depressie en mijn ouders

  • 2 June 2018
  • 3 reacties
  • 108 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hey ik ben een jongen van 16 jaar oud.
Normaal ben ik een spontaan en vrolijk persoon, maar nu voel ik me zo down net of er een baksteen aan me hangt. ik slaap niet meer, ik ben uit het niets heel somber of boos. ikheb geen plezier meer in activiteiten. ik ben mijn vrienden aan het wegduwen. ik ben naar mijn huisarts gegaan en die heeft me doorverwezen naar een psycholoog en ik ben depressief verklaard. ik heb het een paar keer geprobeerd uit te leggen dat ik depressief ben maar ze wordt dan meteen boos (mijn moeder) en volgens mijn moeder stel ik mezelf aan en moet ik harder voor mezelf zijn. Mijn moeder is iemand die haar kop in het zand steekt en snel boos wordt als ik het over een lastig (moeilijk) onderwerp met haar. Ze wordt dan boos. Ze is dan boos en wilt ook niet meer praten. Hierdoor heb ik nooit goed met haar kunnen praten.
ik heb nu geen idee wat ik moet doen, help me

3 reacties

Hey,
Wat je depressie betreft, lijkt het me heel goed om naar die psycholoog te gaan. Misschien helpt het niet meteen, maar dan werkt het zeker op termijn. Misschien kun je je psycholoog een keer vragen om het aan je moeder uit te leggen. Ik kan me voorstellen dat hij/zij het wat beter kan uitleggen en misschien de 'ernst' wat beter aan je moeder uitleggen. Wat vind je vader ervan? Misschien kan die nog iets doen?
Jonah
Hey,
Wat je depressie betreft, lijkt het me heel goed om naar die psycholoog te gaan. Misschien helpt het niet meteen, maar dan werkt het zeker op termijn. Misschien kun je je psycholoog een keer vragen om het aan je moeder uit te leggen. Ik kan me voorstellen dat hij/zij het wat beter kan uitleggen en misschien de 'ernst' wat beter aan je moeder uitleggen. Wat vind je vader ervan? Misschien kan die nog iets doen?
Jonah


mijn vader komt er niet tussen dus dat levert ook niet echt iets op
oja nog iets ,
als ik bij vrienden ga logeren voor een paar dagen slaap ik beter en voel ik me beter.
iemand die me dit kan uitleggen?

Reageer