Dronken Ouder

  • 18 May 2021
  • 3 reacties
  • 116 Bekeken

Badge

Ik ben een jongen van 14 jaar. met agressie problemen,

Ik denk dat mijn moeder alcoholist is.
als ze emotioneel is drink ze veel wijn ze is altijd anders, praat ze met een dubbele tong en kijkt ze dwaas. ik check of ze dronken is met de vraag “tel eens tot 10 mam?” je hoort het vaak aan haar stem


Net, (21:13) heb ik haar dronken in de keuken aangetroffen ze stressed veel en word erg emotioneel en dan begint ze met drinken en word ze dus dronken ik praat er met haar over als ze nuchter is maar ze herinnerd het zich nooit en geeft het dan ook niet toe ik heb dan vaak ruzie met haar als ze dronken is ik ben er klaar mee ik  probeer haar altijd maar op bed te leggen ze werkt niet vaak mee ook gooi ik de wijn in de gootsteen zodat ze niet meer kan gaan drinken ze word dan altijd heel boos als ik het in de gootsteen gooi soms vind ik haar rond (03:00) op de keukenvloer liggen ik leg haar dan op bed

 

ik weet niet meer wat ik moet doen want:  Naar een psycholoog gaan, of hulp zoeken durf ik niet. Want als zulke mensen erachter komen dat ze zoveel drinkt worden ik en mijn tweelingzus weggehaald bij mijn moeder, en dan kunnen we nergens heen. want onze vader haten we. 

Heeft iemand tips hoe ik dit kan aanpakken? want ik heb geen idee meer.


3 reacties

Hey Dion.

 

Wat een rottige situatie zeg.. Je kan altijd even met de kindertelefoon chatten of bellen als je dat prettig vind. Daar bieden ze een goed luisterend oor.

 

Ondanks dat je niet durft te praten met een psycholoog of om hulp durft te zoeken denk ik dat dit wel de beste oplossing is. Een psycholoog haalt jullie echt niet zomaar uit huis hoor. Je kan ook duidelijk maken bij een psycholoog dat je niet uit huis geplaatst wilt worden en jouw wensen vertellen. Een psycholoog kan je hulp bieden om met deze situatie om te gaan en kan misschien je moeder ook wel hulp bieden. Het is heel lastig om deze stap te zetten, maar ik denk dat het het beste is.

 

Heb je ook een familielid waar je mee kan praten? Misschien lucht dat ook op. Je kan ook altijd met je mentor/vertrouwenspersoon op school praten over je situatie thuis.

 

Sterkte gewenst,

Groetjes van mij!

Heei,

Wat rot voor jullie.. dit hoort echt niet zo te zijn. Goed dat je hier om tips komt vragen. Dapper ook dat je dit met je moeder bespreekt en zo handelt op de momenten dat je moeder dronken is.

Het is denk ik wel heel erg belangrijk om hierbij (professionele) hulp te zoeken. Je kan eens beginnen door met iemand te praten die je vertrouwt of een vertrouwenspersoon op school.

Je kunt ook eens tips vragen bij Veilig Thuis. Deze mensen zijn er om naar je verhaal te luisteren en je te helpen. Je kunt 24/7 gratis en anoniem bellen met Veilig Thuis, 0800-2000. Je kunt ook gratis en anoniem chatten van 9:00-17:00

Het is niet zo dat jij en je tweelingzus zomaar weggehaald worden en dan nergens heen kunnen. Er wordt echt gekeken naar wat het beste is voor jullie. Sterkte!

Groetjes,
Simply Me

hey :) 

wat vervelend voor jou… 

mijn moeder is vaak s' avonds dronken en dan kijken we een film op netflix en mama kijkt hele tijd naar mij als een struisvogel ik word er klaar mee en dan is de film voor ons aan gezet gaat mama over een onderwerp praten die er niet bij hoort! Oma zegt vaak dat ik,mijn broer en papa zou kunnen praten over mama als mama niet thuis is. 

ik voel me zo rot en ik ga dan naar mijn kamer als we film kijken omdat ik er klaar mee ben

ps. mijn moeder heeft oogpotlood die uitgesmeerd is als ze dronken is.

ook lacht ze als een model naar mij  en met ogen die net niet dicht zijn help mij iemand….

Reageer