Skip to main content

dingen zeggen zoals " je familie gaat je missen" gaat niet helpen en maakt dingen soms juist erger

• February 13, 2026
  • 1 reactie
  • 36 Bekeken

Wolfieee
Forum|alt.badge.img+1

Disclaimer ik weet dat mensen dit uit goeden bedoelingen doen en ik klink misschien heftig maar zo bedoeld ik het niet!!!

ย 

Als je zegt je "familie/vrienden gaan je missen" helpt dit meestal niet!! Dat personen heeft dat meestal zelf ook al wel bedacht ook kan dit een schuld gevoel geven!! Ook weet je niet of iemand een (fijne) familie of vrienden heeft dus je moet hier niet altijd van uitgaan, dat jij dit hebt betekend niet dat iedereen dit heeft het is veel beter om iemand confort en begrip te geven dan ze een schuld gevoel/rot gevoel te gevenย 

1 reactie

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • February 13, 2026

Hoi โ€‹@Wolfieeeย ,

ย 

je hebt een aantal tags gekozen zoals โ€˜zelfmoordgedachtenโ€™ en โ€˜helpโ€™. Ik weet niet of het over jouzelf gaat, of dat je het gewoon als tip wil vertellen aan mensen die aan zelfmoord denken. Maar voor wie het aangaat wil ik het toch even genoemd hebben: praat over je zelfmoordgedachten, dat is echt belangrijk. Pratenย kan met De Kindertelefoonย elke dag van 11:00 tot 21.00 uur door te bellen (0800-0432) of met ons te chatten.ย Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie viaย www.113.nl.ย  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijnย waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken viaย De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

ย 

Hartelijke groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon