Vraag

depressieve moeder?

  • 14 May 2020
  • 1 reactie
  • 42 Bekeken

Badge

Hi, mijn moeder is laatst weer begonnen met werken en ik denk dat dat heel negatief effect op haar heeft gehad. Mijn moeder heeft depressie en krijgt wel hulp van een psycholoog, de laatste paar weken ging het heel erg goed! Maar nu gaat het weer een beetje naar beneden, ze eet niet genoeg of ten minste niet heel gezond ligt de hele dag in bed tenzij ze naar werk moet en vraagt mij steeds om dingen te doen die zij eigelijk zou doen. Dat vind ik niet erg natuurlijk maar ze vertelde mij dat ze daar heel graag aan wou werken zodat zij meer dat moederrol speelt.

Ik heb van de psycholoog wel een soort stappenplan gekregen met soort fases van me moeder en wat ik bij die fases moet doen, als ik er nu naar kijk merk ik dat ze nu fase 3 zit en dat ik nu iets leuks met haar zou moeten doen, ik weet niet zo goed wat naast een film kijken dan, maar dat lijkt me geen eens zo leuk eigelijk. Hebben jullie ideeen? Wat doen jullie als een van je ouders zich niet zo fit voelt?


1 reactie

Hoi

 

Misschien is het een idee om je moeder de natuur mee in te nemen. Ga gerust een stukje wandelen of fietsen, of bezoek een natuurreservaat. De meesten knappen op van tijd in de natuur. 

 

Gr. Kenshin

Reageer