Vraag

De vriendin van me vader...

  • 9 February 2020
  • 2 reacties
  • 64 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Beste lezer(s),

Mijn vader heeft een vriendin gekregen en ze kennen elkaar nu ongeveer een jaar en ze komt hier regelmatig over de vloer.

 

Alleen ik mag haar niet. Ze let erg op mij wat ik doe en heeft op veel dingen commentaar (over de dingen die ik leer op school, mijn eetgewoontes enzovoort)

 

Ze praat ook heel vaak door me heen wanneer ik wat vertel. Wanneer ik bijvoorbeeld wat vertel waar ik overtuigd van ben of waar ik in geloof gaat ze daar altijd dwars doorheen praten met verheffen stem om haar argumenten gelijk in de strijd te gooien. Ik krijg echt geen kans om wat terug te zeggen! Ook zijn haar normen en waarden en eigenschappen zo anders dan die van mij.

 

Ik wil geen contact meer met haar en als ze wat vraagt geef ik zo kort mogelijk antwoord en heb haar nummer verwijderd in mijn telefoonnummer.

 

Maar het probleem is: ze komt hier regelmatig over de vloer (en ik zit straks op zomervakantie ook twee weken lang met haar opgescheept -_-) ze wilt ook regelmatig haar verhaal kwijt aan mij wat ze heeft gedaan afgelopen week en ze vraagt regelmatig aan mij hoe me dag was. Ik hoop dat jullie me advies kan geven over hoe ik iemand me leven uit kan zetten die ik regelmatig tegenkom. Alvast bedankt!

PS:

Ik heb er weleens nagedacht om haar gewoon altijd te negeren wanneer ze wat zegt of vraagt aan mij maar dan krijg ik akward stilte momenten met haar, en als me vader erbij is gezeur dat ik moet reageren.

Ik zelf heb ook niet aangegeven aan haar of aan me vader dat ik haar houding en hoe ze is niet prettig vind. Omdat ik dat moeilijk vindt en ook omdat ze zelf ook kan bedenken voor een vrouw van 50 dat iemand je vroeg of laat niet meer mag als je er elke keer doorheen gilt wanneer die persoon een verhaal verteld en zijn of haar overtuigingen onderuit haalt met argumenten zonder open te staan voor tegen argumenten.

Ik denk ook niet dat ik echt dat me vader me begrijpt wanneer ik me oplopende irritaties vertel aan hem over haar want hij is erg verliefd op haar en als je erg verliefd bent op iemand zie je die persoon slechte eigenschappen niet. (Is mij altijd verteld)


2 reacties

Hoi

 

Je kan het niet goed vinden met de vriendin van je vader. Deze vriendin komt regelmatig bij jullie over de vloer. Dat lijkt me inderdaad niet gemakkelijk. 

 

Denk je dat je je ergernissen met deze vriendin zou kunnen delen? Wie weet grijpt ze de kans om bedachtzamer met je om te gaan. Eventueel kan het delen van die ergernissen via een brief of berichtje. 

 

Negeren of iets dergelijks lijkt me geen goed plan. Vermoedelijk zal dat enkel voor spanning zorgen, en zou je vader zich ongemakkelijk kunnen gaan voelen bij de situatie. 

 

Gr. Kenshin

Ik zal erover nadenken om met haar in gesprek te gaan over de ergenissen.

Bedankt!

 

Onnodige quote verwijderd

Reageer