Hey!
Ik ben een meisje van bijna 13 en heb best vaak problemen met mijn ouders omdat ze te streng zijn. Hier ff een paar dingen waarover:
1. Haar verven: Mijn ouders vinden het enorm 'raar' als ik zeg dat ik mijn haar wil verven. Wat ik zelf niet snap.
2. Kledingstijl: Ik hou van zwarte kleren, opzich niet heel raar. Maar mijn moeder vindt het alleen maar depri, emo of dat soort dingen. Ik vind het behoorlijk irritant. Ik ben bi en hou meer van jongens kleren, mijn moeder wordt dan ook boos als ik geen 'meisjes-achtige' kleren draag.
3. Internet: Ik mag niet met vreemden op het internet chatten of wat dan ook. Als ik het doe dan heb ik gelijk zware problemen met ze. Ik word dan 'kut hoer' 'mongool' en dat soort dingen genoemd. Ben 1 jaar geleden betrapt op chatten; werd midden in de nacht wakker gemaakt en uitgescholden. Ook moet ik voor ALLES een reden hebben: "Waarom heb je zo'n rare achtergrond?" "Waarom heb je die profielfoto?" Het is behoorlijk irritant.
4. Buiten zijn: Ik mag altijd maar tot half 4 buiten zijn. Ben ik later? Gelijk straf.
en zo zijn er nog meer dingen. Ik probeer er met ze over te praten maar dan is het gelijk: "IK GA GEEN DISCUSSIE MET JOU AAN. GA NAAR JE KAMER KUT KIND." Ik vroeg ook waarom ze zo doen, maar die vraag word gewoon genegeerd.
iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ik meer mag?
Groetjes xx