschien heb je wel gelijk over je edit. Het is in iedergeval een mooie gedachte om te hebben.

See ya!

Spookyzx.

 

Hey Spookyzx

 

Een gemeenschappelijk leed zou jullie weer dichter bij elkaar kunnen brengen. Het lijkt me nog steeds goed dat je een nieuwe thuis hebt nu, maar dat de band met je biologische ouders er beter op kan worden, lijkt me voor iedereen gezonder. 

 

Sterkte vandaag. Ik hoop dat jullie steun zullen vinden bij elkaar :black_heart:

 

Gr. Kenshin

Hoi Spookyzx,

Ik had dit bericht al wel gelezen en een klavertje vier achtergelaten, maar ik wil nog even een berichtje posten om mijn condoleances over te brengen.

Toen ik het las moest ik ook meteen denken aan wat M&M's schreef in zijn edit.

Je hebt een mooi bericht geschreven hier, Spookyzx!

Ik vind het wel tof dat je biologische ouders opeens wat aardiger doen. Hoe het voor hen nog onmogelijk was om samen met jou naar je oma's begrafenis te gaan, kunnen ze nu opeens normaal met je praten. Hopelijk blijft dat aanhouden en kun je met hulp van je ouders misschien een beetje normaal contact met je biologische ouders opbouwen.

Sterke,

Gr. Pin

Reageer