Skip to main content
Vraag

Doen jullie zelf de was?

• October 15, 2025
  • 9 reacties
  • 102 Bekeken

Wolf
Forum|alt.badge.img+19

Elke woensdag doet m’n moeder de was en moet ik s’middags m’n was zelf opvouwen of in de kast hangen. Hoe gebeurt dat bij jullie thuis? Moet je dit ook zelf doen, of doen je ouders dit voor je?

Ik vond het vroeger best wel moeilijk om goed netjes te vouwen. Maar oefening baart kunst. Kan jij ook netjes vouwen? En hoe heb je dit geleerd?

xx liefs Wolf 🐺

9 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hoi ​@Wolf ,

Ik vouw meestal uit mezelf de was ( uit verveling) 🤣 maar ik vind het ergens ook wel ontspannend🙃.  

Het heeft wel even geduurd, maar ik kan wel netjes vouwen, ik heb het geleerd van mijn moeder/ heb veel bij haar afgekeken of ik ging haar stap voor stap na doen 🙂.

Liefs😊

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 15, 2025

Hey ​@Wolf  ik help wel mee, en mijn moeder vind dat ik eig alles in ieder geval moet kunnen dus soms doe ik het zelf. Ook ophangen en weer vouwen en opruimen. Geldt voor alle huis klusjes.  Ik doe iig altijd mijn eigen scouting spullen en sokken en kousen. En de rest regelmatig of ik moet minstens een gedeelte van de klus doen bv opvouwen. Ik heb er geen hekel aan gelukkig 😉

Liefs, Tover xxx 

• October 16, 2025

@Wolf  we hebben dan wel een poetsvrouw die ook de was doet maar ik moet ook zelf m’n kamer schoon houden. Ook het beddengoed moet ik er zelf vanaf halen en in de waskamer leggen. Het opmaken van m’n bed doet de poetsvrouw weer. Maar ik moet ook helpen met tafeldekken en de afwas enz. 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Vaste gast
  • October 16, 2025

Hoi ​@Wolf 

Mijn moeder doet alle was en vouwt ook alle was op🫢

Ik doe weleens een hopeloze poging om een broek op te vouwen, maar dat is zonder succes…

XXX Yusa 

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 16, 2025

Hoi, ik help wel mee met grote dingen vouwen. En weg bergen op mijn kamer doe ik zelf. En ik vind dat filter van de droger zo leuk met dat dikke stof dat je er zo af kunt trekken. Zo grappig om te zien 🤭

Groetjes Tjempie xxx

NightShadow

Hey, 

Dat ligt hier wat ingewikkeld. Korte samenvatting. We hebben een huis, maar daar kunnen we niet meer wonen. Dus nu kunnen we eigenlijk nergens wonen behalve in de camper. Dus we hebben zelf geen was- of droogmachine. Mijn tante doet vaak de was voor ons en ze doet het gelijk opvouwen voor ons (ze is echt superlief). Als we te veel was hebben en zij op vakantie is kopen we veels te duren wasmuntjes en doen we het daarmee. Dan vouw ik het vaak op. En als het een klein beetje was is doen we het ouderwets met een borstel, zeep en een hoop geklaag van mij. En dan vouw ik het vaak op. Maar daar ben je echt uren aan kwijt. :(

ja_ppie
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 16, 2025

Ik moet mijn was naar het washok brengen en ik moet m’n bed afhalen en opmaken. De was doet m’n moeder, wij mogen niet aan de wasmachine komen😂

Arclight22
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • October 16, 2025

Hey ​@Wolf nee ik doe veel in huis denk aan stofzuigen, vaatwasser, container ophalen enz maar de was niet. Ik vouw enkel alleen m’n eigen kleding op en de handdoeken moet ik opvouwen that’s it 

• October 24, 2025

Ik en de familie doen zelf de was, drogen, (en opvouwen min of meer) . Met een gewoon wasmachien.

We hebben geen mama meer en doen dus alles zelf, echt alles. 

En de hele vuile was dat zijn de werk kleren van op het land (overalls, broeken, echt vuile stuff met slijk en zweet en dierenstront, die kan dat wasmachien niet aan, die gaan naar de wasserij om de zoveel weken (we hebben veel werkkleren in alle maten)