Een topic voor mijn zusje

  • 6 October 2023
  • 3 reacties
  • 146 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Mijn zusje is 10 jaar, en weet niet dat ik dit topic maak. 

Ze zit op dezelfde bassisschool als ik zat, en ik ken al haar vriendinnen die erop zitten. Ze heeft 2 beste vriendinnen, laten we die 2 even Evi en Lissy noemen. Mijn zusje heet nu even Lara. 

Dus ze vertelt bij het avondeten altijd hoe het gaat op school en met haar vriendinnen.

Maar het rare is, dat elke keer dat ze besties is met Lissy, Evi afstandelijk doet, ze spreken dan niet meer af, Evi heeft een nieuwe beste vriendin en ze doet een beetje gemeen tegen Lara. 

Maar zodra Lara en Evi weer helemaal beste vriendinnen zijn, doet Lissy raar. Ze doet gemeen tegen Lara en van de verhalen die ik hoor, heb ik soms zin om naar Lissy's huis te gaan en haar een lesje te leren. Lissy stelt zich ook altijd aan, doet koppig en wilt altijd haar zin. Ook heeft ze een bepaalde haat naar mij. Ik en haar zus zijn erg goede vrienden btw.

Ik ben zelf meer voor Evi, die is altijd aardig en beleeft, en die zegt ook meer. Ook merk ik dat mijn zusje het leuker heeft met haar. 

Dus wat moet mijn zusje doen? Welk advies kan ik haar geven?

Alvast bedankt!

 

Liefs,

  1.  

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey!  Ja dat is moeilijk hé , je zou haar liefst willen helpen, dat is lief! Misschien is het beste dat je het eens heel voorzichtig bespreekt met haar zus, waar je bevriend mee bent. En dan proberen dat vanuit alle kanten te vertellen dus niet alleen op Lissy richten zeg maar. Ik weet niet of je inschat dat haar zus dat kan hebben? En anders misschien ken je iemand die Lissy goed kent en een positieve invloed heeft op haar, dat je het daarmee bespreekt. En met je zusje zelf ook, zodat ze het beter door heeft wat er speelt. Maar dat is voor mij natuurlijk moeilijk in te schatten. Wat lief dat je dit voor haar doet!
Liefs Tover xxx

Reputatie 7
Badge +12

Wat vervelend voor Lara! Heeft ze zelf ook vertelt dat ze er last van heeft? Want ik denk eerlijk gezegd dat het heel goed en lief is van je dat je met je zusje mee leeft, maar ik denk niet dat dit jouw zorgen hoeven te zijn als je zusje niet om hulp vraagt. Ik vind het wel super lief van je dat je dat doet, maar zo lang ze er niet zelf om vraagt zou ik je richten op jezelf, en je kan natuurlijk altijd je medeleven tonen, zelf zou ik dat fijn vinden. (Ik heb niet zo een goede band met mijn zussen, dus ik hoop dat dit een beetje goed advies is.)

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Natureflower,

Lief dat je je zusje wilt helpen! Als je zusje het leuker vind met Evi, dan moet ze toch voor Evi gaan. Wat ze zelf het fijnste vind!

Hopelijk heb je hier wat aan!

Groetjes, @Monkeyboy08

Reageer