Emergency plan activated.


  • Anonymous
  • 0 reacties

Het is zondag, 2 mei, 02:42. We worden gebeld. Ik loop naar de woonkamer, opa is ook wakker geworden en kwam er aangelopen. Het ziekenhuis belt. Het gaat om oma. Of we zo snel mogelijk willen komen. Ik begrijp het niet en vraag wat er aan de hand is. Hun antwoord:" het gaat heel slecht met oma en dit is misschien jullie enigste kans om nog iets tegen haar te zeggen." Ik kijk opa huilend aan. En opa zakt op de grond. We weten allebei wat er gaat gebeuren.  Omdat ik geen rijbewijs heb, en opa in deze toestand nooit kan rijden ben ik naar de buurvrouw gerend en snel uitgelegd en of ze ons meteen naar het ziekenhuis wil brengen. Ze schrok, maar wilde ons natuurlijk wel brengen. Dus snel aangekleed en onder weg naar het ziekenhuis.

Eenmaal daar moesten we eerst een pak aan doen, masker, bril en handschoenen. Ze hielpen opa en ik kreeg snel wat info over wat er aan de hand was, en wat er gaat gebeuren. Oma's spieren waren te verzwakt dat ze niet langer kon vechten tegen de ziekte. We konden even met oma "praten". Ze zal nooit antwoord teruggeven, want ze lag in coma. Maar soms zeggen ze dat mensen in coma je nog wel kunnen horen. Ik heb opa als eerste alleen met oma gelaten. Daarna heb ik alleen nog even gepraat. Haar bedankt voor alles, dat ik heel goed voor opa zal zorgen, en dat ik haar nooit zal vergeten. 

We gingen 4.10 ong. weer naar de auto.  Als het zover was, dan zouden ze ons opnieuw bellen. De terug weg was stil. We wisten niet goed wat te zeggen. Eenmaal thuis hebben opa, ik en de buurvrouw gepraat. Opa ging op een gegeven moment naar bed, en wou niet gestoord worden. Ik en de buurvrouw hebben tot de ochtend bijelkaar gezeten. Iets na 11.00 werden we weer gebeld door het ziekenhuis met de melding dat oma is overleden. 

Me oma heeft 34 dagen gevochten tegen de COVID-19. 

Opa en ik hebben de begrafenis geregeld. Omdat er maar een paar mensen erbij mogen zijn hebben we een lijst gemaakt. Me ouders staan er niet op. Ze zeiden van het is of jij of wij. Als jij er ben dan hoeven wij er niet bij te zijn, wij komen het graf dan wel achteraf bezoeken. Dus ik stelde voor aan opa om mij er dan niet op te zetten. Maar dat vond opa onzin, en zei dat ik er juist bij hoor. Wij zijn al 12 jaar met ze drieën dus we sluiten het ook af met ze drieën. 

Me ouders hebben voorgesteld aan opa of hij bij hun kwam wonen. Het zou een goede stap zijn als hij bij me ouders intrekt. Zij kunnen opa het beste verzorgen, en kunnen opa alle hulp bieden die hij nodig heeft.  We hebben overlegd. En opa heeft uiteindelijk ja gezegd op het voorstel. 

De begrafenis is volgende week dinsdag. Vanaf dan komen me ouders de flat leeghalen en gaat opa bij hun wonen. Het is een goede keuze van hem. Ook al zal dit betekenen dat ik opa niet meer zal zien. Ik heb hem dit niet verteld omdat ik toch ergens hoop dat me ouders mij opbezoek laat komen bij opa. Maar tot nu toe zijn ze daar heel duidelijk over. Opa komt bij ons wonen en we willen jou nooit meer zien of van je horen.

Vanaf volgende week vrijdag ga ik tijdelijk bij me buurvrouw logeren. Daarna gaan we (buurvrouw, ik en me psycholoog) kijken waar ik naar toe kan. Ik kan niet bij me buurvrouw gaan wonen omdat ze te oud is om een 16 jarige in huis te hebben.

Het noodplan is dus geactiveerd.  Al had ik het graag pas over enkele maanden/ jaren willen activeren. 

Spookyzx. 


20 reacties

Wat heftig, sorry, ik weet niet wat ik hierop moet zeggen….

Gecondoleerd

Allereerst gecondoleerd, 

Daarna waarom willen je ouders je nooit meer zien dat is exhr bizar en waarom mag je niet bij je ouders wonen? 

Hey Spookyzx

 

Allereerst mijn deelneming bij het verlies van je oma. Ze betekende veel voor je opa en jou, en heeft een dappere strijd gevochten. 

 

Nu je opa bij je ouders gaat wonen, kan jij tijdelijk bij de buurvrouw terecht. Samen met de buurvrouw en de psycholoog gaan jullie dan bekijken waar je heen kan. Wel, ik hoop dat je op een warme plek terecht komt, ook al is dat momenteel misschien niet waar je je zinnen op gezet had. 

 

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je je opa nog te zien krijgt. Dat lijkt me namelijk goed voor jullie beiden. Je zou samen met je opa herinneringen kunnen ophalen, leuke verhalen kunnen vertellen, samen livestreamen (of datgene wat je deed online, ik heb er geen verstand van). 

 

Tjah, wat kan ik zeggen. Van de klassieke ‘houd je sterk’ hou ik niet, aangezien je best eens emotie mag laten zien en tonen dat je verdriet hebt. Doe wat goed voor je is, op een gezonde manier. Leg jezelf niet teveel druk op. Prioriteiten is iets dat je zelf stelt, en momenteel lijkt een gezond rouwproces me een prioriteit. 

 

Spreek je je psycholoog nog steeds op regelmatige basis?

 

Gr. Kenshin

Hallo Spookyzx :(

Gecondoleerd. COVID-19 is inderdaad een heftige ziekte… Ik betuig hierbij mijn medeleven. 

Het is wel fijn dat je een paar dagen bij je buurvrouw terecht kwam. Mis je nog weleens je ouders of heb je zoiets van '’Als zij mij niet hoeven, hoef ik hun ook niet'’?  

Zoals Kenshin zegt mag je best wel huilen om je oma, het is ook niet niks dat zij is overleden nadat ze 13 jaar in je leven aanwezig was. 

Sterkte met het rouwproces!

-TheMightySlayer :(

Hoi @Spookyzx 

Te eerste gecondoleerd,  met het verlies van je oma.

Zoals @TheMightySlayer al zei is het fijn dat je even tijdelijk bij je buurvrouw kan logeren. En het is inderdaad niet niks en je mag zoals kenshin al zei best huilen.

Ik hoop dat je snel een goede plek hebt waar je kan verblijven.

Ik wens je sterkte met het rouwproces en sterkte.

Gebruiker c

Heey,

Ten eerste thanks iedereen.  Het wordt een moeilijke periode voor mij en opa. Opa gaat morgen al enkele spullen van hem brengen bij me ouders. Ik heb een ring met beeldje gekregen van opa. De ring had oma altijd om en 's avonds legde ze de ring altijd op het standaardje van het beeldje. Ik zal de ring zelf niet dragen, maar ga het samen met het beeldje een mooi plekje geven.

Met me psycholoog hebben we gekeken waar ik naartoe kan. Eerst was het plan dat ik enkele weken op de opnams afdeling zou komen wonen. Dit is een openafdeling. Alleen dit gaat niet door vanwege mijn lifestyle.  Dus nu gaan ze kijken of ik tijdelijk in 1 van de huizen kan wonen die ze daar hebben. En we gaan kijken of ik in een woongroep kan gaan wonen. 

Ik heb namelijk wel een plek nodig waar ik kan streamen. Deze week stream ik niet en volgende week waarschijnlijk ook niet omdat ik daar niet veel zin in hebt. 

We zijn nu vooral bezig met de begrafenis. We hebben inmiddels een kist uitgezocht.  Het is een hele mooie rechthoekige kist, die donkerrood is. Op de zijkant komt de naam van me oma te staan en een paar woorden. 

We gaan morgen kijken voor een grafsteen. In het pakket was al een steen, maar die vonden we beiden zo saai. Dat was letterlijk een grijze vierkante beton blok. Het liefst willen we of een witte steen, of zo'n zwarte. 

@Jongen104 ,

Daarnaast waarom willen je ouders je nooit meer zien dat is echt bizar en waarom mag je niet bij je ouders wonen? 

Ik woon al 12 jaar bij me opa en oma omdat ik vroeger al een hele slechte band had met me ouders. Het klikte gewoon nooit. Ik was dan ook wel een mega irritant rot jochie die bijna nooit luisterde en altijd deed wat die zelf wou. Me ouders wilde toen me uit huis plaatsen en weggeven aan een jeugdgezin, toen hebben me opa en oma voorgesteld of zij mij mochten opvoeden.  Dit werd toen goedgekeurd door jeugdzorg en me ouders. 

De laatste paar jaar is onze band voor geen milimeter beter geworden,  wel erger. Me ouders hebben heel lang gedacht (waarschijnlijk nu nog steeds) dat ik opa en oma tegen hun opzette.   Wat allemaal niet zo was/is. Mijn ouders zijn hele goede en fijne mensen, die best wel veel hebben gedaan voor opa en oma. En me broers.  Alleen we mogen elkaar niet. 

See ya!

Spookyzx. 

Geef de ring en beeldje inderdaad maar een mooi plekje. Richt eventueel een hoekje voor je oma in, waar je wat spullen en foto’s die herinneringen oproepen neerlegt. 

 

Er worden opties overlopen van waar je heen kan. Goed. Fijn dat er rekening gehouden wordt met het streamen en dergelijke. Verstandig ook, dat je een pauze inlast. 

 

Jullie zijn zorgvuldig de begrafenis aan het regelen. Mooi, dat zal je oma eren. 

 

Gr. Kenshin

Zoals @Kenshin al zei.

Goed dat er rekening word gehouden met je lifestyl.  En zoek een mooi plekje uit.

Suc6 met het vinden van een goede plek. 

Ze zou trots op je zijn.

 

Gr. Gebruiker c 

hey Spookyzx

 

allereerst gecondoleerd met je oma.

 

het is voor je opa wel heel fijn dat hij bij je ouders kan gaan wonen. het is voor jullie natuurlijk rot. maar dit is beter voor jullie beiden want jullie hoeven niet meer de zorg over elkaar te dragen.

ik heb zitten denken toen ik vandaag dit las.. als je in het huis niet welkom bent kan je ook met opa afspreken om bvb 1x in de (2) week aftespreken met opa om samen een stukje te wandelen en dan in een park samen ff op een bankje zitten en kletsen. 

 

wat mooi dat je van je opa dat beeldje met die ring hebt gekregen! 

en het is ook super lief van je opa dat hij jou boven je ouders kiest voor de begrafenis.

ik hoop dat het mooi woord!

 

ik vind het echt super om te lezen dat ze echt kijken naar wat voor jou geschikt is en niet wat het goedkoopste en of het snelste geregeld is. ik hoor vaker dat het ook anders verloopt. en dat ze het ook zo snel mogelijk proberen te regelen. 

 

ik wens je veel sterkte de komende tijd! 

 

groetjes blue 

Heyo,

Ik ga niet al te lange reactie schrijven.

Dus afgelopen dinsdag was de begrafenis van me oma. Het was een mooie begrafenis, wel klein, maar omringd met de mensen die het meest bij haar waren. Opa heeft nog een verhaal vertelt over oma. Dat was vooral heel grappig, maar ook beetje verdrietig. Opa wou de sfeer wat verbeteren en dat is hem wel gelukt. Ik zelf heb een paar woorden gezegd.

Uiteindelijk werd de kist naar het graf gebracht. Dat was wel een heel emotioneel moment. Daarna ging ik alvast weer naar binnen, want me ouders kwamen er al aan. Die hebben alleen gekeken en zijn daarna weer naar huis gegaan. 

Woensdag en donderdag werden mijn spullen naar de buurvrouw gebracht. En opa's en oma's spullen uitgezocht en naar het huis van me pa en ma gebracht. Opa heeft nu een eigen huisje bij me pa en ma in de achtertuin. Ze hebben een behoorlijk grote achtertuin waar 3 kleinere huisjes op staan. 1 schuur en 2 logeer woningen. Dus dat is nu allemaal ingericht. Vandaag komen ze de laatste spullen ophalen. 

Ik ga maandag kijken bij 1 van de huisjes die ze dus daar hebben bij GGZ. Ik kan daar natuurlijk niet blijven wonen tot me 18e ofzo. Maar voor tijdelijk iets is het wel oke. En helaas gaat jeugdzorg opzoek naar een jeugdgezin voor mij. Omdat zij denken dat ik zoiets wel nodig heb.

Ik zal het wel zien. Ik heb wel tegen jeugdzorg gezegd dat ik ruimte nodig heb om na te denken. En dat ik wel gewoon wil blijven streamen. Dus wat we samen hebben afgesproken is dat als ik naar een ander gezin ga dat het een gezin is die. Me ruimte geeft, en dat ik kan blijven streamen. En als pré dat het een gezin in het zuiden van het land is, omdat ik me HBO studie ga doen in het zuiden van het land. Als ik bijvoorbeeld in Groningen ga wonen dan duurt het ruim 2 uur met de trein om bij me school aan te komen. 

Ik ga met opa bespreken of we een dag kunnen afspreken dat we zoals Blue al zei samen kunnen wandelen, of ergens kunnen afspreken.  Zodat we toch nog een beetje contact hebben met elkaar.

Dat was het wel voor vandaag I think

See ya!

Spookyzx. 

Dinsdag was de begrafenis van je oma. Jullie hebben er vast een mooie, bescheiden dienst van gemaakt. Naar mijn gevoel is ze jullie daar dankbaar voor. 

 

Je opa zal intrekken in een logeerhuisje bij je ouders. Dan heeft hij in ieder geval nog wat privacy, ook al zijn je ouders wanneer nodig nabij. 

 

Maandag ga je naar een tijdelijke woonst kijken. Hopelijk ligt die plek je. Later zou je naar een jeugdgezin toegaan. Is dat een gezin dat je dan opneemt, of meer zo’n huis voor jongeren?

 

Goed dat jeugdzorg grondig naar je lijkt te luisteren qua toekomstige woonst. Houd inderdaad maar rekening met je bezigheden en toekomstige studieplannen. 

 

Hopelijk zie je je opa snel. Dat zal jullie beiden vast goed doen.

 

Gr. Kenshin

Reputatie 2
Badge +3

Ahhww heftig sterkte:heart:

Heyo,

Kleine update van mij.

Ik woon nu dus 1 week alleen. Op de grond van de GGZ ofc. De eerste paar dagen was het echt wennen. En ik mis opa zeker wel, maar hij heeft het erg goed bij me ouders.  We hebben momenteel alleen contact via whatsapp. Maar beter iets dan niets toch.

Opzich vind ik het wel fijn zo. In dit huisje zitten drie slaapkamers. Dat is best luxe voor iemand die alleen is. Dus in de grootste kamer staat me bed en me kast, en op een andere kamer direct naast me slaapkamer heb ik me gaming set up.  De andere kamer is eigenlijk de gehele zolder wat best groot is, daar staan momenteel alleen de kerst spullen.

Omdat alle huisjes apart staan van elkaar en de mijne halverwege in het bosgebied is gedrukt heeft niemand last van mij.  Ook niet als ik in de avond/nacht stream. Ik heb ook een kleine tuin. Met 13 (grote) stappen ben ik bij de schutting. Maar het is echt heel mooi. Ik ga van de week naar de intratuin om wat planten en bloemen te kopen. En misschien wel een barbecue.

Met Twitch gaat het super we hebben al bijna de 5k volgers en het is nog niet eens Juni. Het doel van dit jaar was om de 5K volgers te halen, en dat gaan we zeker halen.

School is alleen deze week nog. Mensen hebben dan nog tot vrijdag 12.00 (middag) de tijd om de laatste verslagen in te leveren. En dan als het goed is worden we maandag gebeld om te horen of we zijn geslaagd of niet. Ik heb al sinds maart alles al ingeleverd en ik hoef verder ook geen herkansingen te doen. Dus ik verheug me heel erg op de uitslag van maandag. 

Oh en ik ben begonnen met het leren van de theorie van de auto examen. Ik kan wel rijlessen gaan nemen, maar omdat ik niemand heb die ouder is dan 18 en enige rijervaring heeft, heb ik toch niks aan een rijbewijs.

Dat is het wel voor nu.

See ya!

Spookyzx 

Hey Spookyzx

 

Het was even wennen, maar je lijkt goed te zitten in dat huisje. Je hebt ruimte voor je slaapkamer, streamkamer, en ook nog eens een mooie tuin. Hopelijk kom je daar wat tot rust. 

 

Van je opa hoor je via Whatsapp. Da’s al iets. Zijn jullie van plan om ergens in de toekomst af te spreken, al is het op een openbare plek, zoals Blue voorstelde?

 

Gefeliciteerd met je volgers! Knap gedaan. School loopt ook vlot; prima. Daarnaast ben je met je rijbewijs aan de slag gegaan. Goed bezig man :slight_smile:

 

Spreek je nog regelmatig met je psycholoog? 

 

Thanks voor de update. 

 

Gr. Kenshin

Heey, 

Het is weer tijd voor een kleine update.

Ik heb opa dit weekend eindelijk weer gezien na bijna 3 weken. We hebben samen met de oude buurvrouw mijn verjaardag gevierd die ergens vorige week was en hebben opa en ik het gevierd dat ik geslaagd ben. We hebben er een mooi weekend van gemaakt. En hebben er allebei erg van genoten.

Het gaat heel goed met opa trouwens. Hij geniet ontzettend veel bij me ouders.  Was ook niet anders te verwachten. Omdat Ik weet dat me ouders goed voor opa zouden zorgen. Hij denkt nog steeds veel aan oma en dat is vooral in de avond. En ochtend, maar hij kan als die erover wilt praten naar me ouders, of een berichtje sturen aan zijn psycholoog. 

Met mij gaat het ook heel goed. Ik heb donderdag maar besloten om me zelfmoordboek met plannen te vernietigen,  dus heb het laten verbranden.  Ik probeer zo snel en goed mogelijk nu van me depressie en de gedachten af te komen. Dan hoef ik me straks alleen nog zorgen te maken over de psychosen.  

Ik heb geprobeerd om contact te krijgen met me psycholoog.  Omdat ik hem al een tijdje niet had gesproken. Maar dat is mislukt. Wel grappig dat we niet eens 5 min ofzo kunnen praten terwijl we op het zelfde terrein zitten. 

Eigenlijk wilde ik hem maar een paar vragen stellen voor me HBO opleiding.  Omdat ik een paar weken geleden een mail kreeg of ik ergens last van had. Autisme, trauma of depressie.  Omdat ik de opleiding voor leraar ga doen weet ik niet of het verstandig is om te vermelden dat ik depressie heb gehad, nog wel is gedachten heb, en dat ik 3 soorten psychosen heb. Want ik wil het liefst dit allemaal achter me laten en me nu echt gaan concentreren op de toekomst. Maar aan de andere kant lijkt het me ook wel fijn dat me toekomstige mentor en leraren het weten. Als ik dan ooit weer een terugval heb, dan is het niet iets nieuws voor hun.

Om ook nog is iets negatiefs te vertellen. Ik heb me weer eens gesneden. Me andere snij littekens zijn bijna weer weg, op een witte streep na dan. En omdat ik met me huidige psycholoog heb afgesproken dat ik alleen mag snijden als de andere littekens bijna weg zijn heb ik nu 4 keer gesneden. Dus 4 streepjes erbij. Ik wou eigenlijk op me armen snijden, maar omdat ik bang ben dat het straks weer mooi en warm weer wordt en ik dan meestal een t-shirt aan heb leek me dat geen goed idee. Ook omdat de vorige littekens bijna 5 maanden lang zichtbaar zijn geweest. Alhoewel ze zijn nu nog steeds allemaal zichtbaar maar niet meer rood/roze kleurig.                        De volgende keer dat ik mag snijden zou dan dus rond november/ december zijn. Misschien dat ik dan niet eens meer wil snijden.

Nou ja dat was het wel denk ik.

See ya!

Spookyzx. 

Hey Spookyzx

 

Wat fijn dat je je opa gezien hebt :slight_smile:  Ook gefeliciteerd met je verjaardag en met het slagen :tada:  Goed gedaan. 

 

Je opa lijkt in goede handen, en kan, wanneer hij zich eenzaam voelt, terecht bij personen om erover te praten. Da’s positief. 

 

Zo zeg, ook met jou gaat het goed. Mooi :slight_smile:  Je hebt zelfs dat boek vernietigd; sterk van je. 

 

Je zoekt contact met je psycholoog. Hopelijk laat deze snel van zich horen. Ik zou de psycholoog namelijk goed in je buurt blijven houden, voor moest je een terugval, psychose of wat anders krijgen. 

 

Uit eigen ervaring weet ik dat het verbergen van de dingen die in je omgaan, erg naar kunnen uitpakken. Toen ik mijn diagnoses weg probeerde stoppen, ben ik na een tijdje gecrasht. Als ik jou was, zou ik eerlijk op die mail antwoorden. Daar is die tenslotte voor. 

 

Je hebt weer gesneden. Kan gebeuren. Meld dit gerust bij je psycholoog. Je lijkt je echter aan de afspraak te hebben gehouden niet te snijden tot de andere littekens weg waren; dat was sterk van je. En inderdaad; misschien heb je over enkele maanden niet eens meer de behoefte om te snijden. 

 

Gr. Kenshin

Hey spookyzx .

Fijn dat jullie elkaar weer hebben kunnen zien! Dat was vas heel fijn voor jullie beide. (Weet niet meer of ik het al had gedaan maar gefeliciteerd met je verjaardag en het slagen🥳🥳)

Het is fijn dat je opa zich goed voelt bij je ouders en dat hij kan praten met ze als hij dat wil en de psycholoog. Ik snap dat je opa nog aan je oma denk vooral in de ochtend en de avonden,  in de avinden gaven ze elkaar vaak een kus of knuffel voor ze gingen slapen( denk ik ) of iets in die richting.  En in de ochtend stonden ze (denk ik) samen op. Of iets in die richting.  Dus het is niet gek dat hij daar nog veel aan denkt.

Jij hebt ook grote vooruitgang gemaakt! Door het vernietigen van je boek.

Ik ben trots op je ! 

Jammer dat de psycholoog niet antwoorde , het is inderdaad wel een beetje grappig dat jullie op hetzelfde terein zitten . Ik zou inderdaad zoals kenshin zei ,contact met hem houden.

Ik zou wel alles eerlijk vertellen in die mail , het is belangrijk dat ze het weten en dan kunnen ze daar ook rekening mee houden .

Het is niet zo heel erg dat je je hebt gesneden. Zoals kenshin al zei. Dat kan iedereen wel is gebeuren. Ik sluit mij ook aan bij kenshin dat het verstandig is om dit tegen je psycholoog te vertellen. 

Misschien heb je er over een paar maanden geen behoefte aan om je te snijden. (Ik hoop het voor je!)

 

Je bent echt heel goed bezig! Ik ben trots op je!  Succes verder met alles . 

Groetjes gebruiker c 

 

Heyo,

update,

Ik heb me psycholoog nog steeds niet kunnen spreken. Dit vind ik langzamerhand wel een beetje irritant te vinden. Ik ben al een aantal keer langs geweest bij het gebouw waar hij de hele dag inzit, maar dan krijg ik te horen dat hij nu geen tijd heeft en dat ik beter een mail met mijn probleem kan sturen. Waarnaar ik al zei dat ik dat een beetje overdreven vind want ik woon gewoon op hetzelfde terrein als waar hij werkt en ik heb hem al minstens 1,5 maand niet meer kunnen spreken. En op de mail wordt ook niet gereageerd. Dus dat gaat top momenteel.

Met mij gaat het zelf wel prima trouwens. Ergens volgende week is mijn diploma uitreiking en me opa en buurvrouw Elly komt ook (Elly is niet haar echte naam ofc).  Elly helpt me trouwens erg goed, en gaat ook veel met me mee als ik een gesprek heb met jeugdzorg. 

Over jeugdzorg er zijn al wel een paar selecties gekozen voor mij, voor mensen die mij zouden willen opnemen. Ik heb al met 1 gezin gepraat wat best wel een raar iets was. Niet de familie hoor, maar gewoon het moment. Deze mensen komen uit het noorden richting Zwolle.  We hebben gewoon even gepraat over het een en ander. Opzich vond ik het wel een goed en fijn gezin, maar om er samen te gaan wonen lijkt me toch wel eng. En al zou het dit gezin worden dan moeten er toch nog heel veel gesprekken komen en papiertjes moeten worden ingevuld. 

Ik ben tot nu toe nog steeds erg blij met waar ik nu woon. Ik heb dus me tuin een kleine upgrade gegeven door hier en daar wat bloemen en planten neer te zetten. En de bbq wordt vooral de laatste dagen veel gebruikt. Elly komt regelmatig langs om mee te eten en opa is hier ook al is geweest. Dus dat is erg gezellig.

Met Twitch gaat het echt enorm goed. Ik verbaas me bijna elke week weer als ik zie hoeveel nieuwe volgers ik heb en hoeveel nieuwe abonnees. Ik heb weer een nieuwe sponsor erbij en ik ben daar erg blij mee. Ook heb ik eindelijk na bijna een half jaar nieuwe emojis erbij yay. Merchandise is verbeterd. Eindelijk overgestapt naar een nieuw bedrijf die betere kwaliteit geeft. 

Ik zit er trouwens ook over na te denken om een hond of kat te kopen, omdat het me wel erg leuk lijkt om een huisdier in huis te hebben. Eerst wou ik weer een Gecko in huis nemen, maar die zijn dan blijkbaar weer niet toegestaan hier. Katten mogen wel mits ze thuis blijven en niet naar buiten gaan. En honden mogen gewoon weer wel. Die moet je natuurlijk wel aan de riem houden als je naar buiten gaat, ook al zou die technisch gezien in mijn achtertuin daarachter het bos los kunnen lopen want daar komt dus echt nooit iemand. Ik heb daar een keer de hele dag gezeten en ik heb niemand gezien. Nou ja, ik ben er blij me Spookyzx eigen privé bos. Haha😊.

See ya!

Spookyzx.

 

Hey Spookyzx

 

Nou, wat vervelend dat je je psycholoog maar niet te spreken krijgt. Kan je ‘m bellen? Als ‘ie dan opneemt, kan hij moeilijk de hoorn dichtgooien. 

 

Volgende week ergens diploma-uitreiking. Mooi :slight_smile:  Super fijn dat je opa en Elly komen. Ook lief van Elly, dat ze je wat begeleidt met Jeugdzorg enzo. 

 

Probeer maar goed aan te voelen bij welk gezin je jezelf vindt passen. Leuke personen betekent niet per se een match; er moet een zekere klik zijn. Die vind je misschien pas na enkele gesprekken.

 

Cool dat het met Twitch op wieltjes loopt. Mooi bezig :slight_smile:

 

Ik weet niet of een huisdier handig voor je is. Sure, gezelschap is prettig, maar wat als je naar een gezin heen gaat waar een gezinslid allergisch is voor dieren? Dan kan je huisdier niet mee, en belandt ‘ie nog in het asiel. 

 

Misschien zou je, als er een asiel in de buurt is, kunnen aanbieden om met de honden daar te gaan wandelen. Sommige asielen zijn erg geholpen met dat soort wandel-vrijwilligers. Dan help je hen, en heb je meteen het gezelschap van een diertje. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Spookyzx

Gecondoleerd ook voor je opa🙏🏻.

 COVID is niet niks☹️ 

Het is ons maar geleend
de vele mooie dingen
ons onbetwistbaar eigendom
zijn de herinneringen.

Vandaag mis ik je,
nog meer dan ik gisteren al deed
Vandaag voel ik dat
jouw armen mij verwarmen
Je bent altijd dichtbij
Dat is wat ik zeker weet

 Heel veel sterkte!❤️💫

Reageer