Beantwoord

Drank

  • 17 March 2019
  • 2 reacties
  • 205 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo mensen even een vraag/gesprek

ik ben een jongen van 17 jaar oud en heb wel eens zin in een biertje bij vrienden enzo drinken we wel eens . Maar thuis vind ik dit raar.
ik weet dat ik het van mijn ouders wel mag en ze bieden het thuis ook wel eens aan zo van (moet je ook een pilsje) het liefst zeg ik ja doe maar ma oo de een of andere manier schaam ik me dan
zijn er hier mensen die het zelfde hebben?

groet Nick
icon

Beste antwoord door Anonymous 17 March 2019, 12:05

Bekijk origineel

2 reacties

Hi Nick

In gezelschap van je vrienden drink je weleens, maar rond je ouders vind je dit een beetje ongemakkelijk. Dat kan ik me voorstellen. Sommige mensen voelen zich bij vrienden meer ontspannen dan bij hun ouders. Met je vrienden bespreek je bijvoorbeeld ook weleens dingen die je liever niet met je ouders bespreekt.

Misschien zou je kunnen beginnen met mee te drinken bij speciale gelegenheden, bijvoorbeeld een feest- of verjaardag. Op zulke momenten ben je vast niet de enige die drinkt.

Groetjes
Kenshin
Hey!

Ikzelf drink geen alcohol maar ik kan me zeker iets bij jouw situatie voorstellen.
Zoals Kenshin al als heel goede tip gaf kun je beginnen met bv. drinken bij speciale gelegenheden.
Je kunt ook eens je vrienden uitnodigen bij jouw thuis en dan samen met hen en je ouders iets drinken zodat je het zeg maar gewoon wordt.
Aangezien je 17 bent veronderstel ik dat je nog niet gigantisch lang alcohol mag drinken van je ouders, dus ik denk dat het naarmate je ouder wordt wel normaler aan zal gaan voelen.
En ach ja, het kan geen kwaad om er niet te veel te drinken hé 😉

Groetjes
Lot

Reageer