Skip to main content

emotionele mishandeling

• September 4, 2025
  • 3 reacties
  • 76 Bekeken

J.R.
Forum|alt.badge.img+1

Hai forumbesties, ik heb ff wat te zeggen

Ik trek dit niet mee, mijn oudershebben schijnbaar besloten dat mijn gevoelens iets zijn om te manipuleren, mee te spelen, etc. Oh ja en hoe bedoel je jij haat mij? Jij hoort van mij te houden? En een momen boos en het andere zijn we weer besties? Xcuse me???? En hoe bedoel je niks is eerlijk want mijn broer is 17 en ik ben 13, of jullie zijn de ouders en jullie mogen dat wel? En je wil dat ik m'n kamer opruim? Ruim dan ook de keuken op. En nee ik stel me niet aan als ik zeg blijf van me af, of als ik zeg hou je vieze onderbroeken maar in de was en niet in mijn bed? 

Je snapt het wel denk ik, dus ik ga hier echt weg, alles is al bepaald. Ik wilde dit gewoon even kwijt…

Groetjes JR

3 reacties

Claire N
Forum|alt.badge.img+3
  • Kindertelefoon
  • September 5, 2025

Hoi J.R.

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kun je terecht bij Veilig Thuis. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Groeten Claire

De Kindertelefoon 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 5, 2025

Hoi ​@J.R.,

Dat klinkt echt heel rot voor je. Ouders kunnen soms super oneerlijk lijken en dat voelt gewoon niet fijn. Het is logisch dat je boos of verdrietig bent als ze jouw gevoelens niet serieus nemen. Je stelt je echt niet aan hoor.

Misschien helpt het om rustig te zeggen hoe jij je voelt, of het op te schrijven in een brief als praten moeilijk is. En als dat niet lukt, kan je altijd met iemand anders praten die je vertrouwt, zoals een vriend(in), familielid of mentor.  ❤️

xx liefs Wolf 🐺

J.R.
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • September 5, 2025

Ik ga het hier zeker over hebben met mijn mentor, dankjulliewel voorde support. Die kan ik goed gebruiken