Skip to main content

Dilemma: Wat zou je doen als je een muntje ziet liggen?

• October 11, 2025
  • 9 reacties
  • 75 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+14

In de zomer op vakantie gingen mijn zus en ik afval naar een container op het vakantiepark weg brengen en op de terugweg zagen we allebei een muntje van 2 euro liggen. We stopten hem allebei in onze zak.

Maar onze moeder heeft rare hygiëne regels en wil na dat we geld zouden aanraken dat we onze handen heel lang wassen (er zitten bacteriën op geld i know maar doe niet zo overdreven)

Mn zus en ik hebben er ook niks van gekocht bij de receptie (terwijl we best een ijsje of zak snoep konden kopen)

Wat zouden jullie doen? Het muntje pakken, zo ja, er ook gelijk iets van kopen? Zou je het laten liggen, zo ja waarom? Of zou je op zoek gaan naar de eigenaar? (bijvoorbeeld het dichtstbijzijnde huisje)

XXX Yusa 

9 reacties

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 12, 2025

Als ik dat muntje van €2 had gevonden, had ik ‘m zeker gepakt haha. Geld kan smerig zijn, maar je gaat er niet dood aan ofz. Gewoon handen wassen als je thuis bent, of muntje wassen.

xx liefs Wolf 🐺

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 13, 2025

@Wolf ja haha ik zal niet dood gaan. Ik heb ook m'n handen gewassen hoor 

Jammer dat ik niet beide muntjes had, dan had ik 4€ gehad:( 

XXX Yusa 

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 29, 2025

Hey, zijn er nog andere die wat met een muntje zouden doen? 🤑🤑

Liefs xxx Yusa 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • October 29, 2025

Jammer dat ik niet beide muntjes had, dan had ik 4€ gehad:( 

Indd dat zou lekker zijn.

xx liefs Wolf 🐺

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • October 30, 2025

Ik zou het naar het kantoor brengen en dan vragen of iemand het kwijt was. En misschien dat ik het dan zelf mag houden als er na zoveel tijd niemand komt. Of een papiertje ophangen.  Natuurlijk kunnen dan mensen vals spelen maar daar moet ik even over nadenken. 

Groetjes Tjempie xxx

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 30, 2025

Hoi Tjempie dat is heel lief en eerlijk van je 🙂

PietPirat
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • October 30, 2025

Tenzij ik echt iemand zie die het misschien net is verloren, zou ik het meenemen. Het is niet het meest ethische om te doen, maar ja...

Yusa
Forum|alt.badge.img+14
  • Topic-opener
  • Vaste gast
  • October 30, 2025

Tenzij ik echt iemand zie die het misschien net is verloren, zou ik het meenemen. Het is niet het meest ethische om te doen, maar ja...

Owhh... dat snap ik wel hoor... 1 muntje mist niemand... toch? 🫢

Liefs, xxx Yusa 

ikweethetnietmeer2009
Forum|alt.badge.img+12

het ligt er ook aan hoeveel geld het is. 2 euro kan prima. maar het is wel apart dat er twee muntjes lagen. 

maar 5 euro of meer zou je toch wel even navragen ofzo