hallo, ik zit op een topsportacademie en doe vwo. ik speel tennis op hoog niveau. op de een of andere manier doe ik het voor mijn ouders nooit goed. ik heb of weer iets niet opgeruimd of ze geloven me weer niet met iets. ook heb ik het gevoel dat ik ze continu teleurstel. bijvoorbeeld als ik een wedstrijd verlies of als ik boos word, omdat iemand schreeuwt. weet iemand hoe ik geen teleurstelling kan zijn? anders heel erg bedankt voor het lezen….
Hey Meike123
Ik denk niet dat je een teleurstelling bent. Opleiding en sportniveau is nooit een reden om teleurgesteld te zijn in je kind. Het gaat vooral om gedrag enzo. En boos worden en kamer niet opruimen etc... horen gwn bij de pubertijd. Tuurlijk vinden ze het jammer dat je een wedstrijd niet wint. Maar dat vinden ze dan wrs niet fijn voor jou ipv dat ze teleurgesteld in je zijn.
Misschien moet je het thuis gwn eens aankaarten. Dan zie je hoe zij erin zitten. En weten zij dat ze zich gedragen op zo'n manier dat het overkomt als teleurstelling in jou. Want dit zal niet hun bedoeling zijn.
Veel succes!
Felix♡
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.