Vraag

Dyscalculie

  • 23 September 2022
  • 5 reacties
  • 40 Bekeken

Badge

Hey,

ik heb dus al sinds groep 4 moeite met rekenen. Ik heb een paar testen voor Dyscalculie online gedaan en ze waren allemaal positief. Mijn vader vindt het nogal erg dat ik ‘’niet mijn best doe’’ op school. Mijn moeder vindt het allemaal wel goed. Ik wil dus graag het vertellen aan mijn ouders dat ik misschien Dyscalculie heb, alleen ik ben bang dat ze dan helemaal door het dolle heen gaan. 

Iemand tips?

-Sam


5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Bij mij op school werd er in de eerste een dyslexie en discalculie test gedaan misschien als jij in de eerste zit word dat ook gedaan 

Reputatie 3
Badge +3

Hey, in welke groep/klas zit je nu? Wist je dat je als je C&M kiest, je wiskunde kan laten vallen (voor havo en lager), dat scheelt weer, toch? En wat is er mis mee als je je ouders verteld dat je iets niet goed kan of iets hebt waardoor je iets niet goed kan? Als je ouders daar over boos worden zal ik het maar eerst tegen een ander vertrouwenspersoon zeggen.

- J

Badge

Ik zit nu in groep 8, maar ik heb geen vertrouwenspersoon. Alleen mijn oma, maar daar mag ik geen contact mee hebben. Geen telefoonnummer, geen adres, niks. En, ja mijn ouders worden snel boos als ik er over praat (vooral mijn vader). Dan gaat hij tegen mij schreeuwen en dingen. Geen mishandeling (vechten, slaan buiten zetten enz.). Al heeft hij mij wel een keer geduwd, viel ik tegen een kast aan en ik had last van mijn arm. Maar dat maakt mij niet veel uit. Ze geven mij gewoon stress. ‘’Je moet wel minimaal havo krijgen!’’. Mijn voorlopig advies is vmbo-tl. Mijn ouders zijn allebei hoog opgeleid, dus ja. Mijn moeder zegt altijd, ‘’Het is al goed als je havo krijgt hoor.’’ en mijn vader gaat daar altijd tegen in. ‘’Nee, ze kan gewoon vwo krijgen hoor!’’ en het gaat maar door. Altijd ruzie.

 

-Sam :)

 

Reputatie 3
Badge +3

Wat vervelend om te horen. Kan je niet met de juf/meester praten dat je dyscalculie hebt? En dat er misschien rekening mee gehouden kan worden of eventuele oefeningen? Ik kan me goed voorstellen dat ouders vaak meer verwachten van hun kind dan dat ze daadwerkelijk kunnen, jij bent jij en je doet wat je kan. Ik ben ook begonnen op vwo, ben blijven zitten in 2 vwo, en toen ben ik naar 3 havo gegaan (zit nu in de 4e). Mijn ouders verwachtten ook veel van mij en dat gaf mij een enorme druk, heb je al eens aangegeven aan je ouders dat dit jouw druk geeft? En misschien kun je met je moeder alleen praten over je dyscalculie.

- J

Badge

Ik heb heb een half uur geleden het verteld aan mijn moeder, en ze zei dat ze het goed vind dat ik er mee bezig bent, en ze zou wel een officiële test willen kopen. Ik heb het zojuist aan mijn vader verteld, en hij zei dat ik het niet had. Ik had mijn 4 positieve tests laten zien, maar ik kon hem niet overtuigen. Dus nu gaan ik en mijn ouders het overleggen met mijn meester. (Niet precies nu maar op vrijdag middag na school)

-Sam 

Reageer