Skip to main content

Hallo mijn naam is Jarno en ik ben 15 jaar oud en ik ben mijn familie zat ik heb sinds dat ik geboren ben het gevoel dat mn familie nooit trots op mij is en mij vaak de rug toe keren mijn 2e oudste broer en ik hebben altijd ruzie met hem toen ik klein was vroeg ik hem waarom hij zo gemeen tegen mij deed hij zij "toen jij geboren werd nam jij mijn kamer in” vandaag werd hij boos wakker omdat ik een beetje te luid buiten met de hond aan het spelen en zonder iets te zeggen vloerde hij me en begon hij met mij stikken ik had en heb nog het gevoel dat hij me dood wilt hebben en altijd als er iets is nemen mijn familie het op tegen mij alsof ik degene ben die alles fout doet ik weet met ruzie en vechten kom je nergens en ik probeer zo mijn uiterste best om rustig te blijven maar dat is moeilijk als je agressieproblemen hebt  als je thuis bent hoor je je veilig te voelen maar ik voel me helemaal niet veilig ik wil later als ik een goede baan heb een en een huis heb wil ik mijn familie uit mijn leven verwijderen kunnen jullie mij suggesties geven over hoe ik veiliger thuis kan leven

dankjullie Jarno

Hoi Jarno! 
wat vervelend dat het zo slecht tussen jou en je broer gaat. Ik heb hier helaas ook last van maar dan met mijn zus. Misschien kan je met iemand praten die je vertrouwt? Een volwassen iemand zoals je mentor etc. Je kan tegen je ouders zeggen hoe jij je voelt over deze situatie en dat je er heel erg mee zit. Als ze dan nog steeds zo doen, kan je zeggen dat het voelt alsof niemand je begrijpt.

Probeer er over te praten met je ouders/broer (met je broer als je niet alleen bent, maar ook met andere mensen erbij voor de zekerheid ;)). Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!

dankjewel Daidiaxx

Reageer