Skip to main content

Druk met zorgen voor mijn zusje

• March 10, 2021
  • 3 reacties
  • 151 Bekeken

oke hey dus luister ik heb laatst een baby zusje gekregen en t is gwn heel druk thuis enzo en ik kan NOOIT maar dan ook echt nóóit mn huiswerk maken. ik moet ALTIJD voor mn zusje zorgen en het lijkt gewoon alsof ik haar moeder ben ofzo. me ma doet ook echt niks behalve borstvoeding geven ofzo. its stressing me out gewoon. 

3 reacties

• March 10, 2021

Hey , wat vervelend! 

Heb je het al met haar erover gehad? Het is natuurlijk niet eerlijk als jij heel veel moet doen en zij minder. Misschien zou je een soort plan kunnen maken wie wanneer voor je zusje zorgt waarin jij dan wat minder doet. Dan is het voor iedereen duidelijk

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • August 5, 2025

Heb je het al een keer met je moeder over gehad.

Want het is niet echt normaal dat ze je alles laat doen 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 5, 2025

Hey ​@lolikhaatcorona, ik hoor je helemaal. Dat klinkt echt super zwaar, en het is niet eerlijk dat jij zoveel verantwoordelijkheid krijgt terwijl jij ook nog gewoon kind bent, met je eigen school, je eigen leven en je eigen emoties. Natuurlijk hou je van je zusje, maar dat betekent niet dat jij ineens haar tweede moeder moet zijn.

Het is heel begrijpelijk dat je je overbelast voelt, school combineren met zorg, en dan nog het gevoel hebben dat niemand ziet hoe moeilijk het voor je is. Het is niet jouw taak om alles draaiende te houden.

Wat je nu nodig hebt, is dat iemand jou serieus neemt en je helpt om weer ruimte te krijgen voor jezelf. Kun je op school misschien met een mentor, leerlingbegeleider of vertrouwenspersoon praten?  Zij kunnen dan misschien met je meekijken of er hulp geregeld kan worden of in elk geval dat school begrijpt waarom je minder goed mee kunt komen. Je doet het echt goed, ondanks alles. Maar je hoeft dit niet alleen vol te houden, oké? 🧡

xx liefs Wolf 🐺