Vraag

Door camera's in huis voel ik me bekeken en niet thuis

  • 14 February 2024
  • 6 reacties
  • 111 Bekeken

Hoi, 

ik weet niet hoe ik dit goed moet “verwoorden” maar ik ga mijn best doen. 

mijn vader heeft overal camera’s en sensoren hangen. als ik de voor+achter deur open doe krijgt hij en melding en er hangen overal camera’s. in de gang, garage, raam (gericht op de weg), woonkamer en nog een camera in zijn “hobby kamer”.  Door alle camera’s voel ik mij nogal bekeken en vertrouw ik het niet meer. ik heb meerdere keren “lief” gevraagd of de camera in de woonkamer weg mocht maar elke keer bedenkt hij weer een excuus en gaat de camera niet weg. 

door de camera’s voel ik me nogal bekeken en voel ik me niet thuis

is dit normaal? of stel ik mij aan   

 


6 reacties

Reputatie 6
Badge +4

heyy

oh gedver ja dat lijkt mij ook heel naar en het is echt helemaal niet raar ik zou me ook mega beken voelen.

tsja je hebt het gevraagd en het mocht niet.. je zou ze kunnen afplakken.. wel een beetje slecht maar ja als je ze niet weg mag halen dan moet het maar zo denk ik? heb je je vader all verteld dat je je onveilig voelt door de camera’s? misschien begrijpt hij je wel als je dit zegt.

laat het me weten!

 

liefsss F

Reputatie 7
Badge +9

Wat @anoniempje ejpmeinona zegt is waarschijnlijk een betere oplossing als die van mij maar ik vertel het toch.

Als hij niet denkt aan je privacy dan hoef jij niet aan hem te denken. Ik zou zeggen zet een leuk maskertje op met excuus dat je niet op die camera's herkenbaar wil zijn. Aan het begin gaat hij denk ik wel zoiets hebben van "zet dat ding nou eens af' en hij kan ef kwaad om worden. Maar jij moet dan goed sterk staan dat je het doet wegens die camera's. Dat punt moet je duidelijk maken.

Reputatie 6
Badge +4

haha dat is wel een grappig idee @ikweethetnietmeer2009!  het zou best wel goed kunnen werken ig!

 

Reputatie 7
Badge +13

Als hij de camera's nog steeds niet weghaalt, mag je hem aanklagen volgensmij, wegens inbreuk op je privacy (weet niet zeker of het waar is, kt?) Maar kijk maar of je zo ver wil gaan

Groetjes mij @Anoniemxv 

 

Toevoeging van Fem van de Kindertelefoon: Ik weet dat er wetgevingen bestaan rondom camera's aan de buitenzijde van het huis gericht ivm privacy van omwonende, maar ik durf helaas geen antwoord te geven of dit ook geld voor camera's binnenshuis.

Nee het is niet echt normaal want je zou ook privacy willen hebben maar alles wat je doet staat dan op film vraag anders aan je moeder wat zei ervan vind en vraag dan of ze miss op een andere plek zouden mogen

Reputatie 7
Badge +9

Hey  @devriesx 

Gewoon even benieuwd. Heb je er al iets aan gedaan? Heb je al 1 van de ideeën hier uitgeprobeerd? Zo ja, hoe is het gegaan?

Reageer