Vraag

dit is een titel

  • 20 June 2021
  • 2 reacties
  • 204 Bekeken

Badge +1

Hoi. Ik heb die titel gekzen want mijn ouders kunnen mijn meldingen zien als hier iemand op reageert. Ik ben 14 jaar. Ik mag persoonlijk niemand uit mijn familie. Vooral mijn moeder.  Ze kan mijn mood in 2 minuten omslaan. Zoals vandaag. Ik was aan het studeren voor een examen en mijn moeder komt binnen en vraagt:’ ben je aan het studeren?’. En ze zocht voor mijn gsm, alsof ik er stiekem opzat. Ik zei:’ Ja hoor, het was wel moeilijk te studeren want meneer heeft een paar pagina’s van onze cursus niet uitgedeeld en we krijgen daar vragen over op het examen. Dus heb ik hem een paar uur geleden een mail gestuurd vragend voor de cursus.’ mijn moeder werd helemaal kwaad en zei:’ Als ik jouw leraar was, dan had ik er niet op gereageerd… Vlak voor het examen een mail sturen? Je hebt beter goede punten. Wat heb je in de voormiddag gedaan?’ ‘ik was een beetje aan het relaxen...’ ‘ Beter haal je goede punten, (mijn naam). Je zomer vakantie gaat er niet goed uitzien. Je mag al beginnen met je gsm weg te leggen.’ , en toen verliet ze mijn kamer. Het is altijd zo’n gedoe. soms vliegt ze tegen mij uit ‘STOP MET JE ZO PUBERAAL TE GEDRAGEN GODVERDOMME.’ Alsof ze wilt dat ik soms iets verkeerd doe zodat ze tegen mij mogen uitvliegen. Hetzelfde voor mijn vader en broers. Voor het minste roepen ze tegen mij en het is altijd 4 tegen 1. En het is al jaren aan de gang. Elke mogelijk dat ze kunnen grijpen roepen ze tegen mij. Ik zit al jaren met depressies en angsten en ik doe voor mijn examens nachtjes door zodat ik maar goede punten haal. En ik had een paar dagen geleden een nachtje door gedaan en ik ben vandaag daar nu erg ziek door geworden. Ik kan amper praten en ik ben flauw gevallen. Mijn maandstonden zijn ook helemaal in de war door al deze stress. Ik snijd mezelf (De tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 9. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.) Mijn vrienden verlaten me ook omdat ik dit niet allemaal wil zeggen. Als ik ruzie heb kiezen ze bijna altijd degene met wie ik ruzie heb. Ze zeggen:’Jij mag echt veel. bij andere kinderen gaat het er veel harder aan toe.’ Wat totaal niet waar is. Ik heb ook het gevoel dat wanneer ze mijn gsm afpakken ze er proberen in te geraken. En wat ik het meeste van al haat is dat mijn moeder mij naakt wilt zien. Dan moet ik voor haar neus omkleden en dan zeg ik:’Ik ga me ergens anders omkleden.’ En dan wordt ze boos om dat dat teveel moeite is. Ik heb al geprobeerd om hierover met mijn ouders te praten maar toen zeiden ze :’ je bent een puber’ en begonnen ze te lachen. Ik wil eigenlijk niet meer met ze over deze problemen praten. 

 

 

Ik weet niet wat ik moet doen.

Help me.

-kinderfiets


2 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hoi,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,
Elena
De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge +3

Je kan meldingen ook uitzetten volgens mij bij je profielinstelingen

Reageer